Właściciel Jaguara XF z 2012 roku z silnikiem diesla o poj. 3.0 skarży się na zbyt duże dymienie jego pojazdu. Sprawę pomagają wyjaśnić specjaliści firmy Autodata.
W naszym warsztacie znajduje się Jaguar XF z 2012 roku z silnikiem wysokoprężnym 3,0, a jego właściciel skarży się na nadmierną ilość dymu wydobywającą się z układu wydechowego podczas jazdy. Wydaje nam się, że uszkodzona jest turbosprężarka, ale nie chcemy jej wymieniać, gdyż jest to kosztowne. Czy spotkaliście się już kiedyś z tą usterką?
Odpowiedź: Na podstawie opisanych symptomów wydaje nam się, że usterka związana jest z uszkodzonym wewnętrznym pierścieniem uszczelniającym drugiej (wtórnej) turbosprężarki (silnik biturbo). Usterka ta dotyczy kilku modeli Jaguar z silnikami wysokoprężnymi 3,0. Zamontuj nową wtórną turbosprężarkę. Oczyść osad olejowy z węży turbosprężarki. Zamontuj nowy wąż obejścia chłodnicy turbosprężarki, dostępny w dziele części Jaguar (fig.1.1.). Jedź pojazdem z prędkością co najmniej 50 km/h przez czas nie dłuższy niż 20 minut, aby wypalić pozostałości oleju. Przyspiesz kilkukrotnie do 1500-3500 obr./min.
Komentarze