Konkurs Dayco – wyniki

30 września 2019, 9:17

Wiemy już do kogo trafią trzy zestawy gadżetów, przygotowane przez firmę Dayco. Tym razem w ramach naszego konkursu, sprawdzaliśmy wiedzę z tematyki związanej z układem rozrządu silnika.

Aby mieć szansę na zdobycie jednego z trzech zestawów nagród (plecak, softshell rozm. XL, pendrive 16GB, zegarek), należało odpowiedzieć prawidłowo na poniższe pytania:

1. Zestawy paska rozrządu Dayco o kodzie zaczynającym się KBIO…, to specyficzne zestawy montowane od kilku lat do silników znanych marek.

a) Czym charakteryzują się te zestawy w porównaniu do standardowych zestawów (typu KTB i KTBWP), jaki zastosowano w nich pasek?

Odpowiedź: posiadają pasek rozrządu pracujący w oleju

b) Proszę podać co najmniej jeden przykład na zastosowanie paska rozrządu w oleju.

Odpowiedź: Ford Modeo / Focus / C-Max / Galaxy / S-Max 1.8TDCi, Ford Fiesta / Focus 1.0SCTi, Peugeot / Citroen 2008 / 3008 / Cactus / C4 1.2VTi / 1.2e-Vti / 1.2tHP

2. Firma Dayco produkuje między innymi paski rozrządu o powłoce teflonowej (PTFE). Paski te stosowane są do silników najnowszej generacji, gdzie wysokie ciśnienia wtrysku i moc jednostki napędowej wymagają zastosowania paska o zwiększonej wytrzymałości. Proszę podać jak w łatwy sposób można rozpoznać taki pasek?

Odpowiedź: pasek rozrządu o powłoce teflonowej ma powierzchnię zębów koloru białego, co zawdzięcza powłoce teflonowej.

3. Napisz w maksymalnie trzech zdaniach, jakie konsekwencje może mieć niestosowanie się do zaleceń producentów dotyczących wymiany zestawu rozrządu w wymaganym czasie?

Jury konkursu wskazało 3 uczestników, którzy odpowiedzieli prawidłowo na pytania 1. i 2. oraz w najciekawszy sposób na pytanie nr 3. Są to:

  • Aleksandra Pela
  • Marcin Tech
  • Bartosz Pałaczanis

Zwycięzcom gratulujemy, nagrody zostaną przesłane pocztą kurierską.

Konkurs trwał od 19 do 25 września 2019 r.

Zapoznaj się z regulaminem >

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Smykul1, 25 września 2019, 23:18 0 -2

1. Zestaw paska składa się z kasety koła i pasek przystosowany do pracy w oleju napędza on pompę wtryskowa np ford s-max 1,8 tdci
2. Pasek od strony wewnętrznej czyli na zębach pokryty jest teflonem jest koloru białego
3. Nie stosowanie się do wymogów wymiany paska rozrządu w danym interwale skutkuje trwalym uszkodzeniem silnika. Powoduje przestawienie zapłonu A co za tym idzie kolizji zaworów z tlokami

Odpowiedz