Obecnie niemal 70% nowych samochodów w Unii Europejskiej jest fabrycznie napełnionych olejami silnikowymi 0W-X[1]. Produkty niskiej lepkości można znaleźć w autach takich producentów, jak BMW, Honda, Ford, Jaguar, Land Rover, Mercedes, Toyota, VW, Fiat, Volvo, PSA czy Opel. Olejami silnikowymi wybieranymi przez wielu wiodących producentów samochodów w całej Europie są produkty Shell Helix Ultra 0W-X. To efekt zaufania producentów aut do zaawansowanej technologii produkcji olejów Shell na bazie gazu ziemnego, a także wiedzy i doświadczeń zdobytych podczas współpracy z zespołami Scuderia Ferrari, BMW Motorsport i Hyundai Motorsport.
Ponad 15 milionów aut w Unii Europejskiej jest fabrycznie zalanych oraz serwisowanych
z wykorzystaniem olejów silnikowych Shell Helix Ultra 0W-X[2]. Samochody, które na co dzień poruszają się po drogach mogą korzystać z tak zaawansowanych technologicznie olejów silnikowych dzięki zaangażowaniu Shell w sporty motorowe oraz szerokiemu partnerstwu z teamami wyścigowymi i rajdowymi.
Oleje testowane w skrajnych warunkach
Shell współpracuje z najlepszymi zespołami, które rywalizują na torach i w rajdach – Scuderia Ferrari, BMW Motorsport i Hyundai Motorsport. Partnerstwo to przynosi konkretne efekty. Na przykład decydujące znaczenie dla osiągów Scuderia Ferrari w sezonie 2018 miały ciągłe prace nad ulepszeniem formuły Shell V-Power i Shell Helix Ultra, które przyczyniły się do zapewnienia teamowi sześciu zwycięstw i 24 miejsc na podium. Shell inwestuje 21 000 roboczogodzin rocznie w partnerstwo ze Scuderia Ferrari, a tylko w zeszłym roku przeprowadzono ponad 200 000 symulacji potencjalnych paliw w celu opracowania formulacji, która najlepiej sprawdzi się na torze wyścigowym.
Wyścigi Formuły 1 i rajdy samochodowe stanowią doskonałe pole do doświadczeń, badań
i analiz, by opracować olej silnikowy o najwyższych parametrach, który z jednej strony należycie chroni silnik, z drugiej zapewnia jego maksymalną wydajność. Podczas sportowych zmagań olej musi sprostać ogromnym wyzwaniom – zarówno pod kątem ciśnienia, temperatury przekraczającej nawet 1000° C czy obrotów turbosprężarki sięgających 2000 na sekundę. Możliwość opracowywania oraz testowania formulacji olejowych w ekstremalnych warunkach sprawia, że do seryjnej produkcji trafiają najwyższej jakości środki smarne, dostosowane w pełni do wymagań nowoczesnych silników.
– Shell Helix Ultra 0W-X to efekt kilkudziesięciu lat badań setek ekspertów i specjalistów
ds. olejów silnikowych Shell zaangażowanych w rozwój oraz doskonalenie produktu. Dzięki doświadczeniom zdobytym we współpracy ze Scuderia Ferrari, BMW Motorsport i Hyundai Motorsport możemy wykorzystać technologię i rozwiązania stosowane w bolidach F1 czy samochodach rajdowych do aut osobowych. Ponadto zaufanie jakim obdarzają nasze oleje producenci silników pokazuje jak ważna we współpracy jest zaawansowana technologia i zrozumienie wymagań współczesnej motoryzacji – mówi Robert Gałkowski, ekspert techniczny Shell Polska.
Rewolucyjna technologia produkcji
Najsilniejszą przewagą Shell Helix jest rewolucyjna technologia produkcji. Oleje są produkowane z gazu ziemnego przy wykorzystaniu opatentowanej Technologii Shell PurePlus, która gwarantuje uzyskanie czystej i klarownej bazy olejowej, praktycznie pozbawionej wszelkich zanieczyszczeń znajdujących się w ropie naftowej[3]. Dlatego Shell Helix Ultra 0W-X pomaga zachować optymalną czystość silnika, zbliżoną do fabrycznej[4], a także ograniczyć emisję dwutlenku węgla i tym samym ograniczyć ślad węglowy. Przy średnim rocznym dystansie 14 500 km Shell Helix Ultra 0W-X może zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 3%, co odpowiada około 70 kg CO2[5].
Obecność Shell na najważniejszych imprezach w świecie wyścigów samochodowych sięga
lat 30. dwudziestego wieku. Przez cały ten czas cel firmy pozostawał niezmienny – opracowywanie coraz lepszych paliw i olejów silnikowych dla klientów oraz przenoszenie innowacji wypracowanych na torach wyścigowych i w rajdach do produktów stosowanych w samochodach poruszających się po drogach całego świata.
Zobacz infografikę >>>
[1] Źródło: na podstawie wewnętrznych danych Shell.
[2] Źródło: na podstawie wewnętrznych danych Shell.
[3] W oparciu o wyniki testu Sequence VG pod kątem szlamu z wykorzystaniem 0W-40.
[4] Na podstawie testu tworzenia się szlamu Sequence VG przeprowadzonego na oleju SAE 0W-40.
[5] Na podstawie ekwiwalentu CO2 na 1 litr zaoszczędzonego paliwa, niespalonego w silniku.
Komentarze