Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
05.07 Kierowcy elektryków dostają mandaty za parkowanie w wyznaczonych miejscach. Dlaczego? 04.07 UFI Group zapowiedziało nowość, którą zaprezentuje na ważnych targach branżowych 04.07 Mototechnika kończy współpracę z dystrybutorem części 04.07 Jak dobierać płyn katalityczny? Pytamy eksperta. 03.07 Castrol EDGE to najbardziej zaawansowana linia olejów silnikowych firmy

Oleje silnikowe i do skrzyń biegów

Marcowe nowości Nissens

W marcowym wydaniu Nissens News zaprezentowano kolejną odsłonę 38 nowości, które uatrakcyjniły ofertę Nissens.

LPG w dieslach – czy to ma sens?

Polska jest w czołówce krajów wykorzystujących gaz LPG jako paliwo w samochodach benzynowych. Dużo rzadziej spotykamy pojazdy z silnikami wysokoprężnymi, które wykorzystują to paliwo. A szkoda, bo w tych jednostkach gaz przynosi nie tylko oszczędności, ale także poprawę osiągów, co pokazał test instalacji STAG DIESEL w Toyocie Hilux na dystansie 100 000 km.

Znamy listę firm, które wystartowały po 250 milionów złotych

Komisja programu sektorowego INNOMOTO dokonała pierwszej oceny wniosków o dofinansowanie złożonych przez firmy z branży motoryzacyjnej. Wiemy już zatem, jakie innowacje planują wdrożyć przedsiębiorstwa.

Wtryskiwacze Common Rail – zobacz jak są zbudowane

Technologia Common Rail (CR) podbiła świat diesli już kilkanaście lat temu. Dziś trudno znaleźć samochód osobowy z silnikiem wysokoprężnym, wyposażonym w inny system wtrysku paliwa. Kluczem do wydajnej pracy jednostki napędowej są sprawne wtryskiwacze CR.

Sprytny sposób na wadliwe pompy common rail

Każdy mechanik, który miał do czynienia z silnikami wysokoprężnymi 2.0 TDCi z Forda Mondeo III wie, jak kosztownym problemem jest łuszczenie się wałka pompy wysokiego ciśnienia. W Fordach Mondeo trzeciej generacji (2001-2007) do końca produkcji sobie z tym nie poradzono. W efekcie prawie każdy egzemplarz wcześniej czy później dotyka plaga metalowego pyłu, niszczącego po kolei […]

SDCM – unikalna platforma porozumienia producentów i dystrybutorów

70% przepisów prawa dotyczących rynku motoryzacyjnego, a w szczególności producentów i dystrybutorów części tworzone jest nie w Polsce, ale w Brukseli. Bardzo ważne okazuje się zatem pytanie, czy nasz kraj ma w tej kwestii coś do powiedzenia, czy polski głos liczy się w Parlamencie Europejskim? Rozmawiamy na ten temat z Prezesem Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów […]

Barwiony prąd opałowy

Rząd zapowiada energiczne działania na rzecz upowszechnienia samochodów z napędem elektrycznym. Pojazdy te mają być zwolnione z akcyzy, a do tego Ministerstwo Energii zapowiada wprowadzenie nowej, tańszej stawki na prąd do ładowania samochodów w nocy. Przejechanie elektrycznym samochodem 100 km ma kosztować 4 złote, czyli mniej niż bilet komunikacji miejskiej w Warszawie.

Czynnik R744 – jak wygląda jego obsługa?

Pojawienie się czynnika R1234yf w klimatyzacjach samochodowych było małą rewolucją. Jest on jednak dość podobny do czynnika R134a. Dużo większą rewolucją może być popularyzacja R744, czyli dwutlenku węgla – jednego z najbardziej ekologicznych i najtańszych czynników. Powstała już stacja do obsługi układów z tym czynnikiem – TEXA KONFORT 744. Jak wygląda obsługa tego urządzenia?

Choroby zawodowe mechaników (część I)

Mechanik samochodowy to trudny zawód, wymagający nie tylko wiedzy fachowej i doświadczenia, ale także odporności psychicznej, dobrego stanu zdrowia, a często także siły fizycznej i kondycji.

Senat rozumie problemy warsztatów

W dniu 20 lutego br. do późnych godzin wieczornych połączone komisje senackie obradowały nad projektem ustawy o systemie monitorowania drogowego przewozu towarów, który w pierwotnej wersji mógł uderzyć w warsztaty motoryzacyjne i inne przedsiębiorstwa mające styczność np. z olejami silnikowymi. W wyniku merytorycznych dyskusji zdecydowano się jednak na bardziej liberalne brzmienie omawianej ustawy.

5w30, 10w40 a może 5w40? Zastanawiasz się, jaki olej silnikowy kupić? Dobrze trafiłeś – w tej kategorii znajdziesz szeroką, rynkową ofertę olejów oraz praktyczne wskazówki dotyczące doboru oleju, jego oznaczeń oraz funkcji. Dowiesz się także więcej o dodatkach do oleju silnikowego. Niektóre artykuły poświęcono także olejom do skrzyń biegów – zarówno automatycznych jak i manualnych. Jaki olej do skrzyni biegów wybrać i jaką metodą (statyczną czy dynamiczną) go wymienić? Odpowiadamy i na to pytanie. Choć nie znajdziesz tu rankingu olejów silnikowych czy olejów do skrzyń biegów, wiele praktycznych wskazówek na pewno zaspokoi Twoją ciekawość.