Jak przedstawiciele handlowi docierają do warsztatów w czasie pandemii?

, 11 marca 2021, 10:36

W związku z rozprzestrzenianiem się wirusa COVID-19, bezpośrednie kontakty pomiędzy ludźmi w wielu branżach zostały ograniczone do minimum. Czy dotyczy to także kontaktów przedstawicieli handlowych z pracownikami warsztatów samochodowych?

W naszej ankiecie dla warsztatów, podsumowującej miniony rok na rynku części i napraw, zapytaliśmy pracowników warsztatów o formę ich kontaktów z przedstawicielami handlowymi w czasie pandemii.

Zagrożenie wirusem COVID-19 trwa już od ponad roku. Jak wiemy, przed tym okresem, przedstawiciele handlowi preferowali z reguły bezpośrednią formę kontaktu ze swoimi klientami. Jak się okazuje, pandemia zmieniła to przyzwyczajenie, ale tylko w pewnym stopniu. Nadal ponad połowa pracowników warsztatów deklaruje, że PH najczęściej osobiście odwiedzają ich miejsce pracy, by zaproponować swoją ofertę. Z naszej ankiety wynika jednak, że prawie jedna trzecia przedstawicieli częściej wybiera telefoniczną formę kontaktu.

Wciąż za mało skuteczną w segmencie sprzedaży części warsztatom uchodzi komunikacja mailowa. Wideo-spotkania są z kolei nowinką, której branża póki co nie zaadaptowała do częstego wykorzystywania.

Warsztaty samochodowe nie zostały jak dotąd zamknięte z powodu obostrzeń związanych z pandemią. Jak widać, przedstawiciele handlowi nie obawiają się, że w tych miejscach czeka na nich szczególne zagrożenie. A może ewentualny lęk przed zarażeniem przegrywa z potrzebą poprawienia słupków sprzedaży?

Czy wolicie osobisty czy może mniej bezpośredni kontakt z przedstawicielami handlowymi? Napiszcie nam swoje opinie na ten temat w komentarzach.

A po więcej wniosków z ankiety podsumowującej 2020 r. w warsztatach samochodowych, zapraszamy tutaj.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Nikoś, 12 marca 2021, 13:28 2 0

Jeśli jest coś ważnego to kontakt osobisty. Mniej ważne sprawy można załatwić telefonicznie.
Jest jeszcze kwestia omówienia tematów przy małej czarnej i tu też raczej wizyta przedstawiciela jak najbardziej :)

Odpowiedz

Anonim, 12 marca 2021, 15:16 1 -8

pandemia to super wymówka żeby niektórych nie wpuszczać do sklepu. ich wiedza jest żadna a tylko nerwy szargają kup podpisz , nie kupuj u konkurencji. Ale jak jest reklamacja to nie on jest winny tylko ci z centrali nie chca isć na rękę. To po co mi wuzyta takie co nei może nic załatwoć?

Odpowiedz

żal mi go, 14 marca 2021, 16:52 8 -1

Taką samą wiedzama osoby która to pisze , czyli żadna , ale gdy jest reklamacja - to taki nie wpuszczający sklep , chce wejść w przysłowiowa du...weż zadzoń , może się uda , masz numer do producenta opowiedz co i jak moze uznają, pamiętaj drogi niepuszczający wszystkowiedzacy sklepikarzu - sprzedaż do gra na wspólnym interesie , celu ty tak traktujesz PH ,czy innego dostawce zawsze bedziesz spószczany w sedesie , nie ważne czy z hurtowni A,B czy C

Odpowiedz

Pikus, 19 marca 2021, 18:40 4 0

Przeważnie dobry przedstawiciel ma dużo większą wiedzę od takiego sklepikarza jak ty. Właśnie takim jak ty wydaje się ,że są pępkiem świata , a współpraca z chamem i prostakiem to szczyt marzeń przedstawiciela. Z tymi reklamacjami to sklepikarze też idą po najmniejszej linii oporu starając się wmusić przyjęcie tego towaru , a tak naprawdę to w 95% są to reklamacje , które ja jako rzeczoznawca techniki motoryzacyjnej , odrzuciłbym z powodu złego montażu , lub mechanicznego uszkodzenia. Straszne jest dzień po dniu mieć do czynienia z tak prymitywnymi sklepikarzami. Zarabiasz ty , daj też zarobić komuś i odnoś się do niego z szacunkiem - wtedy możesz liczyć na wzajemność.

Odpowiedz

Pukpuk, 15 marca 2021, 19:10 1 -6

A ja sobie chwalę mam zdalna pracę dzwonię po klientach czy wszystko okey cały dzień w tle netflix i 8 tysi na łapę co miesiąc wpada :-) ale słyszałem że niektórzy tyrają za 2500 w g...

Odpowiedz

Szef, 16 marca 2021, 7:33 5 0

Już Cię namierzyliśmy po IP wesołku. Pozdrawiam, Twój Szef.

Odpowiedz

Pukpuk, 16 marca 2021, 10:42 1 -3

Hej szefie, jak mnie zdenerwujesz to zabiorę Ci sprzedawców i klientów wszyscy pójdziemy do konkurencji i pójdziesz z torbami. Płać i płacz haha

Odpowiedz

szef szefów, 18 marca 2021, 10:16 1 0

No ale za 2500

Odpowiedz

szef szefów, 18 marca 2021, 10:17 0 0

hahaha

Odpowiedz

Pikus, 19 marca 2021, 18:42 2 0

8 tysięcy ? Widocznie masz jakieś małe obroty ... Ale tak słyszałem ,że są tacy ludzie w branży ... Myślałem tylko że to mity ....

Odpowiedz

Pukpuk, 21 marca 2021, 10:33 0 -1

8 tysięcy mam podstawy i premie raz na kwarta, premia spora.

Odpowiedz

Anonim, 21 marca 2021, 16:18 1 0

widać ze to nie chorzówska firma

Odpowiedz

Anonim, 22 marca 2021, 9:18 4 0

A potem się obudziłeś i z 8 tysi zrobiło się 1800

Odpowiedz