Koncern Stellantis zobowiązuje się do naprawy samochodów z awariami zbiorników AdBlue w pojazdach z silnikami blueHDi (Citroen, DS Automobiles, Peugeot i Opel). Obiecano także rekompensaty pieniężne.
Awarie zbiorników AdBlue. Stellantis obiecuje rekompensaty
Działania zostaną podjęte po interwencji Unii Europejskiej. Awaria zbiornika AdBlue kończyła się unieruchomieniem samochodów z silnikami blueHDI. W całej Europie, także w Polsce, przewidziano możliwość ubiegania się o rekompensatę.
– Konsumenci zasługują na odpowiednie odszkodowanie za poniesione szkody, niezależnie od tego, gdzie znajdują się w Unii Europejskiej. To zobowiązanie pokazuje konkretne korzyści płynące z naszej europejskiej współpracy w zakresie ochrony konsumentów – powiedział Michael McGrath, europejski komisarz ds. ochrony konsumentów.
Zwrot kosztów może być w następujących kwotach:
- samochody do 5 lat: 100% kosztów części
- samochody od 5 do 8 lat: 30-90% kosztów części (zależnie od przebiegu)
Ponadto przewidziane są zwroty z mocą wsteczną, tj. jeśli właściciel otrzymał wcześniej niższą rekompensatę, niż przewiduje się teraz, to może ubiegać się o wyrównanie.
Do kalkulacji powstanie w styczniu 2025 specjalna platforma, która obliczy klientowi przysługujące mu odszkodowanie. Cały koszt operacji przewidziano na 100 milionów Euro.
Komentarze