Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
04.07 UFI Group zapowiedziało nowość, którą zaprezentuje na ważnych targach branżowych 04.07 Mototechnika kończy współpracę z dystrybutorem części 04.07 Jak dobierać płyn katalityczny? Pytamy eksperta. 03.07 Castrol EDGE to najbardziej zaawansowana linia olejów silnikowych firmy 03.07 Systemy pompy ciepła, wymiana sprężarki i płukanie układu

Oleje silnikowe i do skrzyń biegów

Zdaniem czytelników: Główną przyczyną unieruchomień diesli jest paliwo

Sondaż, który przeprowadzaliśmy w lutym poświęcony był problemom z uruchomieniem silników Diesla podczas mrozów. Większość z Państwa deklarowała, że przyczyną unieruchomienia pojazdu najczęściej jest zamarznięte paliwo. Drugim z kolei wskazywanym powodem był rozładowany akumulator. Jak wynika z sondażu blisko 70% osób biorących udział w ankiecie oceniło problemy z  paliwem i akumulatorem jako główny powód unieruchomień […]

Olej do manualnych skrzyń biegów GM i Chrysler

Ravenol STF jest nowym, syntetycznym olejem przekładniowym do mechanicznych skrzyń biegów i przekładni rozdzielczych firm GM i Chrysler. Zalety produktu: – stabilny film smarny również przy wysokich temperaturach oleju i znacznym obciążeniu – odporność na ścinanie i stabilność termiczną, – odpowiednie parametry lepkości w różnych temperaturach, – odporność oksydacyjną, – niską temperaturę krzepnięcia, – przedłużoną […]

Olej do skrzyń biegów JF402E i JF405E firmy Jatco

Ravenol ATF JF405E. to syntetyczny olej przygotowany na bazie PAO ze specjalnymi dodatkami uszlachetniającymi i inhibitorami przeznaczony do nowoczesnych 4-biegowych przekładni automatycznych JF402E i JF405E firmy Jatco. Produkt ma kolor czerwony. Olej  ATF JF405E oferuje: odpowiednie właściwości smarne również w niskich temperaturach zimą, wysoki, stabilny wskaźnik lepkości, ochronę przed zużyciem, korozją i spienianiem się, niezmienność […]

Nowy płyn hamulcowy TRW

TRW Automotive Aftermarket wprowadza do oferty płyn hamulcowy DOT5.1 ESP, który nadaje się do wszystkich układów o specyfikacji DOT. Zmieniono także wygląd opakowań płynów i materiał, z którego są wykonane. Wśród nowości znalazł się także olej do centralnego układu hydraulicznego, wykorzystywany w układzie kierowniczym, zawieszenia i innych układach. – „Nasz nowy płyn hamulcowy jest naprawdę […]

Olej to ma ciężkie życie

By silnik pracował możliwie długo bezawaryjnie, niezbędne jest jego skuteczne smarowanie. I to niezależnie od warunków – temperatury otoczenia/oleju, obciążenia czy prędkości obrotowej. Przed nowoczesnymi olejami stoją więc niełatwe zadania. Olej a temperatura Kluczowe znaczenie dla poprawnej pracy oleju ma temperatura, ponieważ wraz z jej zmianą, zmienia się też lepkość oleju. Dla przykładu syntetyczny olej […]

Nowy olej Comma w Inter Cars SA

Nowy, w pełni syntetyczny olej przekładniowy marki Comma, z formułą spełniającą wymagania przekładni bezstopniowych CVT – AQCVT, jest już dostępny w ofercie Inter Cars SA. Dzięki temu, że spełnia wymogi wielu producentów, umożliwia on redukcję ilości olejów w ofercie. Olej ma zastosowanie m.in. w markach Audi, Ford, Honda, Jeep, Mazda, Mercedes-Benz, MG, Mini, Nissan, Renault, […]

Olej do automatycznych skrzyń biegów JF506E firmy Jatco

Nowoczesna 5-biegowa skrzynia automatyczna Jatco JF506E jest stosowana w pojazdach: FORD Mondeo, Galaxy, Land Rover Freelander, Rover 75, VW Bora, Sharan, Golf, Jaguar X-Type, Seat Alhambra. Olej do takiej skrzyni jest już dostępny w ofercie firmy Ravenol. Ravenol ATF JF506E jest pełno syntetycznym olejem ATF, przygotowanym na bazie PAO ze specjalnymi dodatkami uszlachetniającymi i inhibitorami, […]

Olej do CVT: Ravenol ATF CVTF NS2/J1 Fluid

Niemiecki producent olejów samochodowych Ravenol wprowadził do swojej oferty produkt Ravenol ATF CVTF NS2/J1 Fluid. Jest on przeznaczony do bezstopniowych przekładni automatycznych CVT japońskiej firmy Jatco. Produkt jest pełno syntetycznym olejem, przygotowanym na bazie Polialfaoleiny  [PAO] ze specjalnymi dodatkami uszlachetniającymi i inhibitorami, gwarantującymi znakomite funkcjonowanie przekładni CVT. Olej dedykowany jest do przekładni  CVT następujących pojazdów: […]

Olej bez aprobaty dexos2 przyczyną utraty gwarancji

Przy serwisowaniu najnowszych pojazdów koncernu General Motors należy zwracać uwagę na to, by olej silnikowy spełniał aprobatę dexos2. By zachować gwarancję producenta, jednostki napędowe Opli i Chevroletów muszą być więc smarowane olejami, których opakowania są oznaczone ikoną dexos2, na przykład syntetycznym Mobil 1 ESP 0W-40, który przeszedł przez procedury testowe GM. Jak sprawdzić, czy olej […]

Silnik do wyczynowych dwusuwów od Liqui Moly

Nowoczesne samochody nie są napędzane silnikami dwusuwowymi, ale nie oznacza to, że ten rodzaj silników zniknął ze świata sportu. Firma Liqui Moly uzyskała certyfikat FIA dla nowego oleju Pro Kart, przeznaczonego do gokartów, będących początkiem drogi do Formuły 1 dla młodych wyścigowców. Rynek olejów silnikowych dla gokartów, na który wkracza Liqui Moly, jest mały, ale […]

5w30, 10w40 a może 5w40? Zastanawiasz się, jaki olej silnikowy kupić? Dobrze trafiłeś – w tej kategorii znajdziesz szeroką, rynkową ofertę olejów oraz praktyczne wskazówki dotyczące doboru oleju, jego oznaczeń oraz funkcji. Dowiesz się także więcej o dodatkach do oleju silnikowego. Niektóre artykuły poświęcono także olejom do skrzyń biegów – zarówno automatycznych jak i manualnych. Jaki olej do skrzyni biegów wybrać i jaką metodą (statyczną czy dynamiczną) go wymienić? Odpowiadamy i na to pytanie. Choć nie znajdziesz tu rankingu olejów silnikowych czy olejów do skrzyń biegów, wiele praktycznych wskazówek na pewno zaspokoi Twoją ciekawość.