Wymagania dystrybutorów i klientów wzrosną – wywiad z Andrew Sextonem z Federal-Mogul Motorparts

Andrew Sexton zajmuje w Federal-Mogul Motorparts stanowisko szefa działu Aftermarket w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka). Odpowiada za wszystkie działania firmy na rynku wtórnym. O ich szczegółach opowiedział w czasie krótkiego wywiadu.

 

Jakie priorytety w swoim działaniu ma szef Federal-Mogul Motorparts na Europę, Bliski Wschód i Afrykę?

Andrew Sexton – President, EMEA Aftermarket and Regional President, EMEA Federal-Mogul Motorparts

Andrew Sexton: Najważniejszy dla mnie jest dalszy wzrost wyników handlowych na rynku wtórnym. Jednocześnie musimy realizować długoterminowe cele finansowe i kontynuować wdrażanie strategii rozwoju firmy w regionie EMEA. Gwarantem sukcesu i zadowolenia klienta jest oferowanie części o wysokiej jakości, zwiększanie ich dostępności i skrócenie czasu dostaw. Dlatego rozbudowujemy naszą europejską sieć dystrybucyjną. Inwestujemy w nowe centrum dystrybucji w Willebroek w Belgii. Drugie centrum logistyczne pod Budapesztem jest aktualnie w trakcie budowy. Nasze decyzje inwestycyjne opierają się na wnioskach z analiz obecnych struktur logistycznych firmy, procesów oraz chęci szukania nowych ścieżek rozwoju. Celem jest zwiększenie dostępności i skrócenie czasu dostaw większości zamówień z kontynentalnej Europy.

W jaki sposób chce Pan zrealizować te plany?

Współpracując z klientami, chcemy spełniać ich rosnące potrzeby jako dystrybutorów naszych produktów. Musimy dopilnować, aby wdrażane rozwiązania sprawdziły się w perspektywie długoterminowej i odpowiadały oczekiwaniom klientów w zakresie świadczonych usług i dostaw. Musimy zadbać również o to, aby nasze produkty, usługi i marki były poszukiwane przez mechaników.

Które produkty i marki będą najważniejsze dla firmy w region EMEA?

Staramy się dostosować ofertę naszych produktów pod określone potrzeby rynku, ale zasadniczo chcemy nadal rozwijać marki Ferodo®, Jurid®, MOOG®, Champion® i Beru®*, a także ofertę produktów silnikowych (w tym Goetze®, Glyco®, Nural®, Payen® i FP Diesel®). Jeśli chodzi o nasze sztandarowe marki, jestem przekonany co do najwyższej jakości tych produktów na niezależnym rynku wtórnym. Naszym celem jest dostarczanie części o doskonałej jakości ze świadomością, że nie ma wartości wyższej niż bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów.

Jakie są najważniejsze różnice między rynkiem europejskim i USA?

W Europie mamy do czynienia z ponad 20 językami oraz bardzo zróżnicowanym rynkiem, obejmującym wielu producentów i wiele modeli pojazdów. Ponadto każdy region ma własną kulturę oraz charakterystykę parku samochodowego, chociażby średni okres eksploatacji samochodu. Różne są preferencje klientów dotyczące naprawy samochodu u dealera lub w warsztacie niezależnym. Na rynku europejskim zauważalne jest przyspieszenie tempa konsolidacji. To wymaga od dostawców, takich jak Federal-Mogul Motorparts, wprowadzania innowacyjnych rozwiązań dla klientów, którzy coraz bardziej doceniają szersze i bardziej skalowalne relacje z dostawcami – zdecydowanie w większym stopniu niż na rynku amerykańskim. Aby odnieść sukces w tej branży, wyznaczyliśmy w każdym kraju zespoły, które podążają za trendami i dostosowują produkty i usługi do wymagań poszczególnych rynków.

