Wyobraźmy sobie kropelkę paliwa, która pod ciśnieniem 2500 bar przeciska się przez 10 otworów wtryskiwacza o średnicy 2 włosów. W systemach wtryskowych nowej generacji odbywa się to nawet 500 (!) razy na minutę.
Aby spadało zużycie paliwa, a proces jego spalania był zoptymalizowany, podawane paliwo musi być dokładnie oczyszczane. Bez wysokowydajnego filtra paliwa jest to niemożliwe, dlatego wybierając ten właśnie filtr warto sięgnąć po producentów części zamiennych w jakości OE takich, jak działająca od ponad 60 lat firma Hengst Filter. Specjalny, używany w filtrach Hengst wkład filtracyjny ma bardzo dużą powierzchnię, co zwiększa jego możliwości do pochłaniania zanieczyszczeń, a przy tym gwarantuje niski opór przepływu, co przekłada się na pełną moc silnika. Aby zapewnić wysoki stopień filtracji, a przez to ochronę układu wtryskowego, w naszych filtrach stosowany jest mikroporowaty wielowarstwowy materiał filtrujący. Posiada on specjalną powłokę, dzięki której jest odporny na działanie wody i agresywnych substancji zawartych w paliwie. Nie bez znaczenia jest również wysoka szczelność obudowy i odporność na działanie wysokich ciśnień. Mówiąc o filtrach nie sposób wspomnieć, że jakość oleju napędowego może się znacząco różnić – nie mamy bowiem wpływu na to, co tankujemy (miejsce pochodzenia, warunki klimatyczne, czy parametry paliwa). Hengst zapewnia wysoki stopień filtracji bez względu na parametry tankowanego paliwa, a stosowanie filtrów tego producenta wspomaga ochronę układu wtryskowego.
Przekroczenie o 200 ppm zawartości wody w oleju napędowym może drogo kosztować.
Obecność wody w paliwie może powodować wiele problemów, w tym:
- Powstawanie kwasów i galaretowatych substancji uszkadzających pompy i wtryskiwacze
- Utlenianie paliwa
- Powstawanie parafin, które mogą zablokować filtr paliwa przy temperaturach poniżej 5 stopni Celsjusza
- Degradację dodatków w paliwie
Stosowanie kompozytowego medium filtracyjnego z wyższą zdolnością koalescencji wody sprawia, że filtry Hengst w większym stopniu separują wodę w porównaniu do standardowego medium filtracyjnego. Dzięki zastosowaniu cieńszych włókien hydrofobowych jesteśmy w stanie odseparować z oleju napędowego blisko 100% wody w porównaniu z filtrami niższej jakości, które przepuszczają więcej wody, co powoduje duże prawdopodobieństwo trwałego uszkodzenia pompy wysokiego ciśnienia i wtryskiwaczy. Sposób działania filtra paliwa Hengst gwarantuje bezawaryjną pracę silnika oraz ochronę przed zużyciem i korozją w ciągu całego okresu między serwisowego.
Optymalna ochrona wrażliwych układów wtryskowych – filtry benzyny
Nowoczesne silniki z zapłonem iskrowym wyposażone są w elektromagnetyczne wtryskiwacze, które wtryskują paliwo do kolektora dolotowego, lub w przypadku wtrysku bezpośredniego do cylindra. W tym wypadku zadaniem filtra paliwa jest ochrona elementów układu wtryskowego przed zużyciem i zapobieganie przedostawaniu się tych cząstek do komory spalania. Silniki z wtryskiem bezpośrednim wymagają lepszej ochrony przed zużyciem, którą mogą zapewnić im wysokiej jakości filtry paliwa.
Szybka i czysta wymiana wkładu filtra dzięki technologii Clip-in
Wkłady do filtrów paliwa Hengst stosowane są w silnikach wysokoprężnych oraz benzynowych samochodów osobowych. Jedyna czynność przeprowadzana w trakcie serwisowania filtra to wymiana wkładu. Po usunięciu filtra zawór spustowy umożliwia odprowadzenie paliwa do zbiornika. Zawory i obudowa filtra, która zawiera właściwy wkład filtra paliwa pozostają na stałe przymocowane do bloku silnika. Moduły, które posiadają zintegrowane funkcje w jednej zwartej obudowie to: filtr paliwa, wydajny podgrzewacz paliwa z funkcją „quick connect” elektrozawór sterujący, osadnik wody, czujniki ciśnienia oraz zawory sterujące przepływem i temperaturą. Dzięki łatwemu w eksploatacji i przyjaznemu dla środowiska projektowi filtra ENERGETIC®, który wykorzystuje technologię „Clip-in”, wymiana filtra jest „czystsza” i odbywa się wyjątkowo szybki sposób.
