Jeśli przyjrzymy się rynkowym trendom, dostrzeżemy gwałtowny wzrost liczby pojazdów wyposażonych w automatyczną skrzynię biegów. Skąd bierze się popularność samochodów z “automatami”?
Za „automatami” przemawia przede wszystkim wyższy komfort jazdy, wygoda, przy jednoczesnej optymalizacji zużycia paliwa i ograniczeniu emisji spalin. Ale są również gorsze wiadomości. Należy bowiem pamiętać, że automatyczne skrzynie biegów zwykle bywają mocno obciążone, więc pojawia się konieczność częstszej wymiany oleju oraz czyszczenia całego układu.
O co chodzi z dynamiczną wymianą oleju w automatycznej skrzyni biegów?
Samochody wyposażone w “automaty” często wymagają specjalnego serwisu. Na czym polega dynamiczna wymiana? Nie zagłębiając się w szczegóły, w przeciwieństwie do metody grawitacyjnej, można powiedzieć, że wymiana dynamiczna to „pełna wymiana” przeprowadzona przy pracującym silniku oraz skrzyni biegów. Wykonuje się ją przy użyciu specjalnego urządzenia. Może ono podawać środek myjący skrzynię biegów. Następnie, przy zmianie trybów pracy przekładni, maszyna usuwa zużyty olej wraz z rozpuszczonymi osadami. W to miejsce urządzenie dozuje taką ilość świeżego oleju, jaka została wypompowana z przekładni. Po zakończeniu pracy maszyny, mechanik sprawdza poziom oleju w przekładni i – jeśli jest taka potrzeba – uzupełnia braki.
Dobry serwis jest w cenie!
Urządzenia do dynamicznej wymiany oleju są dużym wydatkiem dla warsztatu, jednak taka inwestycja po prostu się opłaca. Liczba osób jeżdżących autami z automatyczną skrzynią biegów stale rośnie, nic więc dziwnego, że kierowcy coraz częściej szukają wykwalifikowanego serwisu samochodowego, dysponującego odpowiednim sprzętem. Wymiany oleju, w zależności od rodzaju automatycznej skrzyni, dokonuje się co 60-100 tys. km lub co 3 lata. Dobrze obsłużony Klient z pewnością wróci do tego samego warsztatu. Odpowiednio wyposażony serwis, oferujący wysokiej jakości usługi, może więc liczyć na dodatkowe zyski w przyszłości.
Jak ruszyć z nową ofertą?
W dzisiejszych czasach brak urządzenia do dynamicznej wymiany oleju ogranicza możliwości pozyskiwania nowych Klientów. Barierą, o czym była już mowa, może być cena takiego sprzętu. Dlatego pomocną dłoń do właścicieli warsztatów wyciągnęła marka FUCHS. To właśnie z myślą o serwisach, które chcą obsługiwać “automaty” powstał program GEAR+.
Jak działa taki system? FUCHS pomaga warsztatom, refinansując wspomniany sprzęt. Serwis przystępujący do programu ma możliwość nabycia od firmy FUCHS urządzenia Magneti Marelli ATF EXTRA PRO w atrakcyjnej cenie. W zależności od uzgodnionych w umowie warunków, otrzymuje od marki FUCHS zwrot (częściowy lub pełny) kosztów zakupu maszyny.
Szeroka gama olejów i fachowe doradztwo
Współpraca odbywa się też na innych płaszczyznach. Partnerzy marki FUCHS otrzymują kompleksową ofertę na zakup olejów, obejmującą środki smarne do prawie każdej przekładni. Wynika to z faktu, że marka FUCHS ściśle współpracuje z producentami OEM już na etapie projektowania podzespołów. Przeważającą część oferowanych olejów przekładniowych stanowią środki dopuszczone przez producentów przekładni. Świadczy to o najwyższej jakości wspomnianych produktów.
Przy tak szerokiej ofercie, wybór optymalnego preparatu nieco się komplikuje, dlatego sklep internetowy FUCHS gwarantuje łatwy dostęp do szeregu ważnych informacji na temat produktów. Posiada on zintegrowane narzędzie, umożliwiające dopasowanie rodzaju oleju do konkretnego pojazdu oraz intuicyjne i szybkie składanie zamówień. Dodatkowo pracownicy warsztatów samochodowych uczestniczących w programie GEAR+, mają też dostęp do wiedzy ekspertów FUCHS, którzy w przypadku wątpliwości chętnie udzielą cennych wskazówek.
Promocja połączona z edukacją
Odpowiedni sprzęt, dostęp do najlepszych olejów i fachowej wiedzy ekspertów to nie wszystko! By napędzić własny biznes, trzeba jeszcze z tak skonstruowaną ofertą dotrzeć do użytkowników samochodów z “automatami”. Dlatego marka FUCHS wspiera właścicieli warsztatów profesjonalnymi materiałami promocyjnymi, takimi jak: regały na oleje, banery reklamowe czy ulotki promujące dynamiczną wymianę.
Te ostatnie odgrywają istotną rolę w procesie edukacji posiadaczy takich aut. Trzeba bowiem wiedzieć, że nie każdy kierowca poruszający się pojazdem z automatyczną skrzynią biegów jest świadomy przewag, jakie wymiana dynamiczna ma nad grawitacyjną. Mało tego, nie każdy użytkownik automatycznej skrzyni biegów ma świadomość, że olej trzeba w niej wymieniać. Materiały przekazane warsztatom pomogą dobrać najtrafniejsze argumenty podczas rozmowy z niezdecydowanym Klientem.
Kto może liczyć na takie wsparcie?
Do programu GEAR+ może dołączyć każdy warsztat, który chce rozwijać swoje usługi i zwiększać zyski. Wystarczy skontaktować się z jednym ze Specjalistów ds. Wdrożeń marki FUCHS, uzgodnić z nim szczegółowe warunki współpracy i podpisać umowę. Serwis samochodowy zyskuje tu podwójnie: zwraca mu się zakup urządzenia, a jednocześnie zdobywa nowych klientów i zarabia więcej na usłudze dynamicznej wymiany.
Co stoi na przeszkodzie, by dołączyć do programu? Wciąż pewną barierą są obawy właścicieli warsztatów, dotyczące nieznanych im wcześniej procedur. Z dużym dystansem podchodzą oni do dynamicznej wymiany, z uwagi na ryzyko wystąpienia problemów technicznych. Dlatego, oprócz pakietu wiedzy, marka FUCHS oferuje swoim partnerom szereg zabezpieczeń przed ewentualnymi roszczeniami ze strony Klientów. Mogą oni liczyć m.in. na wzory dokumentów lub oświadczeń.
Więcej informacji o projekcie GEAR+ znaleźć można na stronie www. Tam też dostępne są dane na temat orientacyjnej kwoty, która może zostać zrefinansowana przez firmę FUCHS.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
duck, 3 września 2020, 8:24 0 0
super pomysł!
Odpowiedz