Opony całoroczne z roku na rok zyskują coraz większą popularność wśród polskich kierowców. Producenci ogumienia chętnie wprowadzają zatem nowe, coraz bardziej wydajne modele. W poniższym zestawieniu prezentujemy modele opon całorocznych, które zadebiutowały na rynku w ostatnim czasie. Warto wziąć je pod uwagę planując zakup lub służąc radą klientowi warsztatu.
Nasz przegląd rynku opon całorocznych zawiera opisy modeli, które pojawiły się na rynku w ostatnim czasie. Uwaga, nasza publikacja to nie ranking opon całorocznych. Produkty przedstawiamy w kolejności przypadkowej. Opinię na temat opon całorocznych pozostawiamy odbiorcom. Osoby zainteresowane uzyskaniem większej ilości informacji zachęcamy do kontaktu z przedstawicielami producentów i/lub dystrybutorów.
Bridgestone Weather Control A005 EVO
Całoroczna opona Bridgestone Weather Control A005 EVO jest przeznaczona do samochodów osobowych, SUV-ów oraz pojazdów z napędem 4×4. Posiada zwiększoną trwałość karkasu, dzięki czemu nadaje się do eksploatacji w różnych warunkach drogowych i atmosferycznych. Weather Control A005 EVO charakteryzuje się większym zagęszczeniem nacięć w strefie barkowej bieżnika, dzięki czemu otrzymała klasę A na etykiecie UE w zakresie przyczepności na mokrej nawierzchni oraz klasy B/C pod względem oporu toczenia. Opona ułatwia hamowanie i przyśpieszanie, nawet na śniegu, dzięki mieszance gumy Nano Pro-Tech oraz wzorowi bieżnika w kształcie litery V. Dodatkowo posiada pełne oznakowanie zimowe – 3 Peak Mountain Snow Flake (3PMSF).
Opona Bridgestone Weather Control A005 EVO jest dostępna w 94 rozmiarach, z których osiem popularnych wyposażono w technologię DriveGuard Run-Flat Technology (RFT), pozwalającej na zachowanie kontroli nad pojazdem po przebiciu i przejechanie nawet 80 km przy prędkości do 80km/h.
Yokohama BluEarth-Van All Season
Opona całoroczna Yokohama BluEarth-Van All Season to opona do samochodów dostawczych i van-ów. Charakteryzuje ją ponadprzeciętna przyczepność na mokrej nawierzchni, niezawodność i trwałość w zmiennych warunkach drogowych, przez cały rok. Opona otrzymała europejski certyfikat opony zimowej (3PMSF).
W jej bieżniku zastosowano unikalny Triple WD Groove, który łączy zygzakowaty rowek środkowy odpowiadający za stabilną przyczepność na śniegu, z dwoma prostymi rowkami po bokach, które doskonale odprowadzają wodę. Aby wzmocnić efekt krawędzi, na barku opony zastosowano „wgryzające się” w śnieg lamele. Ponadto duże bloki bieżnika umieszczone w środku i na barkach zapewniają szeroką powierzchnię styku z podłożem, poprawiając właściwości jezdne. Mieszanka opony z trzech różnych polimerów zwiększa jej odporność na zużycie i trwałość. Zastosowanie dużej ilości krzemionki przyczynia się z kolei do równowagi między osiągami na mokrej nawierzchni a zużyciem paliwa. Ściana boczna ma innowacyjną konstrukcję „Anti-Cracking Serration”, która zapobiega jej pękaniu.
Opona jest dostępna w 24 rozmiarach: od 225/55R17C 104/102H do 195/70R15C 104/102T.
Goodyear Vector 4Seasons Gen-3
Opona całoroczna Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 zachowuje się optymalnie w trudnych warunkach pogodowych i pozwala kierowcom jeździć na tym samym ogumieniu przez cały rok, gwarantując dobre przygotowanie na nieoczekiwane trudności drogowe. Zastosowane w tym modelu rozwiązania zapewniają kierowcom jeszcze lepsze osiągi na śniegu oraz mokrej i suchej nawierzchni:
– Technologia Snow Grip – duża liczba lameli w centralnej części bieżnika odpowiada za pewniejsze prowadzenie na śniegu – 5% poprawy w porównaniu z poprzednią generacją opony;
– Technologia Dry Handling odpowiada za lepsze wyniki hamowania na suchej nawierzchni – również poprawione o 5% względem poprzedniej generacji opony. Mocne klocki w części szczytowej i barkowej bieżnika ograniczają odkształcenia ogumienia podczas ostrych manewrów.
– Technologia Aqua Control w postaci głębokich i szerokich rowków, które usprawniają odprowadzanie wody, zapewnia odporność na aquaplaning.
