Przy grubszej zabawie z tuningiem mechanicznym, jedną z pierwszych myśli jaka dopada właściciela samochodu jest – zakuć silnik. Nie żyjemy jednak w średniowieczu i rola kowala została mocno ograniczona. Obecnie kute elementy silnika są wytwarzane w zupełnie inny sposób.
Kute tłoki wyróżniają się drobniejszą mikrostrukturą w porównaniu z tłokami odlewanymi, pomimo wykorzystania tego samego materiału użytego do produkcji. Sposób wytwarzania przyczynia się do zwiększonej wytrzymałości, a także możliwości produkowania mniejszych ścianek co wpływa na redukcję wagi.
Podczas produkcji na większą skalę stosuje się np. kucie wielowykrojowe w jednej matrycy. Materiałem jest odcinek walca, który zostaje poddany obróbce termicznej, następnie sprasowany do odpowiedniego kształtu oraz wyrzeźbiony i spolerowany.
Sposób produkcji tych małych cudeniek zobaczycie na poniższym filmiku:
Tak naprawdę kucie należy do jednej z najstarszych metod obróbki metalu. Obecnie jest w niemal w zupełności zmechanizowane, niegdyś była to domena kowalskich mistrzów.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Iglotkz, 5 sierpnia 2017, 23:40 5 -1
Tyle maszyn, taka dokładność a bez gościa z pilnikiem i tak się nie obejdzie;)
Odpowiedz
aaaa, 7 listopada 2019, 13:04 2 -5
Oczywiście, że się obejdzie. Niestety cena maszyny, która obrobiłaby dokładnie materiał jest niewspółmiernie wysoka do ceny człowieka, który zrobi to z podobną dokładnością
Odpowiedz
wiki, 15 listopada 2021, 11:40 1 -1
kute tłoki były stosowane w lexusie is f i gen
Odpowiedz