Firma Liqui Moly, znana głównie jako producent środków smarnych oraz chemii warsztatowej, zostanie sprzedana grupie Würth.
Firmy Liqui Moly i Würth współpracują ze sobą od prawie 20 lat. Zakres działania tej drugiej znacznie wykracza poza motoryzację. Jest to także przedsiębiorstwo z większym kapitałem, posiadające w portfolio 400 firm o rocznych przychodach przekraczających 12,5 mld Euro i zatrudniające ponad 73 tys. pracowników. Liqui Moly w ramach grupy Würth ma pozostać podmiotem niezależnym.
Oficjalnym powodem sprzedaży Liqui Moly, podanym przez dyrektora generalnego – Ernsta Prosta – jest zabezpieczenie przyszłości firmy. 60-cio latek póki co pozostanie na czele przedsiębiorstwa. Także pracownicy mają zachować swoje posady.
Kondycja firmy Liqui Moly w momencie sprzedaży akcji jest korzystna. W ubiegłym roku odnotowała ona wzrost kapitału własnego oraz pobiła kolejny rekord sprzedaży wynikiem 500 mln Euro. Osiągnęła także 40 mln zysku brutto i jest wolna od zadłużenia.
– Głupotą byłoby zmieniać cokolwiek na drodze sukcesów firmy notowanych w ciągu ostatnich kilku lat. Wszystko będzie kontynuowane tak, jak wcześniej – pod większym dachem, który zapewnia lepszą ochronę. – powiedział Ernst Prost.
Wpływ transakcji na polski rynek
Zapytaliśmy przedstawicieli polskiego oddziału Liqui Moly o konsekwencje zmiany właściciela firmy dla jej działalności na polskim rynku. Poniżej przedstawiamy odpowiedź Piotra Kasprzaka, prezesa zarządu Liqui Moly Polska:
Z punktu widzenia Liqui Moly Polska Sp. z o.o. zmiana właściciela w perspektywie krótko i średnio terminowej nie ma żadnego znaczenia. Ernst Prost nadal będzie zarządzać Liqui Moly GmbH, a ponadto w zarządzie pojawi się wieloletni współpracownik Prosta, dotychczasowy szef sprzedaży na Niemcy Günter Hiermaier. Pan Hiermaier posiada 27 letni staż pracy w Liqui Moly i ma istotny wpływ na strategię sprzedażową Liqui Moly.
Ernst Prost w zeszłym roku skończył 60 lat. Coraz częściej zadawaliśmy sobie pytania, co dalej będzie z Liqui Moly. Z tego punktu widzenia decyzja pana Prosta oznacza dowód na jego ogromną troskę o los firmy i jej pracowników. Wejście do grupy WÜRTH daje nam stabilność finansową, zapewnia lepszy dostęp do surowców i pozwala na jeszcze szybszy rozwój.
Liqui Moly Polska Sp. z o.o. zakończyło 2017 r. sprzedażą na poziomie 33 mln zł, co oznacza 27% wzrost w stosunku do roku poprzedniego. Konsekwentnie realizujemy swoją strategię skoncentrowaną na niezależnych warsztatach samochodowych zaopatrywanych wyłącznie przez naszych dystrybutorów. Jedyną istotną zmianą w naszej strategii marketingowej jest znaczące zwiększenia nakładów na komunikację z klientami ostatecznymi, co jest możliwe dzięki zwiększaniu budżetu marketingowego. Zamierzamy dalej rozwijać projekt Liqui Moly Pro-Line serwisów. Chcemy również istotnie zwiększyć udział sprzedaży olejów silnikowych i przekładniowych w szczególności olejów do automatycznych przekładni.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 4 stycznia 2018, 10:43 0 0
Synergia
Odpowiedz