Vector 4Seasons Gen-3 z sukcesem przeszła testy i uzyskała symbol trzech szczytów górskich i płatka śniegu (3PMSF). Ponadto opona uzyskała najwyższą możliwą kategorię ‘A’ pod względem oporów toczenia według europejskiej etykiety. Ogumienie to uzyskało już szereg homologacji OE, w tym m.in. do Peugeot 2008/3008/5008, DS3 Crossback i DS7 Crossback. Model ten jest dostępny na rynku w 83 rozmiarach.
Vredestein Quatrac
Opony całoroczne Vredestein Quatrac od jesieni 2021 r. dostępne są w ośmiu dodatkowych rozmiarach do 15-calowych obręczy.
Opony Vredestein Quatrac zostały zaprojektowane z myślą o kompaktowych i rodzinnych samochodach oraz autach typu SUV. Nowy projekt wzoru bieżnika „deep V” umożliwił zwiększenie odporności na zjawisko poślizgu hydrodynamicznego (inaczej akwaplanacji) o ponad 10%*. Dzięki większej powierzchni stycznej opony z podłożem, uzyskano lepszą przyczepność na każdym rodzaju nawierzchni (suchej, mokrej, zaśnieżonej). Zastosowanie mieszanki nowej generacji pozwoliło zaś na wydłużenie okresu eksploatacji opony aż o 20%*. Dodatkowo opony te są przyjazne dla środowiska dzięki niskiemu oporowi toczenia i wysokiej wytrzymałości. Opony Vredestein Quatrac dostępne są w rozmiarach 15 i 16 cali.
Opona Vredestein Quatrac została nagrodzona tytułem „najlepszej opony całorocznej” na rok 2021 przez niemiecki magazyn motoryzacyjny „Auto Zeitung”. Vredestein posiada największe portfolio rozmiarów opon całorocznych na rynku europejskim.
*Dane oparte na wewnętrznych testach w porównaniu z poprzednim modelem Quatrac 5 w rozmiarze 205/55 R16 91V
Pirelli Scorpion All Season SF2
Rodzina opon Scorpion została opracowana z myślą o większej masie, wysoko położonym środku ciężkości oraz charakterystyce jazdy, które są cechami pojazdów typu SUV. Nowa Scorpion All Season SF2 to wielosezonowa opona z tej gamy. Nowy model jest dostępny w 33 rozmiarach od 17 do 21 cali. Na boku opony umieszczono symbol “M+S” oraz oznaczenie 3PMSF. Kierunkowy wzór bieżnika Scorpion All Season SF2 charakteryzuje się wyraźnymi rowkami w kształcie litery “V”, które skutecznie zatrzymują śnieg, jednocześnie odprowadzając wodę z bieżnika podczas jazdy na mokrej nawierzchni, zapobiegając aquaplaningowi.
Podczas jazdy w warunkach zimowych lamelki bieżnika pozostają otwarte, aby zapewnić lepsze hamowanie na śniegu. Zamykają się one natomiast podczas hamowania na mokrej i suchej nawierzchni, usztywniając bloki bieżnika i zapewniając lepszą przyczepność do nawierzchni. Konstrukcja rowków poprzecznych w połączeniu z wzdłużnym rowkiem centralnym daje skuteczne odprowadzanie wody podczas deszczu. Aby poradzić sobie z dynamiką jazdy i wagą SUV-ów, w bieżniku zastosowano dużę, wzmocnione bloki. Geometria rzeźby bieżnika jest również tak ułożona, aby bloki te ograniczały hałas drogowy. Mieszanka gumowa Scorpion All Season SF2 ma dwojaką naturę: jest miękka i dostosowuje się do zimnych i mokrych warunków, ale jest też sztywna i stabilna, gdy nawierzchnia jest sucha. Taka kompozycja mieszanki zapewnia również niższy opór toczenia i mniejsze zużycie paliwa (i większy zasięg podczas jazdy samochodem elektrycznym). Wszystkie rozmiary Scorpion All Season SF2 (poza run flat) należą do klasy A lub B według europejskich etykiet oporu toczenia.
Bridgestone Duravis All Season
Bridgestone Duravis All Season to całoroczna opona przeznaczona dla vanów i lekkich pojazdów ciężarowych. Zastosowano w niej mieszankę wykonaną w technologii Nano Pro-Tech, która sprawia, że opona zapewnia kontrolę na mokrej i zaśnieżonej powierzchni. Głębokie rowki pozwalają na skuteczne odprowadzanie wody i zoptymalizowanie rozkładu nacisku. Dzięki temu opona uzyskała klasę A na etykiecie UE pod względem parametrów przyczepności na mokrej nawierzchni. Dodatkowo uzyskała klasę C pod względem ekonomii spalania dzięki zoptymalizowanej konstrukcji zmniejszającej opór toczenia.
