Produkty regenerowane fabrycznie w ofercie Stardax

26 lutego 2020, 23:52

Znana na rynku marka Stardax, oferująca rozruszniki i alternatory, poszerza swoją ofertę o produkty fabrycznie regenerowane. Jak odróżnić nową część Stardax od regenerowanej? O tym, że produkt został poddany fabrycznej regeneracji, informują zielone logo z napisem „green line” i numer referencji kończący się na literę R.

Park samochodowy w Polsce jest bardzo zróżnicowany, dlatego dystrybutorzy działający na rynku niezależnym – aby zaspokoić oczekiwania kierowców przyjeżdżających do warsztatów – oferują produkty różnych segmentów, od marek premium po części linii ekonomicznych. Tańsze części do swoich ofert wprowadzają nawet producenci samochodów i serwisy autoryzowane. Wszystko po to, aby być elastycznym i móc dostarczyć klientom towar, którego poszukują, w cenie, jaka jest dla nich akceptowalna. Dzisiaj to, że produkt jest tańszy, niekoniecznie musi oznaczać, że coś jest nie tak z jego jakością.

R jak regenerowane

Do tej pory oferta części Stardax, dostępna w sieci Inter Cars, obejmowała produkty nowe. Teraz dzięki wprowadzeniu „zielonej linii” klienci zyskują większą możliwość wyboru. Obie linie produktów – zarówno te nowe, jak fabrycznie regenerowane – charakteryzują się wysoką jakością przy zachowaniu korzystnej ceny. Dzięki ofercie marek Stardax i Stardax Green Line warsztaty mogą zaproponować swoim klientom korzystne cenowo produkty nowe lub regenerowane. Ich dostępność w sieci Inter Cars zapewnia szybką i bezproblemową dostawę na terenie całego kraju, co jest szczególnie ważne w przypadku awarii powodujących unieruchomienie samochodu.

Najczęstsze awarie

Co i dlaczego psuje się w rozruszniku? Eksperci wyliczają 5 najczęstszych powodów awarii tego podzespołu:

  • przegrzanie (np. w wyniku zbyt długiego „kręcenia” rozrusznikiem, kiedy auto nie chce odpalić),
  • wadliwy elektromagnes (powodujący problemy z „wzbudzeniem” rozrusznika),
  • uszkodzenia wewnętrzne (np. w wyniku awarii instalacji elektrycznej, kiedy mechanizm sprzęgający nie zostanie wycofany w odpowiednim momencie),
  • korozja i uszkodzenia mechaniczne (powstałe często z błędów montażowych).

Jakie są natomiast najczęstsze powody awarii układu ładowania?

  • zerwanie paska (nie zawsze winny musi być alternator),
  • spalony regulator,
  • uszkodzenie płyty diodowej,
  • spalony stojan,
  • uszkodzony wirnik i zużyte łożyska lub koło pasowe.

Jedno jest pewne – w przypadku awarii rozrusznika lub alternatora należy unikać wybiórczej naprawy. Jak widać, w podzespołach tych znajduje się wiele elementów, które mogą ulec awarii. Elementy te zużywają się równomiernie w trakcie eksploatacji. Nie warto zatem dokonywać wybiórczej naprawy, np. wymiany jedynie regulatora w alternatorze, ponieważ za jakiś czas może się okazać, że wyeksploatowane są także łożyska i znowu trzeba będzie demontować alternator, co w wielu samochodach jest coraz bardziej złożoną czynnością.

Kontrola jakości

Zanim produkty Stardax trafią do sprzedaży muszą przejść rygorystyczne testy. Konieczna jest weryfikacja pod kątem poprawności wykonania indeksu – uchwytów i otworów montażowych, złącz, konektorów, wtyczek. Właściwej np. ilości zębów w elemencie sprzęgającym – tzw. bendiksie, średnicy i konstrukcji koła w alternatorze, czyli elementów determinujących o zastosowaniu danej aplikacji, a więc zgodności z danymi katalogowymi konstrukcyjnymi pojazdu. I najważniejsze,100% produktów musi przejść test funkcjonalny.

Podczas testu mierzone są wydajnościowe parametry elektryczne porównywane z parametrami wzorcowymi. Każdy indeks traktowany jest indywidualnie w oparciu o zgromadzone dane wyjściowe. Przeprowadzany jest test funkcjonalny polegający na symulowaniu chwilowych najcięższych warunków z jakimi może się spotkać dany zespół w trakcie normalnego użytkowania. Alternatory testowane są pod zmiennym obciążeniem – natężeniem przy różnych zakresach prędkości obrotowej. Obserwowane są przebiegi prądowe, wzbudzenie, komunikacja z jednostką sterującą. W przypadku rozruszników test odbywa się na hamowni, gdzie weryfikowana jest sprawność, moc i wydajność rozrusznika. Dodatkowo w trakcie testu sprawdzane są również elementy składowe, ich poprawne funkcjonowanie a mianowicie elektromagnes i sprzęgło kierunkowe. Testy przeprowadzane są na najnowocześniejszych urządzeniach specjalnie do tego celu zaprojektowanych m.in. DACTEM RUBY i TOPAZ PREMIUM. Umożliwiają one przeprowadzanie powtarzalnych testów, w oparciu o które możliwe jest dokonywanie analiz danych prowadzące do eliminacji słabych elementów, podzespołów w danym wyrobie. Dane te są gromadzone i na bieżąco porównywane z prowadzonymi statystykami reklamacyjnymi. Wszystkie dokonywane czynności czy to w przypadku alternatorów czy też rozruszników Stardax prowadzą do uzyskania finalnie sprawnego produktu spełniającego wszelkie wymagania i normy europejskie.

Gwarancja

Powstaniu marki Stardax przyświecała idea, aby wprowadzić na rynek niezawodny produkt dobrej jakości, który dodatkowo objęty będzie długim okresem gwarancji. Wszystko po to, aby zapewnić kierowcom i mechanikom poczucie bezpieczeństwa. Właściciele warsztatów, mechanicy nie mogą pozwolić sobie na to, aby montować części nieodpowiedniej jakości, ponieważ może to uderzyć w ich reputację. Jeśli produkt objęty jest długim okresem gwarancji, jest to jasny sygnał, że jego producent jest pewien jego jakości. Wszystkie części dostępne pod marką Stardax oraz Stardax Green Line objęte są 24-miesięcznym okresem gwarancji.

Artykuł sponsorowany Lauber

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Kick, 28 lutego 2020, 18:06 1 -2

No tak... zaczely sie reklamacje na laubera to puscimy w nowej linii i wszyscy beda mysleli ze jest lepsze bo drozsze....

Odpowiedz

DWARF, 1 marca 2020, 10:24 2 -2

wcale nie jest droższe....

Odpowiedz

ROBERT, 1 listopada 2023, 16:40 1 0

Tak, wszystko pięknie, a czas reklamacji 14 do 90 dni, trzeba odesłać alternator i unieruchomić sobie samochód, nie polecam tej marki z tego właśnie powodu, mam właśnie taki problem z ich alternatorem.
Zastanówcie się dobrze przed zakupem tej marki.

Odpowiedz