Dorota Gardias ambasadorką akcji Bezpieczny Warsztat

21 czerwca 2017, 12:31

Jedna z najpopularniejszych polskich dziennikarek i prywatnie miłośniczka motoryzacji – Dorota Gardias – pokaże Polakom jak bezpiecznie, bez straty jakości, czasu i pieniędzy, a przede wszystkim –  gwarancji, naprawiać samochody. Jest to druga odsłona kampanii informacyjnej stworzonej dla kierowców, wspieranej przez Stowarzyszenie Producentów i Dystrybutorów Części Motoryzacyjnych.

Jej celem jest pokazanie profesjonalizmu, jaki cechuje niezależny rynek motoryzacyjny w Polsce, którego ważnym elementem są nie tylko producenci części motoryzacyjnych i sieci dystrybucyjne, ale także warsztaty samochodowe. Ponadto, akcja ma na celu uświadomienie polskim kierowcom, że dzięki obowiązującym od kilku lat unijnym przepisom, mogą oni bez utraty gwarancji naprawiać i serwisować swoje nowe samochody w niezależnych warsztatach.

Świadomość społeczna w tej sprawie jest niestety bardzo niska. Płacą za to sami kierowcy, bo korzystając z autoryzowanych serwisów, mocno przepłacają. Statystyki pokazują, że ceny w niezależnych warsztatach są średnio o 60% niższe niż w autoryzowanych serwisach. Co więcej,  dużo większa jest ich dostępność. Takich warsztatów jest w Polsce ponad 19 tysięcy. Wiele z nich jest doskonale wyposażona, a ich usługi pod względem jakości niczym nie ustępują “autoryzowanej” konkurencji.

Oczywiście standard obsługi jest zróżnicowany, ale  wynika to zarówno z praw, jakimi kieruje się wolny rynek, jak i zamożności oraz oczekiwań klientów. Tu wyłania się kolejny cel postawiony przed akcją Bezpiecznywarsztat.pl, jakim jest wskazanie klientom warsztatów zgodnych z ich oczekiwaniami. Mechanicy w niezależnych warsztatach korzystają z części niezależnych producentów. Zwykle są to takie same produkty, które można znaleźć w serwisach autoryzowanych, tylko w innych opakowaniach i bez logo producenta samochodu.

80% produkowanych części na potrzeby montażu nowych samochodów pochodzi od niezależnych producentów części, a zaledwie 20% części produkują same koncerny samochodowe i są to głównie elementy konstrukcyjne pojazdów. W fabrykach niezależnych producentów powstają najważniejsze i najbardziej skomplikowane technologicznie elementy samochodów. To właśnie te firmy są kołem zamachowym postępu w motoryzacji.

W Polsce działa 27 tysięcy firm motoryzacyjnych. Wśród nich jest wielu światowych liderów w produkcji części. Około 640 tysięcy sztuk produkowanych przez nich części, codziennie trafia na polski rynek. Dzięki dystrybutorom, których magazyny przekraczają swą powierzchnią 5 Pałaców Kultury i Nauki, trafiają one do klientów. Pokazując skalę operacji logistycznych można użyć przenośni: aby części dotarły na czas, samochody dostawców okrążają Ziemię 12 razy na dobę.

 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 21 czerwca 2017, 20:20 23 -7

żałosne ;/

Odpowiedz

Shortblock, 22 czerwca 2017, 7:49 25 -4

A te warsztaty to fajne są, bezpieczne i wogóle, bo pani Photoshop Gardias tak powiedziała, czy są jeszcze jakieś inne atuty? Takie jak audyt, informacja o standardach i takie tam? Sądząc po ilości, to nikt nawet fizycznie nie był w tych przybytkach by potwierdzić, czy to aby nie stodoła albo garaż. Adresy na mapie są dodane na chybił trafił itp... Poza oczywiście sutym zarobkiem twórców, czy ten projekt daje jakąś korzyść np kierowcy?

