Sposób na SMOG

21 lutego 2018, 15:13

Smog powstaje głównie za sprawą przydomowych kotłowni. Oczywiście powietrze zanieczyszczają również zaniedbane silniki diesla i w trochę mniejszym stopniu silniki benzynowe. Aby samochody nie emitowały nadmiaru zanieczyszczeń warto przy każdym przeglądzie sprawdzić elementy odpowiedzialne za czystość spalin.

1. Przyczyny: Przedmuchy ze skrzyni korbowej, usterka turbosprężarki to główne powody spalania oleju.

Rozwiązanie: Remont silnika lub warto spróbować płukania układu olejowego preparatem LM 2662. Jeżeli przyczyną przenikania oleju są zapieczone pierścienie, zabieg ten powinien spowodować ograniczenie emisji. Do wyeksploatowanych pojazdów warto dodać środek MOS2 nr art. 8342, który uszczelni silnik i ograniczy dymienie.

2. Brudne końcówki wtryskiwaczy.
Przyczyna: Brudne końcówki, które powodują złe rozpylenie paliwa.

Rozwiązanie: Czyszczenie wtryskiwaczy w jednym z naszych warsztatów lub zastosowanie preparatu nr art. 2666 (Diesel) lub nr art. 1971 (benzyna).

3. Niesprawny zawór recyrkulacji spalin.
Przyczyna: Zablokowanie zaworu EGR w pozycji otwartej powoduje nadmierną emisję sadzy.

Rozwiązanie: czyszczenie zaworu po demontażu środkiem nr 5111 lub wymiana zaworu.

4. Zanieczyszczony kolektor ssący.
Przyczyna: ograniczenie ilości powietrza dostającego się do komory spalania generuje nadmierną emisję sadzy.

Rozwiązanie: czyszczenie układu dolotowego preparatem numer 5111 (benzyna) lub numer 5168 (Diesel).

5. Nieszczelny przewód z turbosprężarki / nieszczelność intercooler’a.
Przyczyna: Nadmiar paliwa i zbyt mała ilość powietrza powodują emisję sadzy.

Rozwiązanie: wymienić przewód dolotowy lub uszkodzony Interpolem.

6. Brak lub nie sprawny DPF.
Przyczyna: Brak lub zatkanie DPF. Przypominamy, że jego wycinanie jest niezgodne z prawem.

Rozwiązanie: okresowe czyszczenie DPF w warsztacie przy użyciu środków o numerach 5169 i 5171. Dla osób jeżdżących na krótkich odcinkach polecamy stosowanie produktu nr 2650 do ochrony oraz czyszczenia filtra DPF w trakcie jazdy.

7. Nieszczelność uszczelniaczy zaworowych.
Przyczyna: Przenikanie oleju wzdłuż trzonków zaworowych.

Rozwiązanie: wymiana uszczelniaczy lub wlanie preparatu stop wyciekom oleju numer artykułu 2671.

8. Zatkany filtr powietrza.
Przyczyna: niedrożny filtr powietrza wzbogaca mieszankę i generuje dymienie.

Rozwiązanie: wymiana.

Artykuł sponsorowany Liqui Moly

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!