Inter Cars SA opublikował oficjalny komunikat dotyczący bieżącej sytuacji Spółki, w tym konsekwencji ataku cybernetycznego. W ubiegły wtorek Inter Cars padł ofiarą globalnego wirusa komputerowego typu ransomware o nazwie Petya.
W komunikacie Inter Cars SA, czytamy:
Zarząd spółki Inter Cars S.A. (“Spółka”), w nawiązaniu do raportu bieżącego nr 24/2017 z dnia 27 czerwca 2017 r., w którym poinformowano o wystąpieniu zakłócenia funkcjonowania systemów teleinformatycznych Grupy Kapitałowej Inter Cars S.A. spowodowanego międzynarodowym atakiem hakerskim, informuje, że do dnia dzisiejszego systemy sprzedażowe Spółki i jej podmiotów zależnych działające na 16 rynkach geograficznych odzyskały podstawową sprawność operacyjną. Aktualnie trwają prace zmierzające do przywrócenia pełnej funkcjonalności wszystkich systemów teleinformatycznych Grupy Kapitałowej Inter Cars S.A.
Spółka wystosowała także list do klientów:
Drodzy Klienci, Pracownicy, Partnerzy i Dostawcy,
Po 4 dobach od awarii odzyskaliśmy podstawową sprawność operacyjną.
We wszystkich 16 krajach grupy kapitałowej spółka Inter Cars prowadzi sprzedaż zarówno w lokalizacjach jak i przez katalogi internetowe.
Jesteśmy niezmiernie dumni z całego zespołu Inter Cars oraz naszych partnerów, którzy we wszystkich krajach i obszarach naszej działalności wykazali się olbrzymim poświęceniem i determinacją. Z takim zespołem możemy zdziałać cuda!
Jednocześnie to co się wydarzyło na długo pozostanie dla nas lekcją, z której będziemy wyciągali wnioski na przyszłość.
Dziękujemy
Zarząd Inter Cars SA
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Jakub, 1 lipca 2017, 20:34 8 -9
Uff super gratuluję
Odpowiedz
Bartosz, 1 lipca 2017, 22:29 7 -17
Dobrze że wstali na nogi. Konkrecja zobaczyła ile obrotu traci na rzecz IC. Nie wiedzieli, że tyle można sprzedać i się przytkali. IC teraz wdroży system za kilka mln złotych aby takie sytuacje nie miały miejsca bo traci za dużo.Czekamy na informacje co zostało zrobione i jak można sobie poradzić z takim problemem bo zaraz się okaże, że małe warsztaty lub sklepy zostaną dotknięte takim złośliwym atakiem. Czekamy
Odpowiedz
Kulawa noga, 3 lipca 2017, 11:21 23 -1
Avasta zainstalowali
Odpowiedz
Irecki, 2 lipca 2017, 10:55 7 0
Nie lubię poniedziałków, ale mam nadzieje, że to będzie szczęśliwy poniedziałek.
Odpowiedz
Anonim, 2 lipca 2017, 11:57 8 0
Backupy sa nie do przecenienia
Odpowiedz
Jarecki, 2 lipca 2017, 17:23 13 0
Ktoś kiedyś powiedział że Ludzie dzielą się na tych którzy robią backupy i na tych którzy będą robić.
Odpowiedz
obserwator, 2 lipca 2017, 12:08 15 -4
Szkoda, że potrzebowali cudów, zamiast mieć rezerwowe serwery i procedury na wypadek ataku. Nadmierna pewność siebie się mści. Teraz zainwestują w co trzeba, tak więc, dostawcy systemów i rozwiązań, do startu , gotowi...
Odpowiedz
Klient, 3 lipca 2017, 8:53 15 -9
Sztuką jest, aby z kryzysu wyjść silniejszym. Trzymam kciuki za IC i życzę powodzenia.
Odpowiedz
mania, 3 lipca 2017, 19:24 17 -15
miejmy nadzieję że pójdziecie na dół
Odpowiedz
Jan_mechanik, 3 lipca 2017, 20:35 2 -6
Kochany Windows , taniej by wyszło przejść na Linuksa i napisać aplikacje obslugujacą firmę , byłby spokój
Odpowiedz
Zielonym do góry, 9 lipca 2017, 22:11 1 0
Drogi Janie, zajmij się proszę czymś, na czym się znasz ;-).
Odpowiedz
gość od corpo, 4 lipca 2017, 14:45 7 -4
Kto oszczędza to się wy.....la. Proste. Ale przecież to corpo I IT dział jak zawł tak zwał napewno proponował dobre rozwiazania. Z tym, że manager nie podpisał I zostało to co zostało :):) - BRAWO CORPORACJA
Odpowiedz
mieszko, 7 lipca 2017, 8:36 2 0
W słowniku języka polskiego istnieje takie słowo jak: korporacja. Nie trzeba sztucznie udawać Anglika albo Amerykanina by napisać zdanie po Polsku.
Odpowiedz
GHOST IC, 5 lipca 2017, 21:37 2 -1
Instrukcja obsługi programu .
Gdy SAFO stoi patrz cennik INTER CARS i tak nie pierwszy raz
Odpowiedz
Paweł, 6 lipca 2017, 9:17 13 -13
I co z tego wracacie aby nadal sprzedawać te gówniane części ? w Nissensa wierzyłem jak w obrazek, w NRF również , teraz tak naprawdę ręce opadają. Rok czasu i skraplacze zgniłe. Jak można budować zaufanie wobec firmy kiedy muszę bazować na częściach wartych mniej niż zero ? Mamy XXI wiek i połowę wyszczekanych znających swoje , wyłącznie swoje prawa klientów. Staram się robić wszystko jak należy eliminuję usterkę zakładając nową część, a tutaj wielkie rozczarowanie bo nadal nie działa. Okazuje się że stara używana część pracuje poprawnie a ta nowa nawet nie zdała egzaminu. Weźcie sobie tak naprawdę darujcie te zagłębie badziewia albo podzielcie się winą z każdym warsztatem po połowie. Dlaczego u mnie klient ma mieć wymianę części w 2 tygodnie, a ja mam czekać na łaskę IC nawet do 2 miesięcy ? nie sprzedawajcie więcej tego chińskiego szajsu albo zmieniajcie zaraz dostawcę na inną markę.
Odpowiedz
Klient, 6 lipca 2017, 9:42 12 -5
"Okazuje się że stara używana część pracuje poprawnie a ta nowa nawet nie zdała egzaminu."
Wymieniasz sprawne części klientom? Jest program o takich praktykach...
"Dlaczego u mnie klient ma mieć wymianę części w 2 tygodnie, a ja mam czekać na łaskę IC nawet do 2 miesięcy ?" Bo takie jest prawo, którego nie stanowią hurtownie?
Odpowiedz
Klient IC, 6 lipca 2017, 17:52 9 -4
Słabe zabezpieczenia które narażają klientów na udostepninie ich danych publicznym odbiorcom... porażka jak na taka firmę....
Odpowiedz
jacek, 11 lipca 2017, 7:13 6 0
Teraz to będą dopiero ceny z kosmosu przecież trzeba nadrobić straty
Odpowiedz
ktos---, 14 lipca 2017, 10:28 0 0
4 dni stali ? O Jezu..... Szef IT wylatuje. Na 100% wylatuje. I powinien wylecieć skoro nie potrafi przekazać finansowemu co potrzebuje
Odpowiedz