Firma M-TECH od zawsze stawia na produkty powstające w oparciu o najwyższej jakości komponenty, takie jak markowe diody czy najnowsze, często innowacyjne rozwiązania. Wraz z rozwojem i postępem technologicznym tradycyjne halogenowe akcesoryjne lampy robocze zaczęły być wypierane przez produkty, w których zostały zastosowane najnowsze źródła światła w postaci diod LED. Dzięki temu produkty tego segmentu stały się smuklejsze i jednocześnie dużo wydajniejsze pod względem np. strumienia świetlnego.
Do oferty firma M-TECH wprowadza zupełnie nowe modele driving lights spod znaku serii BLACK oraz kolejny model lampy cofania. Pierwszą z nowości jest LED Driving Light o klasycznym, okrągłym kształcie i najbardziej popularnym rozmiarze 9” (220mm). Pozostałe trzy z nich WLBC162, WLBC164 i WLBC166 to lampy driving light typu lightbar w najbardziej popularnych na rynku rozmiarach 11,2” (283mm), 14,5” (367mm) i 21,1” (534mm). Wszystkie modele łączy wspólna cecha, a mianowicie posiadają one funkcję światła postojowego. Ostatnia nowość to model WLR242, czyli kwadratowa lampa cofania o wymiarach 2,9” (73×97/73x31mm).
Wszystkie wprowadzane modele posiadają homologację drogową ECE R149 i ECE R23, dzięki czemu mogą być legalnie stosowane na drogach publicznych Unii Europejskiej. Oczywiście nowe lampy są kompatybilne zarówno z instalacją 12V, jak i 24V.
BLACK series – co to takiego…
Już w 2020 roku wychodząc naprzeciw oczekiwaniom rynku firma M-TECH wprowadziła do oferty driving lights serię BLACK. Niesłabnąca popularność produktów tej gamy lamp sprawiła, że M-TECH rozszerza asortyment o kolejne modele LEDowych lamp dalekosiężnych WLBC162, WLBC164, WLBC166 i WLBC167. Wszystkie nowości charakteryzują się dodatkową funkcją światła postojowego, co wyróżnia je od już dostępnych modeli w ofercie firmy M-TECH. Warto nadmienić, że wszystkie modele gamy Black spełniają jeszcze jeden bardzo ważny dla użytkownika końcowego aspekt, a mianowicie wygląd. Nietuzinkowy design, na który składa się m.in. efekt przydymionego szkła, uzyskany dzięki zastosowaniu odpowiednich technik optycznych to niewątpliwy atut, co dodatkowo wyróżnia je na tle konkurencji.
WLBC167…
Model WLBC167 reprezentuje segment LEDowych lamp dalekosiężnych o najbardziej klasycznym okrągłym kształcie, który funkcjonuje na rynku od zawsze. Lampa została wykonana z najlepszych dostępnych komponentów oraz przy wykorzystaniu najnowszych technologii taki jak diody LED. Dzięki temu udało się skonstruować lampę w taki sposób, by maksymalnie odprowadzić ciepło przy jednoczesnym maksymalnym wykorzystaniu samych diod LED. Źródłem światła są cztery bardzo mocne diody, dwie o mocy 20W oraz dwie o mocy 40W. Pozwoliło to na uzyskanie strumienia świetlnego na poziomie max 11000lm, co zapewnia doskonałą wiązkę światła oświetlającą drogę przed pojazdem. Daje to gwarancję bezpieczeństwa, gdyż pozwala szybciej reagować na ewentualne zagrożenie nawet na bardzo ciemnych i wąskich drogach.
Model WLBC167 spełnia wszystkie normy homologacyjne przewidziane w dyrektywie R149 czego potwierdzeniem jest homologacja ECE, co pozwala legalnie używać ją na drogach publicznych Unii Europejskiej. Lampa posiada również certyfikat ECE R10 będący gwarancją, że produkt nie powoduje zakłóceń pola elektromagnetycznego (np. radia). WLBC167 posiada klasę odporności IP67 oraz IP69K, co gwarantuje niezawodność nawet w najtrudniejszych warunkach.
Lampa została wyposażona w funkcję BOOST, która dodatkowo wzmacnia wiązkę światła (należy pamiętać, że może być ona stosowana wyłącznie poza drogami publicznymi).
Podobnie jak pozostałe dostępne już w ofercie modele, WLBC167 wyróżnia efekt przydymionego szkła nadając mu niespotykany charakter.
