Największa organizacja w Polsce reprezentująca interesy przemysłu i rynku motoryzacyjnego wartego 150 mld zł i tworzącego blisko 330 tys. miejsc pracy powiększyła się ostatnio o kolejne firmy członkowskie. Do elitarnego grona firm członkowskich SDCM dołączyły w ostatnim czasie: Alliance Automotive Group Poland, Elit Polska oraz firma Dayco, a kilka innych pomimo pandemii koronawirusa prowadzi w tym momencie rozmowy ws. przystąpienia do Stowarzyszenia.
W grupie siła
Mówi się, że w kupie siła. To, jak wiele prawdy kryje się w tym powiedzeniu, widzimy na każdym kroku naszego życia. Przedstawiciele wielu grup zawodowych zrzeszają się, tworząc różnego rodzaju związki czy stowarzyszenia. W naszym kraju w branży motoryzacyjnej funkcjonuje między innymi Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych, reprezentujące interesy firm, które zajmują się handlem częściami motoryzacyjnymi oraz przemysłem części i komponentów, a także sieci warsztatowych.
Co ciekawe współpraca w tematach istotnych dla całej branży motoryzacyjnej nie powstrzymuje firm członkowskich SDCM od konkurowania ze sobą na rynku. Dobrze jednak, że pomimo tego mają one świadomość, że ponad rynkową rywalizacją toczą się procesy (legislacyjne) mogące uderzyć skuteczniej niż konkurencja.
W ostatnim czasie do grona członków SDCM dołączył Alliance Automotive Group Poland należący do Genuine Parts Company, największego na świecie dystrybutora części samochodowych. Kolejnym Dystrybutorem, który po zmianach wewnątrz firmy dołączył do SDCM jest ELIT Polska.
– ELIT jest częścią LKQ Europe, spółki zależnej LKQ Corporation, wiodącego dystrybutora części zamiennych do samochodów osobowych, dostawczych i pojazdów przemysłowych w Europie. Obecnie firma zatrudnia około 27 000 osób w ponad 20 krajach europejskich, posiada sieć 1100 oddziałów i wygenerowała ponad 5,2 mld euro przychodów w 2019 r. Na forum FIGIEFA, gdzie aktywnie działa LKQ podkreśla się rolę stowarzyszeń krajowych w pracach na rzecz branży, a szefowa FIGIEFA, Sylvia Gotzen, wielokrotnie podkreślała rolę SDCM w pracach na rzecz polskiego i europejskiego rynku motoryzacyjnego. Cieszymy się zatem ze współpracy z taką organizacją jak SDCM, zwłaszcza mając na uwadze w jakich czasach prowadzimy teraz działalność – mówi Sven Lundquist, Prezes Zarządu Elit Polska Sp. z o.o.
Do SDCM dołączyła także amerykańska firma Dayco – specjalizująca się w projektowaniu, produkcji oraz sprzedaży szerokiej gamy pasków rozrządu, napinaczy, kół pasowych i części hydraulicznych, stosowanych w silnikach. Firma dostarcza swoje produkty zarówno na pierwszy montaż jak i na niezależny rynek.
Współpraca na trudne czasy
Pandemia koronawirusa nałożyła się na szereg wyzwań, które i bez tego czekają na motoryzację. Jednym z nich są coraz surowsze normy emisji CO2, walka ze zmianami klimatycznymi i związana z tym promocja elektromobilności. Rosnące zaawansowanie techniczne oraz cyfryzacja samochodów rodzi konieczność zapewnienia aftermarketowi dostępu do danych generowanych przez pojazd poprzez otwartą telematykę. Powoli toczą się już prace nad przedłużeniem wygasającego GVO/MVBER.
– We wszystkie te kwestie włącza się nasze stowarzyszenie, czy to bezpośrednio czy też we współpracy z FIGIEFA, czyli europejską organizacją zrzeszającą firmy handlowe działające na niezależnym rynku motoryzacyjnym lub CLEPA, która skupia przedsiębiorstwa działające w sektorze przemysłowym. Także na naszym krajowym podwórku istnieje szereg spraw, które wywołują zaniepokojenie w branży. W związku z powyższym cieszymy się, że pomimo trudnego czasu, w którym żyjemy obecnie, kolejne firmy zdecydowały się dołączyć do naszego grona – mówi Alfred Franke, Prezes SDCM.
Sprawy, które obecnie absorbują motoryzację będą poruszane na kolejnym już, XV Kongresie Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego, który odbędzie się online w dniach 17-18 listopada br.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 2 września 2020, 9:36 0 0
"XV Kongresie Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego, który odbędzie się online" - a zastanawiałem się czy będzie kongres w tym roku. Ktoś wie, jak to zorganizują, jaka będzie forma?
Odpowiedz
Grzegorz, 2 września 2020, 9:44 1 0
Z tego co rozumiem to chyba poprzez jakiś webex, tak bardziej w formie wykładów
Odpowiedz
Anonim, 2 września 2020, 10:11 1 0
No tak, ale pytając o formę bardziej miałem na myśli czy zamknieta tylko dla członków czy każdy będzie mógł wejść i obejrzeć?
Odpowiedz
Zorro, 2 września 2020, 11:34 1 0
GVO będzie przedłużone. Nie ma opcji, żeby teraz euro-decydenci poszli na rękę producentom samochodów, nie odważą się po tych wszystkich aferach z dieslami itd.
Odpowiedz
maciek, 2 września 2020, 11:59 2 0
To dobrze, że branża ciągle w kupie :)
Odpowiedz