W porównaniu ze styczniem 2016, sprzedaż Inter Cars SA we wszystkich krajach wzrosła w styczniu 2017 r. o 13,8%. W samej Polsce sprzedaż spółki wzrosła o 15,8%. Spółki dystrybucyjne zwiększyły sprzedaż w Polsce o 19,5%, a za granicą – o 27,5%.
Największe wzrosty sprzedaży przez spółki zagraniczne odnotowano w styczniu w Estonii (97,9% rdr), we Włoszech (76,4% rdr) i na Węgrzech (58,3% rdr). Nowością w zestawieniu jest spółka mołdawska.
Sprzedaż Inter Cars w styczniu 2017 roku
I 2016 PLN [mln] | I 2017 PLN [mln] | zmiana % | |
Sprzedaż Inter Cars S.A. razem | 312,3 | 355,5 | 13,8% |
w tym sprzedaż towarów Inter Cars S.A. w Polsce | 230 | 266,4 | 15,8% |
INTER CARS SLOVENSKA REPUBLIKA S.R.O. | 12,4 | 15,1 | 21,4% |
INTER CARS CESKA REPUBLIKA S.R.O. | 12,9 | 15,6 | 20,7% |
INTER CARS UKRAINE | 9,5 | 12,2 | 28,1% |
INTER CARS HUNGARIA KFT | 10,6 | 16,8 | 58,3% |
INTER CARS D.D.O. (Chorwacja) | 12,3 | 15,1 | 23,2% |
INTER CARS ROMANIA S.R.L. | 34,2 | 40,3 | 17,8% |
INTER CARS LIETUVA UAB | 16,5 | 19,8 | 20,2% |
INTER CARS LATVIJA SIA | 10,7 | 14,1 | 32,2% |
INTER CARS BULGARIA LTD | 10,9 | 13,5 | 22,9% |
INTER CARS ITALIA S.R.L. | 3,3 | 5,8 | 76,4% |
INTER CARS SLOVENIA | 1,3 | 1,9 | 48,0% |
INTER CARS Eesti OU (Estonia) | 1,6 | 3,2 | 97,9% |
INTER CARS PIESE AUTO S.R.L. (Mołdawia) | 0 | 0,3 | |
Sprzedaż spółek dystrybucyjnych za granicą | 136,3 | 173,7 | 27,5% |
WYŁĄCZENIA KONSOLIDACYJNE | -63,2 | -68,8 | 8,8% |
Sprzedaż spółek dystrybucyjnych grupy kapitałowej Inter Cars S.A. | 385,3 | 460,4 | 19,5% |
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 8 lutego 2017, 10:14 5 0
reszta leży i kwiczy
Odpowiedz
Tito, 8 lutego 2017, 19:56 0 -1
...chyba ty...
Odpowiedz
Anonim, 8 lutego 2017, 22:56 2 0
najbliższe 2 - 3 lata będą kluczowe, nasz rynek jest niezwykle specyficzny, ale przede wszystkim cały czas ciągle rodzimy. IC-ki mają super rozwój ale nagle mogą zjadać własny ogon, a do tego u nas nie ma żadnego liczącego się dużego zagranicznego gracza. Zauważcie, ze IC-ki są już w wielu europejskich krajach, a co będzie gdy ktoś liczący pojawi się u nas. Pytanie kiedy? pewnie jeszcze nie dziś bo inna jest kultura handlu i usługi, ale wszelkie patologie i kombinatorów w najbliższym czasie wyeliminuje brak sprzedaży na paragon i jednolity plik kontrolny w urzędzie skarbowym. Wtedy może pojawić się ktoś u nas tak jak IC pcha się w Europę. I wtedy może się okazać, że IC to kolos na glinianych nogach.
Odpowiedz
Gość, 8 lutego 2017, 23:37 4 0
Anonim, ciekawi mnie, co Tobie może sugerować, że IC to kolos na glinianych nogach? Pomijam już ich udział w Polskim rynku, to dywersyfikują działalność, aby się zabezpieczyć przed wahaniami koniunktury na rynku części do osobówek. Mają nawet produkcję. Dokonują znaczących inwestycji, mających na celu poprawę rentowności. Nie ma się do czego przyczepić. Walka w Polsce będzie o drugie miejsce i w moim odczuciu nastąpi pomiędzy Groupauto, Nordic Forum i Auto Partnerem. I to ci średni gracze, zmagając się ze sobą, mogą narobić na rynku zamieszania
Odpowiedz
Anonim, 9 lutego 2017, 10:09 1 0
Jak wspomniałem zmiany w przepisach skarbowych wyeliminują w dużej części w najbliższych latach sorry za określenie tzw. kanalarzy z jedną dziurą w ziemi lub podnośnikiem, ponieważ ich tzw. konkurencyjność zniknie gdy trzeba będzie założyć kasę fiskalną, księgową, oprogramowanie do JPK itp. Powtarzam nie dziś ale w najbliższych latach, a tak trzeba patrzeć na biznes. Nie jest tajemnicą, że takie właśnie warsztaty mają w dużej mierze umowy z IC bo na nic ich nie stać. Jak myślisz jak do tego dojdzie dodatkowy gracz wielkością IC albo większy na bardziej ucywilizowany rynek, to z pewnością czyimś kosztem, a najbardziej odczuje to ten kto ma największe stałe koszty.
Odpowiedz
Gość, 9 lutego 2017, 18:09 5 0
To wszystko bardzo relatywne. Mają największe koszty, ale zarazem - największe przełożenie na dostawców i największe możliwości. Doskonalą logistykę na niemożliwym dla innych poziomie. W tej dziedzinie ok, globalnie mają największe koszty, ale koszt jednostkowy najmniejszy ze wszystkich. Dodatkowo, jak już pisałem, dywersyfikują działalność. Co do dodatkowego, zagranicznego gracza na rynku - dla klientów to by była świetna wiadomość. Sądzę jednak, że obecnie, jak i perspektywie 2-3 lat taki się nie pojawi. Nie jako zupełnie nowy podmiot na rynku. Wymagało by to ogromnych inwestycji, a w Polsce panuje już teraz wyjątkowo ostra konkurencja. Bardziej prawdopodobny scenariusz, to wykupienie jednej z polskich firm. Miało to miejsce w przypadku InterTeamu i nie zagroziło Carsowi.
Interesujące jest to, co napisałeś o "kanalarzach". Starczy się przyjrzeć i wyraźnie widać, że akcja ich "zasysania" z rynku trwa w najlepsze. Przedstawiciele ruszyli w teren i werbują do sieci warsztatowych, obiecując wsparcie i pomoc w dostosowaniu się do nowych warunków w zamian za uzależnienie się od jednego dostawcy. W kluczowym momencie niemal wszyscy będą już gdzieś zapisani i zaopatrzeni w co trzeba, co bogatsi i mądrzejsi kupią sobie sami, pewna ilość zasili szarą strefę.
Odpowiedz
CN, 22 lutego 2017, 21:29 1 0
a GORDON sięga dna...
Odpowiedz