Rodzina retrofitów OSRAM LEDriving HL poszerzona o nowe modele, w tym zupełną nowość – zamiennik lampy ksenonowej

6 września 2024, 9:54

Rosnąca popularność rozwiązań opartych na LED skłoniła firmę OSRAM do poszerzenia rodziny tych nowoczesnych zamienników tradycyjnych żarówek o kolejne modele. Miały one swoją premierę na targach Automechanika we Frankfurcie nad Menem, gdzie odwiedzający mogli zapoznać się z nowościami i poznać ich zalety. W ofercie retrofitów LED marki OSRAM pojawił się także zamiennik lampy ksenonowej.

Rodzina retrofitów OSRAM LEDriving HL jest stale rozbudowywana o kolejne modele. Nowości miały swoją premierę podczas targów Automechanika we Frankfurcie nad Menem we wrześniu. Poszerzenie oferty retrofitów to odpowiedź firmy OSRAM na oczekiwania klientów, którzy coraz chętniej sięgają po te nowoczesne produkty. Absolutną nowością jest oparty na LED zamiennik lampy ksenonowej. Nowy produkt firmy OSRAM należy do rodziny LEDriving HL EASY, a dla łatwiejszej identyfikacji ma dodatkowo w nazwie oznaczenie XEN.

Nowość, dzięki konstrukcji Plug & Play, podobnie jak zamienniki klasycznych żarówek z tej linii, ma identyczne rozmiary i geometrię jak źródło, które zastępuje. Inne zalety retrofitu lamp ksenonowych D5S to nawet do 180% jaśniejsze światło w porównaniu z minimalnymi wymaganiami normy ECE R98 i brak konieczności stosowania układów CANBUS. Strumień świetlny zamiennika lamp D5S to 5000 lm, a temperatura barwowa światła wynosi 6500 K. W porównaniu do ksenonów D5S znacząco ograniczono efekt olśnienia.

Poza tym podczas targów Automechanika zaprezentowano dwie nowe rodziny retrofitów LED – LEDriving HL EASY GEN 2 i LEDriving HL INTENSE NXT. W pierwszym przypadku, jak wskazuje nazwa, to druga generacja produktów, które charakteryzują się wymiarami identycznymi, jak żarówki, które zastępują, a ich montaż jest bardzo łatwy. Nowości są dostępne w typach H4/H19 i H7/H18. Strumień świetlny wynosi 1400/1800 (H4/H19) i 2000 lm (H7/H18). Temperatura barwowa światła wynosi 6500 K, a instalacja jest bardzo łatwa. Poprzednia wersja tej serii miała wymiary identyczne z określonymi w normie ECE dotyczącej żarówek halogenowych, które zastępują, ale mimo to istniało kilka reflektorów, do których retrofit nie pasował. Dlatego inżynierowie OSRAM opracowując kolejną generację uwzględnili ten aspekt i zaprojektowali retrofit tak, aby pasował już do wszystkich reflektorów.

Ulepszone są także retrofity rodziny LEDriving HL INTENSE NXT, które zastąpiły oferowane do tej pory produkty o tej samej nazwie. Ich wyróżnikiem jest szczególnie jasne światło – teraz nawet do 400% w porównaniu do minimalnych wymagań normy ECE R112. Nowe retrofity LEDriving HL INTENSE NXT są wyposażone w układ CANBUS, co sprawia, że ich montaż jest łatwiejszy i nie wymaga zakupu tego dodatkowego akcesorium. Zoptymalizowana geometria sprawia, że mimo bardzo wysokich wartości strumienia świetlnego (2500/3500 lm w przypadku typu H4 i 4000 lm dla H7) jadący z przeciwka kierowcy nie są oślepiani. Nowe produkty HL INTENSE NXT są wyposażone w wentylatory, które zapewniają odpowiednie chłodzenie, a co za tym idzie długą trwałość. Producent udziela na te retrofity pięcioletniej gwarancji.

Nowości będą dostępne w sprzedaży od jesieni 2024. Ze względu na brak homologacji nie można ich stosować w pojazdach poruszających się po drogach publicznych. Nie ma za to przeciwwskazań, by korzystać z ich zalet np. w samochodach typu off-road.

Opublikowane przez: Redakcja

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!