Duravis All Season posiada oznaczenie 3 Peak Mountain Snow Flake (3PMSF) oraz M + S (błoto i śnieg) potwierdzające, że model jest w pełni gotowy na zimowe warunki. Karkas został dodatkowo wzmocniony na ścianie bocznej, co pozwala uniknąć uszkodzeń o krawężnik. Sztywniejszy bieżnik gwarantujący większą odporność na ścieranie. Model dostępny jest w 23 rozmiarach, w tym pięciu o wysokiej nośności (10PR).
Dunlop Sport All Season
Dunlop Sport All Season to pierwsza opona całoroczna brytyjskiej marki. Została ona zoptymalizowana pod kątem pracy w szerokim zakresie temperatur i oferuje pewne hamowanie na mokrych i śliskich drogach. Dunlop Sport All Season posiada alpejskie oznaczenie (symbol trzech szczytów górskich i płatka śniegu), co potwierdza, że poradzi sobie w każdych warunkach pogodowych.
Dzięki sportowym elementom w konstrukcji, ogumienie zapewnia wyjątkowe prowadzenie na suchych nawierzchniach. Wytrzymałe opasanie umożliwia zachowanie sportowych osiągów również podczas pokonywania zakrętów, zapewniając lepszą stabilność. Bieżnik wyposażony we wzdłużne rowki o dużej pojemności i radialne krawędzie pozwala na szybkie odprowadzanie wody z miejsca styku opony z nawierzchnią. Przekłada się to na szerszą powierzchnię kontaktu z drogą i wysoką skuteczność hamowania na mokrych nawierzchniach.
Opona Dunlop Sport All Season została wyposażona w elastyczną mieszankę, która zapewnia optymalne osiągi w każdej temperaturze. Wielofunkcyjna mieszanka polimerowa aktywuje elastyczność gumy w szerokim zakresie temperatur. Linia opon Dunlop Sport All Season obejmuje 31 pozycji asortymentowych na obręcze w rozmiarach od 14 do 18 cali.
Vredestein Quatrac Pro
Jesienią 2021 roku wprowadzono 11 dodatkowych rozmiarów opon całorocznych Vredestein Quatrac Pro, w tym po raz pierwszy dla kół o średnicy 22 cali. Opony są dostępne w licznych rozmiarach dla kół o średnicy od 17 do 22 cali. Marka Vredestein posiada największe portfolio rozmiarów opon całorocznych na rynku europejskim.
Vredestein Quatrac Pro to opony całoroczne o ponadprzeciętnych właściwościach jezdnych, stworzone z myślą o samochodach osobowych o dużej mocy i pojazdach typu SUV. Zostały zaprojektowane przez słynną włoską firmę Italdesign Giugiaro, w celu zapewnienia najwyższych osiągów w segmencie opon całorocznych. Jest to jedyna opona całoroczna, która może być używana przy prędkościach do 300 km/h. Opona Quatrac Pro oferuje również krótką drogę hamowania i lepszą o ponad 10% przyczepność na mokrej nawierzchni**. Wpłynęło na to zastosowanie szerszych rowków wzdłużnych i rozchodzących się rowków na krawędzi. Wykorzystanie zaawansowanej mieszanki bieżnika z wysoką zawartością krzemionki i żywicy pozwoliło na zwiększenie bezpieczeństwa jazdy w zimowych warunkach.
** Dane oparte na testach wewnętrznych w porównaniu z poprzednim modelem Quatrac 5 w rozmiarze 245/45 R 18 100Y XL
Fulda Multi Control
Opona całoroczna Fulda Multi Control to propozycja z segmentu średniego. Produkt ten oferuje długie przebiegi i ponadprzeciętną charakterystykę prowadzenia niezależnie od tego, czy drogi są suche, mokre, pokryte śniegiem czy nawet oblodzone. Aby uzyskać optymalną równowagę prowadzenia auta latem i zimą, w oponie Fulda MultiControl zastosowano technologię trójwymiarowych lameli „Bubble Blades”. Zapewnia ona równie dobrą przyczepność na drogach pokrytych śniegiem i lodem oraz na mokrym asfalcie, oferując jednocześnie stabilną jazdę na suchej nawierzchni.
Liczne lamele tworzą wiele krawędzi tnących, które przywierają do powierzchni drogi, gdy opona się obraca, co zapewnia lepszą trakcję na śniegu i lodzie. Ponadto lamele blokują się wzajemnie, tworząc zwarty blok podczas hamowania, przyspieszania i pokonywania zakrętów. Zwiększa to stabilność opony i poprawia precyzję kierowania. Specjalne rowki skutecznie usuwają wodę, zmniejszając ryzyko aquaplaningu. W oponie MultiControl wykorzystano zaawansowaną mieszankę z bardzo dobrze rozproszonymi krzemionkowymi wypełniaczami. Dzięki nim właściwości adhezyjne powierzchni bieżnika pozostają niezmienne w szerokim zakresie temperatur, a opona oferuje dobrą przyczepność niezależnie od warunków atmosferycznych. Opona MultiControl jest dostępna w 37 rozmiarach na obręcze o średnicy od 13 do 18 cali.
