21-lecie sieci EuroWarsztat za nami. Tegoroczna konferencja odbyła się pod hasłem “rozwój” w sprzyjającym spotkaniom klimacie Gór Beskidu Śląskiego.
W roku 2022 w struktury Gruopauto CEE (GACEE), organizatora sieci EuroWarsztat, dołączyli dwaj nowi partnerzy: Darma oraz Hart, a w 2021 roku szeregi organizacji zasiliła firma Handlopex oraz firma Szik. Włączenie się nowych partnerów mających własne filie w państwach ościennych dało impuls do zmiany nazwy Spółki z Groupauto Polska na Groupauto CEE (Central Eastern Europe).
Zmiany zauważalne są również w podejściu serwisów do potrzeby rozwoju swojego biznesu. Pojawia się chęć doskonalenia umiejętności pracowników, oraz poszerzania wiedzy w zakresie prowadzenia działalności. Procesy te uzasadnione są tempem zmian jakie zachodzą na rynku motoryzacyjnym.
Warsztaty z najwyższymi wynikami w audytach w 2021 otrzymały Gwiazdy EuroWarsztatu oraz wyróżnienia za rozwój serwisu w poszczególnych obszarach. Dzięki zaangażowaniu i pracy serwisów, zostały one wyróżnione na arenie międzynarodowej. Groupauto International nagrodziło trzy Polskie EuroWarsztaty w konkursie World-Class Workshop na podstawie audytów wewnętrznych za 2021 rok.
Celem sieci EuroWarsztat jest wspieranie serwisów w rozwoju i dostarczenie im narzędzi niezbędnych do optymalizacji pracy oraz poszerzania wiedzy. Służą temu m.in. pakiety szkoleń, które są dostosowywane do aktualnych potrzeb warsztatów – tylko do września tego roku przeszkolono 400 osób. Dostęp do platformy komunikacyjnej, czy infolinii technicznej to pakiet rozwiązań niezbędny przy wykonywanych usługach.
Przez ostanie miesiące zespół EuroWarsztat działał nad nowym projektem, którego historia zaczęła się w Holandii. Tegoroczna konferencja była więc okazją do inauguracji tego przedsięwzięcia. W związku z rozwijającym się trendem użytkowania pojazdów hybrydowych i elektrycznych Alliance Automotive Group (większościowy udziałowiec Groupauto CEE) wdrożył koncept NexDrive na rynek Polski. Nexdrive to międzynarodowa sieć pojazdów z napędami alternatywnymi, jednocześnie to pierwsza taka sieć w Polsce. Koncepcja ma za zadanie już dzisiaj w pełni przygotować, wyposażyć i wyszkolić warsztaty pod kątem serwisowania pojazdów hybrydowych oraz elektrycznych. Do projektu zgłosiły się pierwsze EuroWarsztaty.
Dlaczego projekt Nexdrive ruszył już teraz?
Wielu twierdzi, że zmiany jeszcze nas nie dotyczą a na polskich drogach samochodów elektrycznych czy hybrydowych jest garstka. Od 2035 roku na mocy unijnej dyrektywy, wejdzie w życie zakaz produkcji samochodów z silnikami spalinowymi w Unii Europejskiej.
Ile zatem serwisy mają czasu, aby zdobyć doświadczenie i zatrzymać klientów – przyszłych właścicieli pojazdów elektrycznych czy hybrydowych? Wdrożenie koncepcji Nexdrive daje warsztatom przewagę już teraz. To pakiet w postaci specjalistycznych szkoleń, wyposażenia i wsparcia.
Komentarze