Nokian zaprezentował nowe opony całoroczne Outpost AT

12 stycznia 2022, 14:42

Marka Nokian Tyres zaprezentowała dziś nowe opony terenowe Outpost AT, które są oponami całorocznymi z przeznaczeniem dla SUV-ów, crossoverów i lekkich pojazdów dostawczych. 

Nowe opony Outpost AT mają zapewnić kierowcom wszechstronność użytkową na drogach bez względu na warunki pogodowe. Bieżnik wzmacniany konstrukcją z włókien aramidowych ukrytą za bieżnikiem pomaga SUV-om, crossoverom i pick-upom radzić sobie z wyzwaniami w terenie. Mieszanka gumowa opony z oznaczeniem płatka śniegu na tle trzech szczytów umożliwia jazdę na dowolnej nawierzchni w każdych warunkach pogodowych. Opony te są dostępne w 45 rozmiarach w zakresie od 15 do 22 cali, w wersjach do lekkich ciężarówek i do SUV–ów.

– Outpost AT to najnowszy przykład naszych działań w tym kierunku, a także nasz zaawansowany technicznie produkt dla kierowców SUV-ów i lekkich samochodów ciężarowych. Praca nad projektowaniem i testowaniem zaowocowała nowymi cechami, dzięki którym jest to wytrzymała i uniwersalna opona do jazdy po drogach i w terenie – mówi Olli Seppälä, dyrektor ds. badawczo-rozwojowych Nokian Tyres.

Ściany boczne Summit Sidewalls – szczyty ścian bocznych zwiększają przyczepność opony grzęznącej w miękkiej nawierzchni. Karbowane barki wzmacniają przyczepność opony w miejscu styku ścian bocznych ze wzorem bieżnika. Rowki Canyon Cuts – rowki na styku trójwymiarowego bieżnika i barków zwiększają przyczepność na nieprzewidywalnych nawierzchniach, w tym na śniegu i błocie pośniegowym.

– Opony Outpost AT opracowaliśmy z myślą o jeździe po błocie, śniegu, żwirze i asfalcie, ponieważ przyczepność pomaga w pokonywaniu ograniczeń, by jeszcze bardziej uprzyjemniać nasze wyprawy – mówi Olli Seppälä.

Rozmieszczone po całym wzorze bieżnika wzmocnienia Gravel guards zwiększają skuteczność ochrony opon Outpost AT przed przebiciami. Umacniają one dno głębokich rowków opony, chroniąc je przed kamienistym terenem i umożliwiając oponie pokonywanie wyboistej nawierzchni.

Wzór bieżnika przekracza głębokość stosowaną w poprzednim modelu Rotiiva AT o 1,5 mm, a w wersjach do lekkich samochodów dostawczych o 2,5 mm. Pogłębiony bieżnik – 11,5 mm w wersjach do SUV-ów i 15 mm w wersjach do lekkich samochodów dostawczych – wydłuża okres eksploatacji Outpost AT.

Mieszanka gumowa minimalizuje opór toczenia i zmniejsza tym samym poziom emisji spalin. Trójwymiarowa lamelizacja pomaga oponom Outpost AT radzić sobie na śniegu, błocie pośniegowym i w stojącej wodzie. Stabilizatory, takie jak Groove Lifts, wzmacniają strukturę opony.

Opublikowane przez: Redakcja

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!