Dębica Navigator 3
Kierowcy, którzy szukają dobrej jakości w przystępnej cenie mogą rozważyć zakup opony całorocznej Dębica Navigator 3 z homologacją zimową 3PMSF. Ogumienie to bazuje na nowoczesnych rozwiązaniach technologicznych i oferuje sprawdzone osiągi na mokrych drogach, pewną kontrolę na śniegu, a przy tym jest trwałe i efektywne paliwowo. Opracowując nowy model marka Dębica wykorzystała swoją wieloletnią wiedzę i znajomość oczekiwań polskich konsumentów, a także doświadczenia swojego strategicznego partnera, koncernu Goodyear. W rezultacie powstała opona wyróżniająca się w trzech istotnych obszarach.
Dębica Navigator 3 oferuje sprawdzone osiągi na mokrej nawierzchni. To zasługa znacznie wyraźniejszej rzeźby bieżnika w kształcie litery V, co zwiększa odporność na aquaplaning i zdolność opony do wcześniejszego odprowadzania wody z bieżnika, a to skutkuje lepszą przyczepnością na mokrej nawierzchni i dobrym hamowaniem. Model ten dobrze sobie radzi także w śnieżnych warunkach, a to za sprawą dodanego falistego kształtu lameli, które w połączeniu z prostymi i podłużnymi lamelami powodują, że krawędzie są pochylone w wielu kierunkach. Poprawia to zdolność opony do wgryzania się w śnieg i wpływa na lepszą przyczepnością. Opona jest trwała i oszczędna paliwowo, za co odpowiada mieszanka polimerowa.
Dębica Navigator 3 jest dostępna w 29 pozycjach asortymentowych, na obręcze od 14 do 18 cali.
Macie własne opinie na temat opon całorocznych z powyższego zestawienia? Zachęcamy do podzielenia się nimi w komentarzach pod artykułem.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
szerokości, 1 maja 2022, 21:12 4 -2
Quatrac 5 zjeździłem do 3 mm bieżnika bez problemów. Raz mnie powiozło latem przy dużym opadzie deszczu. Opony miały już 3 lata, 5mm bieżnika, ostry zakręt ale bez szaleństwa. Nie dały rady. Uratował mnie napęd 4x4 i mocny silnik. Zimą na śniegu nie było problemów. Następne to Hankook Kinergy 4S2. Kierunkowe i to chyba przewaga. Do dziś śmigam na tych oponach i żadnych zastrzeżeń, zima czy lato. Drugie auto ma Firestone Multiseason 2 i w warunkach miejskich ta niedroga opona spisuje się bardzo przyzwoicie. Flagowe auto w rodzinie jeździ na Goodyear Vector gen3 i to jest rzeczywiście ekstraklasa. Drogo ale bez przesady, natomiast właściwości trakcyjne świetne w każdych warunkach drogowych. Dodam tylko, że nie jeżdżę na stoki, do Austrii czy Szwajcarii. Tam tylko dobra zimówka z łańcuchami. Dla mieszczuchów wielosezonowe są obecnie ok, polecam.
Odpowiedz
marketingowiec, 2 maja 2022, 21:38 4 -23
A ja mam, buty w których chodzę w upalne dni po plaży, są lekkie i przewiewne ale zimą stają się szczelne i cieplutkie. Zimą używam ich też do trekkingu po górach. Mam też kurtkę na mrozy i na upały. I wódkę która smakuje zmrożona ale także jako gorący napar. Takie właśnie bzdury piszą producenci opon wielosezonowych.
Odpowiedz
Falcenn, 14 listopada 2022, 10:39 9 -3
...używasz taki samych argumentów jak ci co nie noszą maseczek, bo dostaną grzybicy ust. A jak noszą majtki to dostaną grzybicy dupy...
Doczytaj, doucz się, przetestuj i dopiero komentuj
Odpowiedz
Nick, 15 lutego 2023, 21:19 4 -1
Jak tam "panie kowidowy maseczkowcu" - kto miał rację z perspektywy czasu??? Ha tfu...
Odpowiedz
xxxvb, 1 grudnia 2023, 8:04 0 -1
Poproś chirurga, żeby Ciebie operował bez maseczki.
Odpowiedz
l`equipe, 6 grudnia 2023, 14:30 0 0
Chirurg musi mieć maseczkę, żeby nie oblizywał skalpela
Odpowiedz