Czy warto przystąpić do sieci EUROREPAR CAR SERVICE?

14 lipca 2022, 8:00

Duża niezależność i swoboda działania, a jednocześnie wysoki standard obsługi i liczne benefity. Tak w kilku słowach można streścić opinię właściciela serwisu APD Lubos z Bytomia, który od trzech lat należy do sieci warsztatowej EUROREPAR CAR SERVICE. Projekt rozwijany przez Grupę Stellantis cieszy się coraz większym powodzeniem w wielu krajach Europy. Także w Polsce, liczba punktów z charakterystycznym pomarańczowym logo rośnie z roku na rok.

APD Lubos - warsztat
Warsztat APD Lubos w Bytomiu

Sieć EUROREPAR CAR SERVICE w liczbach

EUROREPAR CAR SERVICE to międzynarodowa sieć nowoczesnych warsztatów samochodowych, oferująca przeglądy i naprawy aut wszystkich marek, obecnych na lokalnych rynkach. Zakres świadczonych usług zależny jest od specjalizacji konkretnego punktu  – do sieci należą zarówno serwisy świadczące typowe naprawy mechaniczne, jak i warsztaty blacharsko-lakiernicze.

Na całym świecie, do sieci EUROREPAR CAR SERVICE należy już około 5 700 warsztatów. Największa część z nich działa w Europie, w tym 1400 we Francji, ponad 700 w Hiszpanii, 400 we Włoszech i w Niemczech. W Polsce sieć działa od stosunkowo niedawna, rok rocznie osiągając dwucyfrowy, procentowy wzrost liczby członków i to pomimo przeciwności związanych z rozwojem w czasach kryzysu pandemicznego. Obecnie w naszym kraju można skorzystać z usług 69 warsztatów EUROREPAR CAR SERVICE.

– Nasza firma powstała w roku 1968 jako warsztat blacharsko-dekarski. W roku 1996 otworzyliśmy salon sprzedaży i serwis autoryzowany marki Peugeot. W połowie roku 2019 zdecydowaliśmy się jednak na rozwiązanie umowy dealerskiej i staliśmy się niezależnym warsztatem. – mówi Piotr Lubos, właściciel warsztatu APD Lubos, należącego do sieci EUROREPAR CAR SERVICE od trzech lat –  Choć wywodzimy się z obsługi francuskich pojazdów, chcieliśmy serwisować i naprawiać pojazdy wszystkich marek, popularnych w Polsce. Sieć EUROREPAR CAR SERVICE dawała nam największe możliwości w tym zakresie. Dostarcza wiele części do samochodów różnych marek, dostępność jest bardzo duża i zróżnicowana. Warunki przyjęcia do sieci były dla nas bardzo proste i przejrzyste. – dodaje właściciel warsztatu.

Warsztatowa codzienność w sieci EUROREPAR CAR SERVICE – co trzeba, a czego nie trzeba?

APD Lubos - recepcja warsztatu
Recepcja warsztatu

Przynależność do sieci pod patronatem jednej z największych grup producentów samochodów wymaga posiadania kilkustanowiskowego warsztatu z recepcją, zapleczem magazynowym i parkingiem. Koncern wymaga także wprowadzenia odpowiedniej identyfikacji wizualnej obiektu, do której zaliczają się elementy wyposażenia recepcji i samego warsztatu (np. regały ekspozycyjne, ubrania warsztatowe). Od członków sieci oczekuje się także udziału w akcjach promocyjnych oraz szkoleniach, a także posiadania wyposażenia adekwatnego do zakresu oferowanych usług.

– Sieć EUROREPAR CAR SERVICE wyposażyła nas w niezbędne elementy identyfikacji, ubioru mechaników jak i pracowników recepcji serwisu, w bardzo krótkim czasie od rozpoczęcia współpracy. Całość kosztów identyfikacji pokryła sieć. – mówi Piotr Lubos.

Po spełnieniu wymagań, serwis podpisuje umowę licencyjną z Grupą Stellantis, którą zobowiązuje się przestrzegać. Lista obowiązków jest krótsza od listy obustronnych korzyści. Sieć zapewnia umieszczenie informacji na temat warsztatu na swoich stronach internetowych oraz w materiałach reklamowych. Dzięki temu warsztat nie musi przeznaczać znacznych środków na promocję swojej działalności w regionie. Partner udziela także dostępu do zaawansowanej dokumentacji technicznej, wspierającej serwisy w naprawach pojazdów wszystkich popularnych w Europie marek. Wraz z dokumentacją dostarczane są oczywiście także części zamienne. Warsztaty EUROREPAR CAR SERVICE mają dostęp do szerokiej oferty części – w tym:

  • pełnej gamy części oryginalnych, marek Grupy Stellantis (m.in. Peugeot, Citroen, DS, Opel, Fiat, Chrysler),
  • części innych producentów, znanych i sprawdzonych na rynku marek (TRW, SKF, Purflux, SWF itd.),
  • gamy części marki EUROREPAR, oferujących wysoką jakość w korzystnej cenie oraz szerokie pokrycie parku pojazdów,
  • części regenerowane SUSTAINERA, pozwalające na ograniczenie kosztów i troskę o środowisko (oferta dla marek pojazdów grupy Stellantis).