Model WLBC167 został wyposażony dodatkowo w światło postojowe w kształcie litery X co dodaje dodatkowo charakteru samej lampie. Wisienką na torcie jest umieszczone na środku logo firmy M-TECH, które również jest podświetlane wraz z funkcją światła postojowego. Wyróżnik ten nie pozostawia wątpliwości spod jakiego znaku wywodzi się lampa WLBC167.
W zestawie znajduje się klamra montażowa wraz z niezbędnymi elementami w postaci śrub i nakrętek.
WLBC162, WLBC164 i WLBC166…
Modele WLBC162, WLBC164 i WLBC166 to rodzina lamp driving light należąca do typu lightbar. Charakteryzuje się ona wąskim kształtem w postaci jednorzędowej belki. Modele zostały wyselekcjonowane w taki sposób, aby jak najbardziej spełniać potrzeby finalnych odbiorców tego typu produktów. Wszystkie trzy modele posiadają homologację ECE R149 pozwalającą na legalne używanie ich na drogach publicznych całej Unii Europejskiej oraz certyfikat ECE R10, co sprawia, że nie zakłócają one pola elektromagnetycznego pojazdu. Zastosowane w procesie produkcji materiały oraz konstrukcja lamp pozwoliły uzyskać stopień ochrony i klasę wodoodporności na poziomie IP67 oraz certyfikat IP69K gwarantujący dodatkową ochronę przed wysokim ciśnieniem i wysoką temperaturą. Wszystko to sprawia, że mogą być bez przeszkód użytkowane nawet w najtrudniejszych warunkach.
Dodatkowo wszystkie powyższe modele zostały wyposażone w funkcję światła postojowego. Cechą, która wyróżnia modele WLBC162, WLBC164 i WLBC166 jest fakt, że światło postojowe włącza się i wyłącza w sposób dynamiczny (strumień świetlny biegnie od prawej strony do lewej i z powrotem po czym zaczyna świecić jednostajnym światłem).
WLBC162 to najkrótsza lampa będąca przedstawicielem prezentowanej gamy. Model ten o wymiarach 283x54x58mm jest idealnym rozwiązaniem dla pojazdów, w których nie ma zbyt wiele przestrzeni do zainstalowania dodatkowego oświetlenia akcesoryjnego tego typu.
Lampa została wyposażona w 9 diod typu HP (High Power) o mocy 5W każda, co łącznie daje 45W. Dzięki temu udało się uzyskać strumień świetlny na poziomie max 3780lm, co przy niewielkich gabarytach stawia ją w czołówce tego typu produktów dostępnych na rynku pod tym względem.
Model WLBC164 to druga z wprowadzanych do ofert lamp. Wymiary 367x54x58mm podobnie jak w przypadku WLBC164 zostały dobrane w taki sposób, aby odpowiadały potrzebom jak największej grupy użytkowników tego typu produktów. Za źródło światła odpowiadają 5W diody typu High Power renomowanych producentów w ilości 12, co łącznie daje moc 60W i pozwala uzyskać strumień świetlny na poziomie max. 5040lm. W przypadku produktów o tak niewielkich gabarytach jest to imponujący wynik.
Najdłuższym i zarazem najmocniejszym z prezentowanych modeli jest WLBC166. Jego wymiary to 534x54x58mm i podobnie jak WLBC162 i WLBC164 został wyposażony w niezwykle wydajne 5W diody typu High Power. Lampa posiada 18 takich chipów LED co sprawia, że jej moc wynosi 90W, a ilość emitowanego światła dochodzi nawet do max. 7650lm. Do tej pory takie wartości były zarezerwowane dla lamp dalekosiężnych o znacznie większych gabarytach.
W zestawie znajdują się dwie klamry montażowe wraz z niezbędnymi elementami w postaci śrub i nakrętek.
Lampy cofania WLR…
Ostatnią wprowadzoną do oferty nowością jest model WLR242, który dołącza do rodziny homologowanych lamp cofania czyli modeli WLR228 i WLR243. Jest to lampa o klasycznym kwadratowym kształcie, a w procesie produkcji wykorzystano najlepsze materiały i komponenty będące gwarancją najwyższej jakości i niezawodności. Źródło światła stanowi 5 diod typu HP (High Power) o mocy 1,5W co pozwoliło uzyskać strumień świetlny na poziomie max. 950lm, co zapewnia doskonałą widoczność podczas manewru cofania niezależnie od pory (np. noc), niekorzystnych warunków (np. mgła, rzęsisty deszcz) czy miejsca (np. wąskie i ciasne uliczki). Rozmiary samej lampy to 2,9” (73×97/73x31mm), co sprawia, że jest to najprawdopodobniej najmniejsza tego typu lampa z homologacją ECE R23 dostępna na rynku (dyrektywa R23 zawiera dokładne wytyczne jakie parametry powinny spełniać tego typu lampy by nie stwarzać zagrożenia dla pozostałych użytkowników dróg). Model WLR242 posiada również certyfikat ECE R10 będący gwarancją, że produkt nie powoduje zakłóceń pola elektromagnetycznego (np. radia). WLR242 posiada klasę wodoodporności IP68 co oznacza całkowitą pyłoszczelność i wysoka klasa wodoszczelności. Norma IP68 gwarantuje całkowitą ochronę przed wnikaniem pyłu. Ponadto, jeśli nie jest oznaczone inaczej w instrukcji obsługi, urządzenie z IP68 jest odporne na zachlapania, deszcz oraz celowe, całkowite zanurzenie.