Co więcej innowacyjne medium filtracyjne Meltblown o klasie filtracji poniżej 2μ sprawia, że wkłady do filtrów paliwa Hengst gwarantują optymalną ochronę przed zużyciem, spełniają wymagania układów wtryskowych i zapewniają wysoką niezawodność pracy w ciągu długich okresów między serwisowych, obniżając tym samym koszty obsługi.
W tego typu filtrach o budowie w układzie gwiaździstym, nad warstwą filtracji wstępnej znajduje się warstwa filtracji dokładnej, co w efekcie zwiększa zdolność pochłaniania zabrudzeń takich, jak cząstki korozji, kurzu, osady ze zbiornika i wody, o ponad 100% w porównaniu z mediami standardowymi. Filtry Hengst to nie tylko czysta wymiana, ale też czyste paliwo dla samochodu.
Redukcja kosztów i łatwość obsługi
Wprowadzenie przez Hengst wielofunkcyjnych modułów paliwa sprawia, że teraz poszczególne funkcje są zintegrowane w jednej zwartej obudowie. Dzięki temu możliwe jest optymalne wykorzystanie dostępnej przy silniku przestrzeni montażowej, a dzięki eliminacji interfejsów i przewodów stworzone są idealne warunki do redukcji masy i rozmiaru. Przykładem zastosowanej koncepcji modułu jest rozwiązanie opracowane w dziale badawczo wdrożeniowym Hengst wspólnie z inżynierami koncernu GM, czyli moduł filtracji paliwa stosowany w silnikach platforma D1xx i Epsilon w pojazdach Opel Insignia, Cascada, Astra, Meriva, Saab 9.5/9.3 oraz Chevrolet Cruze. (filtr wymienny Hengst numer E640KP).
100% jakości OE
Filtry paliwa Hengst usuwają cząsteczki rdzy i pyłu, pozostałości nagromadzone w zbiorniku, wodę i inne substancje, które mogą niekorzystnie wpływać na działanie nowoczesnych układów wtrysku paliwa. Producenci samochodów wybierają na pierwszy montaż filtry Hengst w jakości OE, gdyż produkowane są one przy użyciu najnowocześniejszych materiałów filtracyjnych, takich jak np.: media Meltblown. Bezproblemowa praca silnika oraz ochrona przed zużyciem i korozją wynikają z optymalnej geometrii i niezawodności naszego filtra paliwa w całym zakresie jego pracy. Filtrom Hengst zaufały największe koncerny samochodowe oraz najwięksi gracze na niezależnym rynku części zamiennych. Wybierając filtry Hengst otrzymujesz 100% jakości oryginalnego wyposażenia i bezawaryjną pracę silnika oraz ochronę przed zużyciem i korozją w ciągu całego okresu między serwisowego.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Damian, 4 października 2018, 13:48 7 -2
Ekstra produkt
Odpowiedz
fricky, 4 października 2018, 14:34 5 -2
potwierdzam
Odpowiedz
maksym, 6 października 2018, 17:47 5 -1
Dla mnie to najlepszy wybór. Mechanicy zadowoleni, detaliści nie płaczą że na ukando taniej w portfelu wszystko mi się skleja. Oby nie zrobił sie z tego fil...on
Odpowiedz
Dexter, 3 marca 2019, 19:45 5 0
Nikt nie kwestionuje jakości filtrów Hengst. Jednak filtry Hengst można bez problemu kupić taniej w innych krajach Europy niż w polskim przedstawicielstwie Hengsta. Życie...:)
Odpowiedz
funt szterling, 4 marca 2019, 8:08 2 0
wszystko możesz tak kupić. Są na rynku firmy które tak działają i ciągle stoją w miejscu
Odpowiedz