Odpowiedz

Anonim, 22 czerwca 2017, 13:37 19 -2

Tez mam wrażenie, ze to są zupełnie przypadkowe warsztaty. Zero korzyści dla kierowcy :(

Odpowiedz

techmech, 23 czerwca 2017, 15:41 2 -15

anonim robię w tym lata czy to przeczytałeś o co chodzi w tej stronie z akcją bo chyba żałośnie w aso robisz a nie u nas

Odpowiedz

Igltokz, 22 czerwca 2017, 21:12 3 -1

Są to warsztaty zrzeszone w różnych sieciach np. Qservice lub Bosch Service albo organizowane przez innych dystrybutorów. Jeżeli chodzi o Qservice to tak przechodzimy audyty.

Odpowiedz

Już wakacje, 23 czerwca 2017, 8:49 14 -1

I znaleźliście się w jednym worku z who knows kim

Odpowiedz

zniwek, 23 czerwca 2017, 8:55 6 -11

ten co na filmie warsztat odwiedziła wygląda rozsądnie warto pokazywać ze są ludzkie miejsca a nie tylko przekręty siedzące po uszy w brudzie ...

Odpowiedz

topline, 24 czerwca 2017, 0:20 15 -2

@zniwek, jak myślisz, jaki warsztat z 19 tysięcy wybrali do filmu? Najładniejszy? Nie chcę niszczyć Twojego dzieciństwa, ale telewizja kłamie. Nie wierz we wszystko.

Odpowiedz

zniwek, 26 czerwca 2017, 10:30 2 -9

a ty zobacz ten kolejny > wróć na ziemie nie sam chłam jest są ludzie co się znają i warto ich pokazywać

Odpowiedz

Normalny, 28 czerwca 2017, 18:19 8 -1

Jedna z najpopularniejszych polskich dziennikarek i prywatnie miłośniczka motoryzacji – Dorota Gardias – pokaże Polakom jak bezpiecznie, bez straty jakości, czasu i pieniędzy, a przede wszystkim – gwarancji, naprawiać samochody.- Polacy uczcie się od specjalistek blondynek.
Komedia - jakbym ogladał reklamę domestosa

Odpowiedz

RITF.eu, 29 czerwca 2017, 12:28 2 -9

Szanowni Państwo , korzystając z Państwa forum , pragniemy sprecyzować kilka faktów związanych z kampanią która spowodowała Państwa dyskusje. Szanowny : anonimie,shortblock,zniwek ,normalny,etc.
Jako organizatorzy kampanii pragniemy sprecyzować jej cele: kampania przeznaczona jest dla zwykłych kierowców nie ma odniesienia do profesjonalistów. Jej celem jest pokazanie tego ze niezależny warsztat to bezpiecznie miejsce do naprawy swojego samochodu, to miejsce które zadba zarówno o czas naprawy jak też zapewni odpowiedni poziom cenowy naprawy. Głównym celem naszej kampanii jest dotarcie do kobiet które są też często klientami warsztatów niezależnych i jak pokazują badania które wykonaliśmy obawiają się wizyt w serwisach które nie są częścią sieci ASO. Warsztaty które pokazujemy w naszym projekcie sa laureatami prestiżowego konkursu Warsztat Roku- każdy z niezależnych serwisów może w tym konkursie brać udział serdecznie zapraszamy Państwa do tego. Drodzy Państwo nie odniesiemy się do Państwa uwag związanych z wyglądem Pani Doroty bo każdy musi sam spojrzeć w lustro zanim zdecyduje się na komentowani wyglądu innych osób. Dlaczego wybraliśmy w roli ambasadora Panią Dorotę - dlatego że wszelkie badania postrzegalności przeprowadzane dla grupy docelowej która jest dla nas najważniejsza ( kobieta, kierowca,25-45 l ) pokazują iż Pani Dorota jest osoba godną zaufania a grupa docelowa aspiruje w postrzeganiu do bycia blisko jej wizerunku. Wszelkie dodatkowe pytania chętnie odpowiemy i opiszemy w formie dodatkowych rozwiniętych wątków zapraszamy do kontaktu : info@bezpiecznywarsztat.pl.

