Akumulatory EUROREPAR – dopasowane do Twoich potrzeb

15 września 2022, 8:00

Akumulatory marki EUROREPAR zostały stworzone w odpowiedzi na zapotrzebowanie rynku. Charakteryzują się bardzo dobrym poziomem mocy oraz wysoką trwałością. W ofercie znajdziemy zarówno akumulatory standardowe jak i te przeznaczone do pojazdów z systemem start-stop.

Ponad 90% pokrycie rynku

Akumulatory marki EUROREPAR są produkowane w Europie we współpracy z wiodącymi partnerami z rynku automotive. Ich oferta została opracowana jako odpowiedź na potrzeby klientów szukających akumulatorów o bardzo dobrym poziomie mocy oraz trwałości, w odpowiedniej cenie.

Gama akumulatorów EUROREPAR zapewnia wysokie pokrycie rynku – w przypadku akumulatorów standardowych jest to aż 95% (24 pozycje katalogowe), a w przypadku akumulatorów start-stop, 90% (7 pozycji katalogowych).

EUROREPAR: akumulatory standardowe

Oferta standardowych akumulatorów marki EUROREPAR została dopasowana do zapotrzebowania na energię elektryczną oraz do wieku konkretnych samochodów. Odpowiedni do swoich potrzeb jak i zasobności portfela produkt znajdą tu zarówno właściciele aut kilku jak i kilkunastoletnich i starszych. Gamę produktów podzielono na trzy kategorie:

  • akumulatory Upgrade – niezawodna, nowoczesna konstrukcja doskonale znosząca trudne warunki pracy
  • akumulatory standardowe Exact Fit – charakteryzujące się wysoką trwałością, nawet w wymagających warunkach klimatycznych
  • akumulatory podstawowe Access o korzystnym stosunku jakości oraz trwałości do ceny produktu

Akumulatory wszystkich powyższych kategorii dostępne są w różnych mocach i rozmiarach skrzyń akumulatorowych, dostosowanych do montażu w pojazdach europejskich i azjatyckich (norma JIS: Japan Industrial Standard).

Akumulatory Eurorepar spełniają normy EN 50342 i klasyfikacji W1-W5, C1-C2, V1 -V4; E1, co oznacza, że charakteryzują się wysoką wytrzymałością, odpornością na drgania oraz niskim zużyciem wody. Ich zdolność odzyskiwania najlepszych nominalnych parametrów działania po wielu cyklach rozładowania oraz zdolność do rozruchu silnika w niskich temperaturach (-18 st. C) została dowiedziona w testach.

EUROREPAR: Akumulatory start-stop

System start-stop, ze względu na ciągłe zatrzymywanie i uruchamianie pojazdu, wymaga zastosowania specjalnego akumulatora. Sprawny system pozwala zmniejszyć zużycie paliwa i ograniczyć emisję CO2 przez pojazd. Oferta akumulatorów Eurorepar przeznaczonych do pojazdów z systemem start-stop zawiera 7 pozycji katalogowych. Pokrywają one ponad 90% zapotrzebowania europejskiego parku samochodowego. Gama zawiera wszystkie dostępne technologie akumulatorów STT: EFB i AGM:

  • EFB (Enhanced Flooded Battery – powłoki poliestrowe na płytach dodatnich) przeznaczony do samochodów małych i średniej wielkości. Jest to także odpowiednie rozwiązanie dla samochodów nieposiadających systemu start-stop, dzięki któremu pojazd zostaje wyposażony w akumulator o większej mocy. Spełniają normę EN 50342 – 6 i klasyfikację W3, C2, V2, M2
  • AGM (Absorbent Glass Mat – włókno szklane w przestrzeniach między płytami) o większej mocy: dla lekkich samochodów dostawczych, sedanów i SUV’ów, które potrzebują większej dawki energii. Spełniają normę EN 50342 – 6 i klasyfikację W3, C2, V3, M3.

Akumulatory EFB zapewniają najwyższą niezawodność i wydajność w porównaniu ze standardowymi bateriami kwasowo-ołowiowymi dla pojazdów osobowych i użytkowych, a także nawet trzykrotnie dłuższą żywotność. Płyty dodatnie akumulatora są pokryte warstwą poliestru, co umożliwia lepsze utrzymywanie ich masy aktywnej.

Akumulatory AGM mają grubsze płyty i umieszczone pomiędzy nimi separatory z włókna szklanego, wchłaniające elektrolit, utrzymywane pod maksymalnym ciśnieniem. To ciśnienie powoduje zmniejszenie utraty masy aktywnej płyt przy ekstremalnie niskim oporze wewnętrznym. Taka konstrukcja pozwala na lepszą przewodność, sprzyjającą uzyskaniu maksymalnej wydajności energetycznej w każdych warunkach. Żywotność akumulatorów AGM marki EUROREPAR obliczana jest na czterokrotnie wyższą niż w przypadku konwencjonalnych akumulatorów.

Wszystkie akumulatory EUROREPAR charakteryzują się wysoką odpornością na cykle rozładowania i ładowania.

Wskazówki dot. eksploatacji i wymiany

Jedną z oznak znacznego zużycia akumulatora w pojeździe jest to, że silnik nie wykonuje funkcji „stop”, a kontrolka systemu start-stop nie gaśnie. Należy wówczas sprawdzać stan akumulatora za pomocą profesjonalnego testera. W przypadku konieczności wymiany, należy pamiętać, że w pojazdach, gdzie fabrycznie zastosowano akumulator AGM można zastosować tylko akumulator AGM. Jeżeli w pojeździe fabrycznie zamontowano akumulator EFB możemy zastąpić go akumulatorem w tej samej technologii lub technologii wyższej – AGM. W obu przypadkach nie wolno stosować tradycyjnego akumulatora kwasowo-ołowiowego. Po montażu należy wykonać procedurę „adaptacji” nowego akumulatora w pojeździe, zgodną z zaleceniami producenta.

Po więcej informacji na temat akumulatorów EUROREPAR i po tabele ich zastosowań oraz po informacje na temat innych elementów układu zapłonowego marki EUROREPAR:

Informacje dotyczące zamówień uzyskasz w Biurze Obsługi Klienta DISTRIGO pod nr 22 500 94 72 lub pod adresem email czesci@distrigo.com.pl.

O szerokim asortymencie części zamiennych i innych produktów do samochodów różnych marek (w tym gamy EUROREPAR), dystrybuowanych za pośrednictwem DISTRIGO dowiedz się na stronie: distrigo.com.pl

Artykuł sponsorowany EUROREPAR

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Ekologiczna zielona energia, 19 września 2022, 13:50 0 0

Mało czytelna etykieta , mało wyraziste parametry . Wystarczy podać kto to robi ?? A podane chyba nie jest

Odpowiedz