W niektórych egzemplarzach Volkswagena Golfa V z silnikiem 1.9 TDI występują trudności z uruchomieniem silnika, niezależnie od jego temperatury. Jedną z możliwych przyczyn może być uszkodzony czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym.
Jednocześnie w pamięci błędów sterownika silnika może zostać zapisany kod błędu 17036 „Za niskie napięcie referencyjne czujnika B”. Uszkodzony czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym może zakłócać zasilanie ze sterownika silnika i być odpowiedzialny za wpis do pamięci błędów.
W takim przypadku należy sprawdzić napięcie czujnika za pomocą odpowiedniego urządzenia pomiarowego, korzystając ze schematu okablowania pojazdu. W pierwszym etapie testu ważne jest, aby czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym był podłączony do wiązki kablowej.
Napięcie czujnika, plus i masę mierzy się bezpośrednio na elemencie. Musi ono wynosić 5 V po włączeniu zapłonu. Jeśli wartość ta jest niższa niż 5 V, należy odłączyć komponent od wiązki kablowej. Napięcie zasilania sprawdzić ponownie bez czujnika na złączu wiązki kablowej. Jeśli napięcie wynosi teraz 5 V, czujnik jest uszkodzony i należy go wymienić (numer części zamiennej Hella: 6PP 009 400-471).
Po usunięciu przyczyny usterki należy skasować pamięć błędów, a następnie przeprowadzić jazdę próbną.
Uwaga: Porada dotyczy pojazdów z lat produkcji 2005-10. Należy zawsze przestrzegać instrukcji naprawy producenta pojazdu.
źródło: HELLA TECH WORLD
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
riko, 1 września 2024, 19:56 0 0
To jest konkret,
Odpowiedz