Firma Delphi Product & Service Solutions wprowadza do oferty 175 nowych części zawieszenia i układu kierowniczego, by pokryć wzrastające na rynku zapotrzebowanie na elementy zamienne o jakości części produkowanych na pierwszy montaż (OE).
Najnowsze rozszerzenie jest kolejnym po 400 numerach części układu kierowniczego wprowadzonych do oferty w 2016 roku. Aktualnie oferta Delphi dedykowana zawieszeniu i układom kierowniczym obejmuje ponad 24 500 zastosowań i stanowi ponad 90% europejskiego parku pojazdów. W tym roku firma Delphi planuje dalszy rozwój oferty, poprzez wprowadzenie ponad 450 dodatkowych numerów części.
– Jednym z naszych zobowiązań jest stałe rozszerzanie oferty dedykowanej zawieszeniu i układom kierowniczym – komentuje Alex Ashmore, Prezes Delphi Product & Service Solutions.
– Wskazywane przez nas liczby stanowią dowód naszych działań. Ponad to czego nie da się zauważyć na zewnątrz, to ogrom pracy, jaki wiąże się z opracowaniem tych części „od kuchni”. Nowe części tak samo jak nasze części o kluczowym znaczeniu dla bezpieczeństwa przechodzą rygorystyczne testy kontroli. Wszystko po to, by upewnić się, że ich wytrzymałość dorównuje częściom OE. Proces ten trwa wiele miesięcy i nie przeprowadzamy go w pośpiechu. – dodaje.
W przypadku każdej części układu kierowniczego inżynierowie Delphi prowadzą analizę wymiarową w celu zapewnienia zgodności geometrycznej z częściami OE i częściami zamiennymi, jak również ścisłą analizę składu chemicznego i właściwości mechanicznych użytych materiałów. Dla każdej z części przeprowadza się oddzielne testy w celu odtworzenia tych samych obciążeń, które będą oddziaływać na część w realnych warunkach drogowych.
– Weźmy dla przykładu łączniki stabilizatora – mówi Alex Ashmore, Prezes Delphi.
– Przeprowadzamy próby zmęczeniowe na wyrywanie/wyciąganie w celu odzwierciedlenia sił, jakie oddziałują na tą część w trakcie jazdy. Pracując z dużą częstotliwością, urządzenia testujące symulują warunki drogowe, testując część w tysiącach cykli do chwili wystąpienia awarii. Tak samo jest w przypadku wahaczy. Sprawdzamy siły działające we wszystkich kierunkach jednocześnie w celu odtworzenia przechyłów bocznych, sił wynikających z przyspieszania i hamowania oraz odtworzenia ruchu góra-dół. Wahacze Delphi muszą działać i sprawować się równie dobrze co części OE. – dodaje.
Rozszerzona linia obejmuje kluczowe części układu kierowniczego, takie jak wahacze, wewnętrzne i zewnętrzne drążki kierownicze, łączniki stabilizatora, tuleje metalowo-gumowe, sworznie wahaczy itp. przeznaczone dla ponad 1000 zastosowań (producent/model/silnik/wielkość silnika).
Do powyższego zaliczają się popularne modele, takie jak:
- Citroen C4 Picasso II (2013>),
- Ford Transit (2012>),
- Hyundai i40 (2011>),
- Mini Cooper One (2010>),
- Peugeot 308 II (2014>),
- Range Rover Sport (2013>),
- Renault Clio (2012>),
- Vauxhall Mokka (2012>).
Listę ostatnich nowości w ofercie układu kierowniczego można znaleźć w TecDoc, gdzie Delphi jest certyfikowanym dostawcą danych “Klasy A”, jak również w internetowym katalogu Delphi, delphicat.com.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
radek, 9 sierpnia 2017, 12:41 0 0
O no i fajnie. Mechanik mi już pare części na delphi wymienił i szczerze mówiac żadnej różnicy z orgibałami oprócz ceny nie widze na korzysc zamiennikow oczywiście
Odpowiedz
Misiek, 22 sierpnia 2017, 6:26 4 0
to następnym razem niech mechanik założy Ci SKV, nie poznasz różnicy między delphi a z 30% kosztów zostanie w Twojej kieszeni (lub mechanika :P).
Odpowiedz