Ruszają kontrole KAS. Na celowniku warsztaty samochodowe.

, 12 stycznia 2021, 8:59

Krajowa Administracja Skarbowa rozpoczęła zmasowane kontrole przedsiębiorców. Ich celem mają być przede wszystkim warsztaty samochodowe i wulkanizacyjne.

Kontrolerzy KAS będą sprawdzać firmy już w styczniu. Jak udało nam się dowiedzieć w biurze prasowym KAS, celem akcji będą warsztaty samochodowe oraz wulkanizacyjne. Kontrolerzy mają sprawdzać, czy podmioty te posiadają i wykorzystują obowiązkowe kasy fiskalne online.

Bezpośrednim powodem przeprowadzenia akcji kontrolnej są napływające do KAS sygnały o nieprzestrzeganiu przez firmy zajmujące się naprawą pojazdów i ogumienia obowiązku wydawania paragonów fiskalnych po wykonywanych usługach. Nie bez znaczenia jest również fakt, że 1 stycznia minął rok od momentu, kiedy kasy online stały się obowiązkowe w warsztatach.

Otrzymaliśmy od rzecznika KAS następującą odpowiedź na nasze pytanie dotyczące planowanych kontroli:

W związku ze zmianą przepisów ustawy o podatku od towarów i usług podatnicy świadczący usługi naprawy pojazdów silnikowych oraz motorowerów, w tym naprawy opon, ich zakładania, bieżnikowania i regenerowania, oraz w zakresie wymiany opon lub kół dla pojazdów silnikowych oraz motorowerów, już od 1 stycznia 2020 r. zobowiązani byli do ewidencjonowania sprzedaży przy zastosowaniu kas fiskalnych online, umożliwiających połączenie i przesyłanie danych między kasą rejestrującą, a Centralnym Repozytorium Kas.

Głównym celem podjętych działań, jest weryfikacja obowiązku posiadania i tym samym ewidencjonowania przychodu przy zastosowaniu nowego typu kas fiskalnych online.

Termin przeprowadzenia działań jest na bieżąco dostosowywany do aktualnych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem na terytorium Polski stanu epidemii. Warto zaznaczyć, że wspomniana branża nie podlega szczególnym ograniczeniom w zakresie zakazu czy ograniczenia działalności gospodarczej.

Z powyższego komunikatu wynika, że branża napraw pojazdów znalazła się na celowniku KAS m.in. dlatego, że jej działalność nie jest ograniczona z powodu pandemii. Nie mamy informacji, czy kontrole będą dotyczyć także innych kwestii poza sprawdzaniem kas fiskalnych online. Może to zależeć indywidualnie od kontrolera lub lokalnego oddziału KAS.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

SPOKOJNY MECHANIK, 12 stycznia 2021, 12:54 10 -2

Krew zalewa, ostatnio odbierając części u lokalnego dystrybutora taka rozmowę słyszę przy ladzie mechanika ze sprzedawcą:
Ty trochę się nazbierało, może byśmy coś rozliczyli
A ile tego jest
A prawie 6,5 koła
A zwroty mi odliczyłeś
Tak to po zwrotach
OK to wystaw mi paragon to jutro wpadnę i rozliczę.
Tak sobie myślę, że ja nie mam się czego bać, codziennie wystawiam paragony na drukarce on-line to US ma od razu info, że posiadam zarejestrowaną drukarkę, to pewnie do niego przyjdą bo on pewnie nie wystawia paragonów.

Odpowiedz

Sprzedawca, 13 stycznia 2021, 9:51 11 -4

Wystawienien pragaonu w tym przypadku to przestępstwo skarbowe. Powinna być faktura, mechanik przyjmuje na stan magazynowy, a następnie wypisuje użyte części na paragon/fv klientowi.
Niestety większość z Was tak nie robi, ale pierwsi płaczą na garazowcow.... za to powinni się zabrać - bedzie drogo ale uczciwie.

Odpowiedz

SPOKOJNY MECHANIK, 13 stycznia 2021, 10:18 25 -3

Sprawa jest prosta kontrole powinny być u dystrybutorów/hurtowników i kontrola ewidencji wystawionych paragonów, Z doświadczenia wiem, że większość paragonów powiązana jest do mechanika, bo to jest potrzebne do statystyk rabatów itp. I już mamy garażowców na tacy i tam leży gruba kasa. Ale po co się trudzić lepiej iść i przysolić mandat legalnej firmie.

Odpowiedz

hurtownik, 14 stycznia 2021, 12:41 3 -2

A SPRZEDAŻ W INTERNECIE !!!!!!!!!!!!!!!! TO SAMO , co my hurtownicy mamy zrobić nie kupi u mnie kupi gdzie indziej ....