Region EMEA to poza Europą również Afryka i Bliski Wschód…

W Afryce działamy w konglomeracie obejmującym około 57 gospodarek. Wiele z nich opiera się na eksporcie surowców, takich jak ropa naftowa, tkaniny, produkty rolnicze oraz metale szlachetne. Kraje takie jak Ghana, Angola i Nigeria w dużej mierze są uzależnione od zmian cen surowców. Ponadto ważne jest, aby pamiętać, że rynek afrykański jest mieszanką rozwiniętych i rozwijających się gospodarek, co zwiększa stopnień złożoności w odniesieniu do marki. Rozwój tego kontynentu jest atrakcyjny, biorąc pod uwagę naszą ofertę produktów do samochodów osobowych, pojazdów użytkowych i przemysłowych, a także naszą zdolność do wytwarzania produktów w danym regionie. Dostosowujemy również nasze podejście do tych rynków, rozbudowując lokalne zespoły sprzedaży i marketingu.

Na Bliskim Wschodzie, podobnie jak w Europie, napotykamy inne wyzwania – na przykład silną konkurencję oraz wysokie oczekiwania dotyczące ceny i specyfikacji produktów. Uważamy, że Federal-Mogul Motorparts ma dobrą pozycję startową, aby odnieść sukces na tym rynku, ponieważ wykorzystujemy nasze globalne doświadczenie zdobyte na niezależnym rynku wtórnym.

Jak będzie zmieniać się sytuacja na rynku wtórnym i jak wpłynie na działania firmy?

Będziemy mieli do czynienia z rosnącymi wymaganiami dystrybutorów i klientów. Sprzedaż dobrego produktu będzie już niewystarczająca, aby osiągnąć sukces. W związku z tym musimy utrzymać i wzmocnić nasze relacje z klientami w obszarach marketingu, łańcucha dostaw i sprzedaży internetowej. W dłuższej perspektywie nasza rola zmieni się. Będziemy usługodawcą, oferującym szybką i elastyczną dystrybucję części, wsparcie marketingowe oraz pomoc techniczną. Dlatego musimy oferować najwyższej jakości serwis oraz zwiększyć obecność firmy w internecie. W ten sposób będziemy mogli oferować produkty i usługi tam, gdzie znajdują się nasi klienci.

Jakich innowacji i najważniejszych inwestycji możemy spodziewać się w przyszłości?

Skupimy się na rozwoju istniejących linii produktów, rozszerzeniu pokrycia parku pojazdów oraz dodawaniu nowych linii produktowych do obecnego portfolio wysokiej jakości części zamiennych. Z pewnością musimy wykorzystać dużą popularność marki Champion®. Bardzo ważna jest również nasza obecność w internecie, abyśmy mogli dotrzeć do klientów korzystających z tego kanału sprzedaży. Równocześnie będziemy poszukiwać kanałów dystrybucji, które usprawnią nasz łańcuch dostaw i pomogą zwiększyć efektywność operacji logistycznych i pokrycie rynku.

*BERU jest zastrzeżonym znakiem towarowym firmy BorgWarner Ludwigsburg GmbH

 

Andrew Sexton pracuje w Federal-Mogul od 2000 roku. Prze kolejne lata obejmował stanowiska o coraz większym zakresie odpowiedzialności (m.in. Director, Powertrain Sealing and Bearings Asia Pacific; General Manager, Sealing; Vice President, Sealing and Engine). W ostatnim czasie pełnił funkcję Senior Vice Presidenta, Global Sealing, Engine and Underhood Service w dziale Motorparts.  Obecnie jako President, EMEA Aftermarket and Regional President, EMEA Federal-Mogul Motorparts z siedzibą w Kontich w Belgii, Andrew Sexton odpowiada za wszystkie działania na rynku wtórnym w Europie, na Bliskim Wschodzie oraz w Afryce (EMEA), a także reprezentuje region EMEA w siedzibie głównej Federal-Mogul Motorparts w Southfield (Michigan) w Stanach Zjednoczonych.

Andrew Sexton posiada tytuł licencjata w dziedzinie inżynierii mechanicznej Uniwersytetu Notre Dame, South Bend, Indiana oraz tytuł magistra zarządzania Uniwersytetu Michigan State University, East Lansing, Michigan. Żonaty, trójka dzieci.

Komentarze

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszy!