Firma Autodata prowadzi poradnik Autodocta, w którym przedstawia rozwiązania często spotykanych, acz trudnych w diagnostyce problemów motoryzacyjnych. Dziś przedstawiamy usterkę Volkswagena Tiguana.
Klient warsztatu posiada auto marki Volkswagen Tiguan z 2008 roku, w którym występuje problem skrzypiących odgłosów z przedniego koła przy ruszaniu na 1. lub wstecznym biegu. Odgłosy te słyszeliśmy podczas jazdy próbnej, ale już w warsztacie nie jesteśmy w stanie ich odtworzyć. Sprawdziliśmy wizualnie elementy zespołu napędowego i koła i wydają się być w dobrym stanie technicznym. Czy inni właściciele modelu Tiguan zgłaszali wcześniej problem z takim odgłosem skrzypienia?
Odpowiedź: Problem ten był już zgłaszany wcześniej, a jego przyczyną jest nadmierny luz pomiędzy piastą przedniego koła i wałkiem napędowym. Aby pozbyć się problemu należy wymontować wałek napędowy z piasty przedniego koła. Gruntownie oczyść wypusty na wale napędowym. Środek zabezpieczający do gwintów dostępny w dziale części Volkswagen nałóż na wypusty na wale napędowym (rys.1.1). Zamontuj wałek napędowy do piasty przedniego koła. Czynności powtórz po drugiej stronie samochodu. Pojazd MUSI stać w miejscu przez 8 godzin, aby środek zabezpieczający do gwintów stwardniał. Po upływie tego czasu należy wykonać jazdę próbną, aby sprawdzić, czy problem został rozwiązany.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
wujek_bak, 3 stycznia 2020, 6:33 0 0
Ładnie. Samochody montowane na klej.
Odpowiedz
JeyJey, 3 stycznia 2020, 9:02 5 0
A potem weź taki przegub z piasty demontuj.
Odpowiedz
mrowa1996, 4 marca 2020, 23:33 1 0
Zamiast kleju lepiej dac smaru miedzianego, tez eliminuje odgłosy miedza piasta a przegubem ;)
Odpowiedz