Denso świętuje 10-lecie świec zapłonowych Twin Tip (TT). Świece zapłonowe Denso TT są dostępne w wersji niklowej oraz irydowej i zapewniają obecnie 87% pokrycie parku pojazdów w Europie.
Świece zapłonowe muszą działać w trudnych warunkach, wytrzymując bardzo wysokie temperatury, wysokie ciśnienie, duże prędkości obrotowe silnika i jego obciążenie. Aby zapewnić wydajność świec, Denso produkuje szereg świec zapłonowych z elektrodami wykonanymi z materiałów, które zmniejszają ich zużycie. Zastosowanie zaawansowanej technologii, takiej jak Twin Tip Denso, zapewnia większą wydajność na dłuższy czas.
Niklowe świece zapłonowe TT, wprowadzone na rynek w 2009 roku, powstały w oparciu o inną technologię – Super Ignition Plug (SIP) – która jest zazwyczaj wykorzystywaną w silnikach premium o specyficznych wymaganiach dotyczących emisji i wydajności.
Elektrody większości zwykłych świec niklowych to dwie duże, płaskie powierzchnie, które mogą ograniczać rozprzestrzenianie się płomienia. Opatentowana przez Denso niklowa świeca zapłonowa TT posiada elektrodę środkową wykonaną ze stopu niklowego i wysuniętą elektrodę masy o zmniejszonej średnicy 1,5 mm. Mniejsza średnica elektrody oznacza mniejsze wymagane napięcie zapłonowe potrzebne do uruchomienia silnika oraz rozruch nawet w niskiej temperaturze otoczenia.
Linia świec zapłonowych TT została wzmocniona w 2015 r., kiedy Denso wprowadziło na rynek irydowe świece zapłonowe TT. Świeca zapłonowa Iridium TT posiada elektrodę środkową o średnicy 0,4 mm. Elektroda środkowa w świecach Iridium TT została wykonana ze stopu irydu i rodu, a elektroda masowa ze stopu platyny. Pozwoliło to na wydłużenie żywotności świec do 120 000 km.
Obecnie skonsolidowana linia świec zapłonowych TT składa się z 35 numerów części – 16 świec niklowych i 19 świec irydowych – zapewniających 87% pokrycie europejskiego parku pojazdów.
Komentarze