W zestawie znajdują się dwie klamry montażowe wraz z niezbędnymi elementami w postaci śrub i nakrętek.
Podsumowując…
Firma M-TECH jako lider branży oświetlenia samochodowego od zawsze wsłuchiwał się w potrzeby rynku, co w połączeniu z działem Research & Development oraz zespołem inżynierów zaowocowało produktami najwyższej jakości, nierzadko wykorzystującymi najnowsze, innowacyjne rozwiązania. Modele WLBC167, WLBC162, WLBC164 i WLBC166 to nowe otwarcie w segmencie lamp typu driving lights serii BLACK. Dzięki dodatkowej funkcji światła postojowego, która w modelu WLBC167 ma formę litery „X” z podświetlanym logiem M-TECH, natomiast w modelach WLBC162, WLBC164 i WLBC166 występuje w postaci paska umieszczonego na dole lampy, który dodatkowo włącza się i wyłącza w sposób dynamiczny. Nadaje to wyjątkowego charakteru każdej z wymienionych lamp. Dodatkowo, efekt przydymionego szkła, który jest charakterystyczny dla całej serii BLACK wyróżnia je wśród podobnych produktów dostępnych na sklepowych półkach. Model WLR242 to uzupełnienie gamy lamp cofania w ofercie firmy M-TECH i najprawdopodobniej najmniejsza tego typu lampa dostępna na rynku.
Wszystkie wprowadzane modele spełniają normy homologacyjne przewidziane w dyrektywie R23 i R149 czego potwierdzeniem jest homologacja ECE, co pozwala legalnie używać ich na drogach publicznych Unii Europejskiej. Lampy posiada również certyfikat ECE R10 będący gwarancją, że produkt nie powoduje zakłóceń pola elektromagnetycznego (np. radia). Zastosowane w procesie produkcji materiały oraz konstrukcja lamp pozwoliły uzyskać stopień ochrony i klasę wodoodporności na poziomie IP67, IP68 oraz IP69 (w zależności od modelu) gwarantujący dodatkową ochronę przed pyłem, wodą, wysokim ciśnieniem i wysoką temperaturą. Wszystko to sprawia, że mogą być bez przeszkód użytkowane nawet w najtrudniejszych warunkach. Oczywiście nowe lampy są kompatybilne zarówno z instalacją 12V, jak i 24V.
Montując tego typu oświetlenie należy przestrzegać obowiązujących przepisów wynikających z norm R149 i R23. Zgodnie z nimi samochody osobowe i ciężarowe mogą być wyposażone maksymalnie w odpowiednio cztery i sześć świateł drogowych montowanych parami, w miejscach do tego wyznaczonych. W przypadku świateł cofania samochód o masie do 3,5 tony może posiadać dwie takie lampy, a w pojazdach powyżej 3,5 tony można zamontować maksymalnie cztery. We wszystkich przypadkach do ogólnej liczby montowanych lamp akcesoryjnych zaliczane są także reflektory i lampy fabrycznie montowane w pojeździe.
Warto w tym miejscu wspomnieć o dyrektywie unijnej R10, która jest nierozłącznie związana z lampami driving light oraz lampami roboczymi. Na rynku można spotkać produkty oferowane jako lampy z homologacją, na których widnieje nadruk z charakterystyczną literką „E” w kółeczku, a obok znajduje się informacja jakiej dyrektywy dotyczy (numer rozporządzenia np. R10). Niestety bardzo często ECE R10 jest mylona z homologacją drogową R149. Problem w tym, że R10 (ECE R10) oznacza to tylko tyle, że dane urządzenie nie emituje pola elektromagnetycznego, które mogłoby zakłócić pracę pozostałych urządzeń elektrycznych i elektronicznych w danym pojeździe. Nie jest to natomiast certyfikat, który dopuszcza daną lampę do legalnego użytku na drogach Unii Europejskiej.
Komentarze