Philips kontynuuje prace nad rozwojem retrofitów LED, jako zamienników żarówek halogenowych. To rozwiązanie otrzymało właśnie w Korei homologację do używania na drogach publicznych.
Prawne dopuszczenie retrofitów LED do wykorzystania na drogach publicznych wciąż jest problemem dla branży oświetleniowej. Marce Philips udało się uzyskać takie pozwolenie w Korei, za sprawą decyzji instytutu Korea Automobile Testing & Research.
– Debiut pierwszej generacji retrofitów Philips X-tremeUltinon LED w 2016 roku był jednocześnie początkiem procesu homologacji. Mając na względzie kilkunastoletni przekrój używanych pojazdów i wersji reflektorów na całym świecie, trzeba skrupulatnie sprawdzić kompatybilność montażu i współpracy z optyką. W tym rozkład światła na drodze czy ryzyko oślepienia nadjeżdżających z przeciwka kierowców – mówi Wioletta Pasionek, Marketing Manager Central Europe z Lumileds Poland, producenta i dystrybutora oświetlenia samochodowego marki Philips.
W międzyczasie Philips systematycznie rozwija konstrukcje retrofitów. W 2018 roku zaprezentowano drugą generację X-tremeUltinon LED, a rok później serię Ultinon Essential LED. Im właśnie przyjrzeli się specjaliści z Korea Automobile Testing & Research Institute. W wyniku prac i testów wydano werdykt dopuszczający stosowanie retrofitów H7 na drogach publicznych tego kraju.
– W ubiegłym roku wprowadziliśmy na rynek kolejną generację Philips Ultinon Pro5000 i Pro9000. Fakt ten pokazuje, że za procesami zmian technologicznych nie nadąża prawo. Niemniej cieszy przyznanie homologacji drogowej retrofitom Ultinon Essential LED H7, które nadal pozostają w naszej ofercie. Liczymy, że jest to pierwszy krok w kierunku przyspieszenia badań i aprobaty do używania ich jako zamienników żarówek halogenowych. Lepsza widoczność zza kierownicy bezsprzecznie pomoże w poprawie bezpieczeństwa na drogach całego świata – dodaje Wioletta Pasionek z Lumileds Poland.
Komentarze