Wymiana łożyska, a w szczególności całej piasty zazwyczaj nie stanowi większej trudności dla mechaników. Problemem staje się sytuacja, gdy po przejechaniu kilku tysięcy kilometrów łożysko ponownie zaczyna huczeć.
![](https://motofocus.pl/wp-content/uploads/2019/06/honda-accord-type-s-kopiowanie.jpg)
Opisywany przypadek to Honda Accord VII generacji w wersji sedan (CL). Wersja kombi ma inną budowę zawieszenia oraz piasty tylnej. Na co należy zwrócić szczególną uwagę, aby auto nie wróciło ponownie do serwisu z tą samą usterką po stosunkowo krótkim przebiegu? Część mechaników może obwiniać producenta o niewłaściwe wykonanie, natomiast przyczyna jest inna.
DEMONTAŻ
![](https://motofocus.pl/wp-content/uploads/2019/06/sam_2754-kopiowanie.jpg)
Standardowo należy najpierw zdemontować koło, zacisk hamulcowy oraz utrzymujące je jarzmo. Kolejna czynność to zdjęcie tarczy hamulcowej. Na chwilę obecną nic nie stanowi problemu. Po demontażu piasty i osłony natrafiamy na źródło problemu: zwrotnica tylna wykonana jest ze stopu aluminium. Po kilkunastu latach eksploatacji staje się mocno skorodowana.
![](https://motofocus.pl/wp-content/uploads/2019/06/sam_2774-kopiowanie.jpg)
MONTAŻ
Dlatego niedopuszczalne jest pozostawienie jej w tym stanie. Przed montażem piasty należy bardzo dokładnie oczyścić przylegające powierzchnie i skontrolować wżery będące przyczyną przedostawania się wilgoci do wnętrza.
Jedynym uszczelnieniem tej konstrukcji jest o-ring znajdujący się tuż przy powierzchni styku. Ma on miejsce w sfazowanej części zwrotnicy.
![](https://motofocus.pl/wp-content/uploads/2019/06/sam_2790-kopiowanie.jpg)
Znajdujący się od czoła enkoder ABS nie posiada dodatkowego uszczelniacza, dlatego jakakolwiek ilość wilgoci dostająca się do wnętrza zwrotnicy powoduje błyskawiczne wypłukanie smaru i w rezultacie głośną pracę łożyska.
![](https://motofocus.pl/wp-content/uploads/2019/06/sam_2318-kopiowanie.jpg)
![](https://motofocus.pl/wp-content/uploads/2019/06/sam_2305-kopiowanie.jpg)
Wicej praktycznych informacji dostępnych jest na portalu dla mechaników: www.repxpert.pl oraz na stronie www.schaeffler.pl/aftermarket
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Nikola Tesla, 19 czerwca 2019, 19:20 1 0
Prosimy nie odgrzewać kotletów, tylko smażyć nowe.
Odpowiedz
Nismo, 23 czerwca 2019, 18:13 0 0
Ale przekombinowany szajs, kto to projektuje
Odpowiedz