Volvo Cars ogłosiło, że do końca tego roku opuści Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA). Powodem mają być sprzeczne poglądy na temat zmian zachodzących w segmencie pojazdów elektrycznych.
Volvo Cars to po Stellantis następny producent, który opuszcza szeregi organizacji ACEA. Przypomnijmy, przedstawiciele Stellantis powiedzieli w zeszłym miesiącu, że koncern opuści ACEA do końca 2022 roku w ramach nowego podejścia do rozwiązywania przyszłych problemów związanych z mobilnością, które obejmuje odejście od tradycyjnej działalności lobbingowej. Producent samochodów, który ma 14 marek, powiedział, że zorganizuje własne coroczne wydarzenie, aby rozwiązać problemy z mobilnością.
Dyrektor generalny Stellantis, Carlos Tavares, był jednym z najgłośniej wzywających do bardziej stopniowej transformacji motoryzacyjnej. Krytykował szybkość zmian narzuconych przez prawodawców, mówiąc, że pojazdy elektryczne nie są dostępne dla wielu konsumentów, jest zbyt mało stacji ładowania, a sektor jest pod ogromną presją, aby stać się bardziej produktywnym.
Według danych ACEA, Volvo i Stellantis łącznie odpowiadały za 21,5% sprzedaży w regionie w ciągu pięciu miesięcy. Volvo i ACEA bardzo różnie zareagowały na europejskie wysiłki zmierzające do wycofania silników spalinowych do 2035 roku.
ACEA poinformowała w zeszłym miesiącu, że jest „zaniepokojona”, że Parlament Europejski odrzucił próby osłabienia 100-procentowej redukcji emisji CO2 z nowych samochodów od 2035 roku, zasadniczo zakazując sprzedaży silników spalinowych w bloku po tej dacie. Volvo wraz z Ford Motor publicznie poparło ten plan.
– Będziemy w pełni elektryczną firmą pięć lat wcześniej (niż planowane przez UE wycofywanie się przyp. red.), więc dlaczego nie mielibyśmy publicznie i głośno mówić, że uważamy, że jest to najlepsza rzecz dla naszego modelu biznesowego, naszych klientów i dla planety – powiedział prezes Volvo Jim Rowan w wywiadzie dla Automotive News Europe w zeszłym miesiącu.
– Nigdy nie powinniśmy zapominać, że wybór elektryfikacji jest wyborem politycznym, a nie przemysłowym – powiedział Tavares w zeszłym tygodniu.
ACEA, kierowana przez dyrektora generalnego BMW Group Olivera Zipse, została założona w 1991 roku w celu reprezentowania wspólnych stanowisk branżowych producentów w Unii Europejskiej. Do jej członków należą Volkswagen Group i Toyota Motor, a także główny producent pojazdów użytkowych Daimler Truck Holding.
Komentarze