Od kwietnia 2021 roku firma Bosch ułatwi proces zwrotu zużytych alternatorów i rozruszników w programie wymiany fabrycznej regeneracji Bosch eXchange (BX).
Wymiana BX polega na fabrycznej regeneracji zużytych części, m.in. alternatorów i rozruszników, a następnie ich sprzedaży pod warunkiem zwrotu zużytego urządzenia. Podczas sprzedaży produktu BX klientowi jest naliczana kaucja – podlega zwrotowi, jeśli klient odda zużyty odpowiednik kupionego urządzenia, nadający się do regeneracji. Dotychczas zdarzało się jednak, że sprzedawca lub punkt oceny kwestionowali jakość zużytego urządzenia i kaucja przepadała. By zmniejszyć ryzyko odrzucenia zwrotu, Bosch wprowadza zmiany w warunkach transakcji.
DOZWOLONE OPAKOWANIA
Jedną z największych modyfikacji jest możliwość przyjęcia zużytego, spełniającego wymogi techniczne alternatora lub rozrusznika w opakowaniu zastępczym. Gdy w warsztacie zginie lub zniszczy się oryginalne opakowanie BX, zużyte części można teraz zapakować w wytrzymały karton i wyraźnie oznaczyć go numerem oryginalnego produktu BX (urządzenie zwracane w opakowaniu zastępczym musi mieć wyraźne oznaczenia oryginalne, które zamieniają się w systemie Boscha na właściwy produkt BX). Zużyty, ale spełniający wymagania techniczne alternator czy rozrusznik można też oddać wówczas, gdy brakuje mu oznaczeń lub są one nieczytelne. Zwracane urządzenie musi być jednak wymontowane z pojazdu, do którego został przeznaczony produkt BX. Warunkiem przyjęcia zwrotu jest w tym przypadku zapakowanie urządzenia w oryginalne pudełko BX właściwe dla tego zakupu oraz czytelność oryginalnych oznaczeń i kodów kreskowych na tym pudełku.
WYMAGANY STAN TECHNICZNY
Złagodzone zostały również wymagania co do stanu technicznego zwracanego urządzenia. Nie będzie już problemu ze zwrotem alternatora, który posiada niewielkie uszkodzenia, nie ma plastikowej osłony albo brakuje mu koła pasowego. Złamane jedno żeberko ażurowej obudowy również nie zdyskwalifikuje urządzenia. Z kolei dla rozruszników powodem odrzucenia nie będzie już złamanie plastikowej części ze śrubami przyłączeniowymi.
OPŁACALNE ROZWIĄZANIE
Dlaczego warto wybierać fabrycznie regenerowane produkty BX:
▶▶ są zazwyczaj znacznie tańsze od nowych części,
▶▶ przechodzą rygorystyczne testy ‒ takie same, jakim podlegają ich nowe odpowiedniki,
▶▶ dzięki zastosowaniu odpowiednich części i procedur działają wyraźnie dłużej niż inne odpowiedniki na rynku,
▶▶ wybór produktów regenerowanych pozwala zmniejszyć zużycie surowców naturalnych, a więc chroni środowisko.
CZY WIESZ, ŻE…
Dzięki regeneracji Bosch tylko w 2019 roku zaoszczędził 2700 ton różnych metali, co odpowiada 7400 tonom dwutlenku węgla*. Mniej więcej tyle gazu powstałoby przy produkcji nowych części metalowych potrzebnych do montażu tej samej ilości nowych urządzeń. Do pochłonięcia takiej ilości dwutlenku węgla rocznie trzeba byłoby aż 590 000 buków.
*Obliczenia własne, 2019 r.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Crash, 19 lutego 2021, 9:25 4 0
Czyli konkurencja ciśnie i spuszczają z tonu
Odpowiedz
Dolejlama, 21 lutego 2021, 11:54 0 0
Przy takich wymaganiach nadal wolę używki od polskich firm regenerujących. Nie wybebeszają może wszystkiego, jak Bosch, ale problemów nie odnotowałem.
Odpowiedz