Współczesne samochody z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem pracują w skrajnie trudnych warunkach. Z jednej strony muszą znieść większą temperaturę i większe obciążenie, a z drugiej pracują na coraz mniej lepkich olejach, często eksploatowanych w trybie LONG LIFE. Takie połączenie to pewny przepis na poważną awarię, a nawet całkowite zniszczenie jednostki!
Dlaczego producenci silników świadomie godzą się na takie użytkowanie pojazdów? Skoro nie wiadomo, o co chodzi, najprawdopodobniej chodzi o pieniądze. Długie Interwały wymiany oleju to wymóg firm flotowych. Każdy producent silnika zdaje sobie sprawę, że LONG LIFE nie jest korzystny z technicznego punktu widzenia, ale jednocześnie, gdy nie zgodzi się na eksploatację w takim trybie, nie sprzeda swoich samochodów do firm leasingowych.
Silnik to system naczyń połączonych i stary olej bardzo szybko uszkodzi inne elementy jednostki. Zużyty olej przyczynia się do przycinania zaworu EGR, koksowania końcówek wtryskiwaczy, zapiekania pierścieni tłokowych i zapychania DPF. Z czasem może dojść do znaczącego rozrzedzenia oleju paliwem i zatarcia silnika. Warto pamiętać, że remont nowoczesnej jednostki to wydatek rzędu kilkunastu tysięcy złotych.
Warsztaty wolą proste usługi
Wbrew pozorom, wiele warsztatów nie chce remontować silników, ponieważ w tym czasie może wykonać kilkanaście mniejszych i prostszych zleceń. Jak uniknąć wysokich kosztów użytkowania samochodu klientów i dobrze na tym zarobić?
Wystarczy dołączyć do sieci warsztatowej Liqui Moly Pro Line Seriwis.
Dzięki technologii Liqui Moly, warsztat pozyska nowych i przede wszystkim zadowolonych klientów. Po przystąpieniu do sieci, warsztat zostanie przeszkolony ze stosowania zabiegów profilaktycznych, które powinny być wpisane w książkę serwisową każdego współczesnego samochodu.
Oprócz know how warsztat otrzyma wizualizację i materiały reklamowe do wszystkich usług i dostanie wsparcie w postaci kampanii w social mediach.
Dzięki Liqui Moly możesz zacząć świadczyć nowe usługi takie jak:
1. Czyszczenie układów wtryskowych
2. Czyszczenie układu smarowania
3. Czyszczenie EGR i układu dolotowego
4. Czyszczenie DPF.
Jak dołączyć do sieci Liqui Moly Pro Line Serwis?
Wystarczy kliknąć ten link.
Zapraszamy.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
warsztatowiec1966, 3 sierpnia 2023, 8:30 0 -3
Mój warsztat od wielu lat stosuje jako dodatek do oleju silnikowego amerykański dodatek PROLONG. Oprócz dodatku do oleju silnikowego sa preparaty do automatycznych skrzyń biegów i do paliwa.Jeszcze nigdy nie słyszałem od swoich klientów zeby zatarli silnik lub uszkodzili wtryski.
Warsztat mam od ponad 30 lat.
Odpowiedz