W pojazdach osobowych, w zależności od ich użytkowania, przez system obiegu oleju pompowane jest kilkadziesiąt litrów oleju na minutę, co pozwala zmniejszyć tarcie ruchomych części, zapobiegając tym samym przedwczesnemu zużyciu tłoków, panewek, pierścieni i gładzi cylindra oraz innych współpracujących elementów. Nowoczesne silniki spalinowe muszą działać coraz wydajniej i dlatego powinny mieć zapewnione możliwie najlepsze smarowanie. Oprócz jakości środka smarnego istotne jest również niezawodne działanie filtra oleju.
Jak zużyty filtr oleju wpływa na działanie samochodu
Zwlekanie z wymianą filtra powoduje jego zapychanie i ograniczenie przepływu oleju, co oznacza, że zawór obejściowy się otwiera i pompa oleju tłoczy niefiltrowany olej w układzie, tym samym przepuszczając zanieczyszczenia bezpośrednio do silnika. Prowadzi to do przedwczesnego zużycia silnika, podwyższonego zużycia oleju, a w konsekwencji poniesienia większych kosztów serwisowania.
Ponadto jazda autem na krótkich odcinkach, np. po mieście (taksówki, kurierzy, służby drogowe itp.) skraca życie i okres wymiany filtra oleju o połowę – co oznacza, że nie zawsze możemy polegać na wskazanych przez producenta pojazdu przebiegach.
Czy filtry oleju różnią się czymś poza ceną?
Wiemy już dlaczego należy pamiętać o wymianie filtra oleju, ale jaki filtr wybrać? W odpowiedzi na to pytanie zachęcamy do obejrzenia krótkiego filmu pokazującego proces filtracji:
Jak widzimy zastosowanie wysokiej jakości filtra znacząco zmniejsza ryzyko uszkodzenia i zużycia podzespołów silnika poprzez odfiltrowanie z układu smarowania szkodliwych cząstek – od pływających w oleju zanieczyszczeń stałych takich, jak kurz, ściery metalowe, popioły i produkty zużycia tribologicznego silnika – po inne pozostałości, aż do najmniejszych cząstek wielkości 10 μm (0,01 mm).
Filtry Hengst na jesienno-zimową pluchę
Nawet w najbardziej wymagających warunkach filtry oleju Hengst gwarantują optymalny poziom filtrowania, maksymalny przepływ, a także niezmienne działanie w całym okresie eksploatacji pomiędzy zalecanymi wymianami – tak jak teraz przed okresem jesienno-zimowym. Dzięki temu olej silnikowy jest oczyszczany i może skutecznie spełniać swoje funkcje. W filtrach Hengst zastosowano nowoczesne wieloskładnikowe i w pełni syntetyczne media filtracyjne, co daje dwukrotnie zwiększone zdolności do pochłaniania zanieczyszczeń i dziesięciokrotnie usprawniony stopień separacji cząstek. Dodatkowo optymalizacja powierzchni filtracyjnej zapewnia wysoką chłonność i dłuższy okres eksploatacji filtra przy niskim oporze przepływu. Dzięki zastosowaniu medium filtracyjnego o podwyższonej odporności na agresywne działanie olejów syntetycznych filtr ma większą trwałość, co wpływa na wydłużenie jego pracy. Tylko wysokiej jakości filtr oleju może wytrzymać temperaturę do 160°C, przy jednoczesnym wykazaniu odporności na ciśnienie statyczne do 20 bar.
Korzyści ze stosowania filtrów Hengst:
-
optymalna wydajność filtra dzięki dużej zdolności pochłaniania zanieczyszczeń,
- odporność na ciśnienie i temperaturę we wszystkich sytuacjach eksploatacyjnych,
- doskonałe funkcjonowanie dzięki wysokiej jakości obróbce i precyzyjnemu spasowaniu elementów filtra,
- idealne dopasowanie ułatwiające instalację i gwarantujące niezawodność funkcjonalną,
- odporność na pulsację przy ekstremalnych ciśnieniach roboczych.
Będące alternatywą oryginalnego wyposażenia, produkowane w jakości OE i zgodne z wymogami OES filtry Hengst łączą oszczędność środków (atrakcyjna cena) i czasu (łatwy montaż – idealne dopasowanie do pojazdu), dlatego stanowią mądry wybór i alternatywę dla OE na niezależnym rynku części zamiennych.
The SMART Alternative.
www.hengst.com/smart
Komentarze