Wymiana załączanej pompy chłodziwa CP623 000P

1 lutego 2021, 10:54

W przypadku silników 1.6 TDI i 2.0 TDI serii EA 288 podczas wymiany pompy chłodziwa istnieje możliwość zamontowania różnych typów pompy.

Od 2012 roku wyszczególnione silniki były fabrycznie wyposażane w przełączalne pompy chłodziwa. W celu jeszcze szybszego rozgrzania silnika podczas rozruchu na zimno nad wirujący wirnik łopatkowy pompy wysuwa się przesłona, która zapobiega cyrkulacji chłodziwa. W przypadku nieprawidłowego działania mechanizmu przesłona nie wraca do pozycji wyjściowej. W takim przypadku nie dochodzi do cyrkulacji chłodziwa nawet po osiągnięciu temperatury roboczej. Może to prowadzić do przegrzania silnika.

Zdjęcie 1: Regulowana pompa chłodziwa z zaciętą przesłoną (brak cyrkulacji)
Zdjęcie 2: Element sterujący regulowanej pompy należy wymontować i zamontować w nowej pompie
Zdjęcie 3: Nowa, nieregulowana pompa chłodziwa z zamontowanym elementem sterującym

Lepsza ochrona przed przegrzaniem

To potencjalne źródło usterek można wyeliminować, wymieniając pompę regulowaną na pompę nieregulowaną bez wysuwanej przesłony. Zapewni to niezawodne działanie układu chłodzenia. Podczas wymiany pompy należy przełożyć element sterujący starej pompy chłodziwa do nowej pompy, a pompę ponownie podłączyć do układu sterowania silnika.

WAŻNE!

Pomp chłodziwa nie wolno obracać na sucho – pierścienie ślizgowe i uszczelki mogą ulec uszkodzeniu. Po zakończeniu pracy przy obiegu chłodzenia system należy starannie odpowietrzyć, aby zapobiec nieprawidłowemu działaniu i kumulowaniu powietrza. Wolno stosować wyłącznie chłodziwo zatwierdzone przez producenta. W celu uniknięcia uszkodzeń spowodowanych montażem na sucho należy zawsze wymieniać uszczelki i zwilżać je przed montażem czystym chłodziwem.

Na podstawie materiałów technicznych MAHLE

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Jesteśmy, 1 lutego 2021, 19:31 2 -1

przez wymianę na zwykłą pompę auto będzie mniej ekologiczne.Namawiacie do grzechu.Ja pozostaję przy oryginalnym rozwiązaniu.Oryginały 200tkm i wiek 3-5 lat wytrzymują

Odpowiedz

Anonim, 3 lutego 2021, 11:33 2 -2

no materiał o niczym

Odpowiedz

Alltrack, 11 listopada 2022, 12:34 1 0

Gówno prawda, jak baca powiadał, jest dokładnie odwrotnie. Wreszcie znalazłem odpowiedź na moją bolączkę, zwłaszcza koment damosa wiele mi wyjaśnił. Szkoda, że ten problem jest tak mało znany, ludzie miesiącami grzebią przy termostatach, a problemem, jak sie okazuje, jest pompa...

Odpowiedz

Greg, 4 lutego 2021, 13:54 1 0

Czyli po montażu kompletnego rozrządu nie można sprawdzić prawidłowego ustawienia rozrządu bez zalania układu płynem chłodniczym?

Odpowiedz

Anonim, 5 lutego 2021, 16:38 4 -1

tłumaczenie ze należy montować pompę inną niż wskazuje producent pojazdu bo może się zepsuć jest absurdalne. takie pisanie powinno być karalne. Jeśli sprzedajecie tanią chińszczyznę i nie macie pomysłu jak zrobić pompę zgodną z OEM to róbcie to bez wypisywania takich artykułów.

Odpowiedz

Alltrack, 11 listopada 2022, 12:54 0 0

Może warto byłoby sprawdzić fakty, zanim się zacznie komuś zarzucać absurdy. W ogóle nie rozumiem takiej agresywnej krytyki w sytuacji kiedy samemu wiedzą się nie grzeszy. Otóż INA, było, nie było renomowany dostawca części, w tym także części na pierwszy montaż, do silnika VW 2.0 tdi CRLB proponuje dwie takie same pompy: jedną z przesłoną, drugą bez. Mahle dla tego samego motoru produkuje (żeby było zabawniej w linii "Premium Line") pompę wyłącznie bez przesłony. Mógłbym wymienić jeszcze kilku producentów, którzy z chińszczyzną nie mają nic wspólnego i robią podobnie jak wyżej opisani, ale zamiast tego polecam do przemyślenia bon mot Marka Twaina: czasami lepiej jest siedzieć cicho i wyglądać na idiotę, niż zabrać głos i rozwiać wszelkie wątpliwości...

Odpowiedz

damos, 6 lutego 2021, 21:44 4 0

Sprawa jest tak stara jak reklamacje flotowych skod octavia , które u nas dobrze się sprzedawały, nabijaly km i przed upływem 2 lat i 100 000 km dmuchało uszczelki pod głowica. Miałem u siebie kilka modeli aut z grupy vw z ta pompa i jedno co zauważyłem to w skodach i vw ten system się sypał a w audi nie..... powód , inny producent/dostawca na 1 montaz. Ostatnio w jednym dniu w warsztacie miałem a6 z 14r z przebiegiem 180 000 /wymiana profilaktyczna/ i Octavia z 15r z przebiegiem 140 000 wymiana awaryjna , zacięta pompa. Obydwa auta znałem bo sam je sprowadzałem do kraju, pewne przebiegi. Audi wszystko oryginalne z datami 13r, rozrzad bez widocznych śladów zużycia, pompa dzialajaca. Octavia, rolki pasek oe z 15r a pompa już 17r .... Czyli była wymieniana w ramach akcji. Auto miało pod koniec 17r , serwis na 60 000km. W jednym i drugim przypadku mocno zuzyty napęd i pasek Wklin. Swego czasu w aso skody /nie wiem jak w seacie i vw/ mechanicy dostawali serwisowke do wymiany na gwarancji samej pompy na wersje bez przeslony. Hitem było to ze pompy przychodziły z zaślepionym otworem na zawor /a musi być podpięty do wtyczki bi inaczej check/, i trytytka mocowali czujnik do przewodu żeby nie latal...... wszystkie pompy oe które demontowalismy a były zacięte, miały uszkodzony pierścień plastikowy pod sprezyna i on powodował ze przeslona wracając w położenie wyjściowe zahaczała o to i częściowo przysłaniała wirnik. Osobiście uważam że to wał jakościowy ale ze grupa vw ma silne lobby to nie można o niej zle pisac..... gdyby to w Japończyku albo w fordzie, oooo to gadania i pisania jaka to jakość i nie ma to jak tdi

Odpowiedz

Anonim, 7 lutego 2021, 16:57 3 -3

a ja myśle że jak porównamy ilość silników która jeździ z tą pompą do ilości awari tej pompy to nie bedzie tragedii. Niech sie psuje z tego przciez zyjemy w tej branży

Odpowiedz

Anonim, 11 listopada 2022, 12:57 0 0

Tego szukałem. Dziękuję Autorowi artykułu za poruszenie tematu i Tobie za komentarz, który bardzo mi pomógł.

Odpowiedz