Radary zaczynają uchodzić za niezbędne wyposażenie współczesnych samochodów. Sprawiają, że pojazdy są bezpieczniejsze, przyczyniając się do ograniczenia częstotliwości wypadków.
Dzięki zastosowaniu wiązki promieniowania o wyższej częstotliwości niż standard branżowy, Radar Bliskiego Zasięgu SRR od Delphi oferuje szerszy zakres zastosowania technologii wspomagania kierowcy oraz technologii bezpieczeństwa niż inne rozwiązania.
Radar SRR od Delphi był pierwszym na rynku radarem 76 GHz pierwotnie wdrożonym na potrzeby martwego pola widzenia z boku kierowcy. Wyższa częstotliwość 76 GHz umożliwia wykrywanie obiektów pod kątem 360 stopni wokół pojazdu, na co nie pozwala standardowy radar 24 GHz. Radar oferuje zasięg od 0 do 80 metrów ze znakomitym rozróżnianiem obiektów w zatłoczonym środowisku oraz ich rozmieszczeniem w przestrzeni.
Producenci samochodów wymagają bardzo precyzyjnych „obrazowych” informacji odnośnie pozycji (długość, szerokość i kąt widzenia) i krawędzi poruszających się obiektów, jak również nieruchomego otoczenia pojazdu (pokrycie 360 stopni), aby umożliwić tworzenie oraz wdrażanie zautomatyzowanych algorytmów poprzecznej i wzdłużnej kontroli pojazdu (takich jak zapobieganie uderzeniom bocznym, wirtualny zderzak, system auto-parkowania czy ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z przodu). Kamery zapewniające widok z góry nie dają wymaganej dokładności określenia zasięgu lub pozycji. Istniejące radary 24 GHz wykorzystywane do obserwacji martwego pola nie są w stanie odpowiednio rozróżnić krawędzi obiektów tak, aby określić dostępną wolną przestrzeń.
Radar SRR od Delphi oferuje trzy kluczowe technologie umożliwiające obserwację martwego pola widzenia z boku kierowcy, ruchu poprzecznego z przodu i z boku, zmianę pasa ruchu oraz hamowanie w celu uniknięcia zbliżającej się kolizji z przodu i z tyłu pojazdu. Radar SRR to jeden z kluczowych elementów systemu sensorów do jazdy zautomatyzowanej.
Zespół inżynierów Delphi w krakowskim Centrum Technicznym już od ponad dwóch lat aktywnie uczestniczy w pracach koncepcyjnych, implementacyjnych i weryfikacyjnych nad radarami SRR.
Radary te pełnią kluczową rolę w rozpoznawaniu otoczenia samochodu w algorytmach percepcji dla systemów aktywnego bezpieczeństwa, zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy i jazdy automatycznej.
Komentarze