Odpowiedz

Shortblock, 29 czerwca 2017, 23:59 7 -2

RITF.eu Bardzo profesjonalna odpowiedź ale - czy aby nie pokazuje ona pewnych nie do końca realnych założeń? Rzekomo kierujecie swoją inicjatywę do przeciętnego kierowcy, który nie posiada wielkiej wiedzy praktycznej, doświadczenia etc. , więc jak ten amator ma zweryfikować to, co mówicie? Podpierając się autorytetem SDCM i celebrytki, oświadczacie, że w zasadzie wszystkie niezależne warsztaty są godne polecenia i wyliczacie ich zalety. Na stronie bezpiecznywarsztat zebraliście 19 tyś. warsztatów, i zapewniacie, że to są te bezpieczne. W oparciu o jakie kryteria? Nasuwa się przypuszczenie, że jedynym kryterium było to, że... ktoś Wam udostępnił ich dane. Owszem, są tam doinwestowane i profesjonalne warsztaty ale są też przeciętne. Czy za przeciętniaków, popełniających czasem błędy i czasem nie przestrzegających procedur też ręczycie? To jeszcze nie jest najgorsze. Na mapce są... na pewno nie wolno użyć w stosunku do tych miejsc nazwy "warsztat", do których nie powinno się dawać do naprawy absolutnie żadnego pojazdu ani czegokolwiek innego. I mówię tylko o tych z mojej okolicy, które znam, a ich "renoma" jest w środowisku ugruntowana. Czy jestem tendencyjny? Są też na "dobrymechanik" i ilość negatywnych opinii mówi sama za siebie. One też są bezpieczne? Na Waszej stronie nie ma gwiazdek, ani opinii. Ani niczego, co różnicowało by te miejsca od porządnych warsztatów. Stawiacie je na równi. Czy kobieta-kierowca w wieku 25-45 lat, lubiąca panią Dorotę powinna oddać do naprawy auto do którejś z tych stref mroku? Dostrzegam w Waszej akcji dwa główne negatywne aspekty : stawiacie na równi warsztaty, które poświęciły mnóstwo pieniędzy i wysiłku na to, by zapewnić odpowiedni standard usług swoim klientom, z antybohaterami, co jest delikatnie mówiąc krzywdzące dla tych pierwszych. W wyniku tego ktoś nieświadomy może wejść na przysłowiową minę. I nawet nie będzie mógł ostrzec potem innych, bo nie dajecie takiej możliwości.

Odpowiedz

Wola Dzbącka, 30 czerwca 2017, 7:39 3 -1

@RITF.eu Naprawdę nie ma w Polsce pięknych kobiet, odnoszących sukcesy w motorsporcie, że trzeba było zatrudnić pogodynkę? Choć jak czytam powyższe, to hmm, może nie było... chętnej, by swoim wizerunkiem firmować ten projekt. Wyobraziłem sobie przykładową kobietę, do której kierujecie swoją akcję. Singielka bez wiedzy motoryzacyjnej, lub z mężczyzną ale też bez wiedzy. Dotychczas jeździła do ASO- było drogo, ale auto jeździło i problemów nie ma. Ale oto niezależne warsztaty, pani pogodynka, co się zna, mówi, że bezpieczne - więc patrzy, który ma blisko i ...ma pecha, bo to nie jest Qserwis, ani Bosch, tylko garaż Ździcha. Może tam dostać taką nauczkę, że już nigdy więcej nie pojedzie w inne miejsce niż ASO i jeszcze zacznie im tam zostawiać napiwki :-)

Odpowiedz