Konkurencyjne warunki handlowe, ceny oraz dogodne terminy płatności to na dzisiejszym rynku napraw nie wszystko. Ważna jest także dostępność części. Zdaniem właściciela warsztatu APD Lubos z Bytomia, także w tym zakresie nie można mieć zastrzeżeń wobec sieci EUROREPAR CAR SERVICE. Części do serwisów dostarczane są z dwóch magazynów centralnych (w Natolinie k. Grodziska Mazowieckiego oraz w Mszczonowie) lub kilkunastu mniejszych platform logistycznych na terenie całego kraju.

– Części otrzymujemy raz dziennie z magazynu. W dostawach nocnych, co bardzo ułatwia poranne rozpoczęcie pracy serwisu. Kontrola dostępności części na następny dzień bardzo ułatwia nam organizację pracy. – mówi właściciel warsztatu.

W wybranych rejonach w regionie Polski centralnej, sieć umożliwia korzystanie z dwóch dostaw części dziennie.

SERVICE BOX – wsparcie techniczne w trudnych czasach

W związku ze zmianami zachodzącymi na rynku pojazdów, postępującej hybrydyzacji i elektryfikacji napędów oraz rozwojem nowoczesnych systemów wsparcia kierowcy, współczesne warsztaty muszą działać dynamicznie, by nie pozostać w tyle za konkurencją. Przynależność do sieci EUROREPAR CAR SERVICE ułatwia stawianie czoła nowym wyzwaniom poprzez organizację cyklicznych szkoleń. Dotyczą one nie tylko aktualnie najpopularniejszych na rynku zagadnień, ale także tematów, które będą nabierać znaczenia w najbliższej przyszłości.

– Sieć organizuje wiele szkoleń technicznych zarówno dotyczących elementów pojazdów obecnie jeżdżących po drogach, jak i sporo szkoleń poświęconych pojazdom elektrycznym i hybrydowym. Udział w takich szkoleniach pozwala być na bieżąco z nowinkami technicznymi. Szkolenia prowadzone są na bardzo wysokim poziomie. Co ważne dla nas, są zarówno teoretyczne jak i praktyczne. – mówi Piotr Lubos z warsztatu APD Lubos.

Jak już wspomnieliśmy, warsztaty sieci mają dostęp do dokumentacji technicznej dotyczącej pojazdów. Jest on w pełni zdigitalizowany i prosty w obsłudze. W ramach jednego katalogu SERVICE BOX MULTI-BRAND – warsztat uzyskuje dostęp do bazy części oraz danych technicznych, dotyczących większości marek pojazdów.

– SERVICE BOX MULTI-BRAND jest bardzo pomocnym narzędziem do obsługi pojazdów. W tym programie można dobrać idealnie części po nr VIN, jak również ustalić odpowiedni czas robocizny oraz sprawdzić zalecane metody naprawy. Można też bardzo łatwo przygotować odpowiednie elementy do obsługi okresowej, adekwatne do wieku pojazdu jak i jego przebiegu – program podpowiada odpowiednie elementy, które mogą kwalifikować się do wymiany. – mówi właściciel warsztatu.

W przypadku jakichkolwiek problemów, serwis może liczyć na wsparcie terenowego koordynatora sieci. Za pośrednictwem koordynatora można skorzystać także z korzystnych ofert na zakup sprzętu warsztatowego, w tym np. rozbudowanego testera diagnostycznego MULTI DIAG, chwalonego za funkcjonalność przez członków sieci.

– Oferta wyposażenia warsztatowego, które można nabyć w sieci EUROREPAR CAR SERVICE jest moim zdaniem szeroka i dostosowana do standardów, które powinny spełniać warsztaty jej członków. Dostępne są różnego rodzaju elementy wyposażenia – począwszy od narzędzi takich jak klucze przez różnego typu wózki narzędziowe po urządzenia diagnostyczne. Z własnego doświadczenia mogę powiedzieć, że zamówienia realizowane są bardzo sprawnie i terminowo. – mówi Piotr Lubos.

Sieć EUROREPAR CAR SERVICE – czy warto?

Każdy warsztat samochodowy jest inny, przez co trudno jednoznacznie wskazać, czy w jego przypadku przynależność do sieci serwisowej jest najlepszym rozwiązaniem. W przypadku EUROREPAR CAR SERVICE warto jednak zwrócić uwagę na pewne cechy wyróżniające markę na tle innych podobnych organizacji działających na rynku. Atutem jest tu bez wątpienia wsparcie dużego partnera – Grupy Stellantis oraz doświadczenie w działalności na wielu rynkach na całym świecie. Sieć pozostawia także swoim członkom dużą swobodę działania, przez co warsztat nie musi obawiać się o utratę własnej tożsamości czy spadek zainteresowania ze strony stałych klientów. Organizator sieci stawia sobie za cel także przygotowanie warsztatów na nadchodzące zmiany na rynku motoryzacyjnym, oferując pakiety szkoleń.

Przynależność do sieci EUROREPAR CAR SERVICE daje dużą niezależność i swobodę działania, nasza współpraca przebiega bez żadnych problemów i w przyjaznej atmosferze, z dużą chęcią pomocy pracowników sieci. Z czystym sumieniem mogę polecić przystąpienie do sieci EUROREPAR CAR SERVICE jako dobry kierunek w rozwoju firmy. – podsumowuje właściciel warsztatu APD Lubos.

 

Chcesz zdobyć więcej informacji na temat sieci EUROREPAR CAR SERVICE?

Chcesz przystąpić do sieci EUROREPAR CAR SERVICE?
Zadzwoń pod numer +48 787 926 186 lub:

Artykuł sponsorowany EUROREPAR

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!