Odpowiedz

Chris, 15 stycznia 2021, 10:51 1 -1

niech sobie janusze biznesu kupują przez internet ,dopłacą za przesyłkę ,poczekają parę dni , często dostaną nie to co zamawiali i z reglamacją jest pod górkę a głupie gadanie "bo w internecie jest taniej" niech nikogo nie ruszają !

Odpowiedz

Chris, 15 stycznia 2021, 11:07 0 0

ostatnie słowa mialy brzmieć "niech nikogo nie rusza taka gadka"

Odpowiedz

Mirek, 12 stycznia 2021, 14:43 28 -2

Lepiej niech sprawdzą w Centralnej Ewidencji które firmy się zamknęły przed wprowadzeniem kas online i bdo. I tam podjadą pozamykać stodoły bo dalej działają tylko ,że na czarno. Psują ceny legalne firmą. A nie podnoszą ciśnienie uczciwym

Odpowiedz

Anonim, 13 stycznia 2021, 18:03 8 0

Z jednej strony popieram. Czas zrobić porządek. Zarówno kasy jaj i bdo. Z drugiej strony proszę porządek robić zarówno w legalnych warsztatach , jak również tak, gdzie lecą na czarnucha. Wszystkich za ryj A nie tylko ciężko i legalnie pracujących. Pozdrawiam.

Odpowiedz

Adaś, 14 stycznia 2021, 9:22 14 -1

K-wa ich mać,ciągłe "ułatwienia" dla przedsiębiorców: kontrolować i karać skontrolowanych i znów kontrolować ukaranych i tak bez końca . Nas nie zamknęli (jeszcze), to trzeba nam inaczej życie umilić.W tym popieprzonym kraju żyć się nie da.

Odpowiedz

ss3a2, 14 stycznia 2021, 9:57 9 -1

To jest wlasnie "pomoc" gospodarce Polskiej przez "rzad" . Tak samo to wyglada od 30 lat, przez ich "pomoc" upadly tysiace zakladow a na ich miejsce wszedl import z zachodu , a ludzie zamiast pracowac kraju jezdza pracowac jak niewolnicy na zachod urabiajac sobie rece pracujac 7 dni w tyygodniu po 12,14 a nieraz nawet 16 godzin. Potem sie nie ma co dziwic ze w niemieckich mediach minister mowi otwarcie ze sobie z polakow zrobili tania sile robocza. Rzad do likwidacji, podatki uproscic i obnizyc ,do tego wysokie kary za unikanie i jest dobrze. A tak to rozwija sie tylko szara strefa na ktorej zarabiaja politycy i ich kolesie..

Odpowiedz

kanalarz, 14 stycznia 2021, 16:38 3 0

I co? Przyjdą do mojej stodoły? xD

Odpowiedz

Chris, 15 stycznia 2021, 11:08 1 -1

tak jak będziemy wskazywać im takie punkty ! , to jest przecież nasza kasa

Odpowiedz

Blacha, 14 stycznia 2021, 20:23 5 0

U mnie już byli wczoraj, ( łódź) szybka akcja, masz - nie masz, pisemko że wszsytko ok, wpisanie się w książkę kontroli i poszli... szybko i grzecznie. Jestem za... tylko niech oni chodzą po norach...

Odpowiedz

Zelzymiproszeokontaktmotofocus, 14 stycznia 2021, 22:31 8 -1

Dzień dobry, to co się dzieje w tej branży to jest totalna tragikomedia ! Piszę jako były PH jednej z dużych hurtowni. Wyszedłem już z automotive aftermarket, warunki w innych branżach są dużo lepsze, jest mi przykro bo kochałem ten rynek ale to co tu się dzieje zmusiło mnie do tego. Piszę to pod tym artykułem ponieważ to główna bolączką branży. Roszczeniowi klienci, mechanicy z szarej strefy to sporo cześć tortu i boją się ich wszyscy dystrybutorzy dostrajają się pod ten trend a to duży błąd ponieważ zwiększa to niezdrową konkurencję pomiędzy warsztatami czego skutkiem jest działanie, sprzedaż na coraz niższych marżach w obrocie częściami. Cenę części ukrywa się w usłudze serwisowej a porównanie legalnego warsztatu do tego nie opłacającego podatku to około 50% suma podatku VAT i PIT oraz czasami ZUS. Sytuacja ta ma daleko idące skutki. Niska marża dla dystrybutorów to niższe pensje oraz warunki zatrudnienia dla pracowników w hurtowniach. Cała branża na tym cierpi, duża rotacja pracowników w hurtowniach, większość specjalistów odpływa do innych branż co wpływa negatywnie na rozwój całego automotiv. Dziwne że sami dostawcy nie widzą tego że poprzez tolerancje takich praktyk tracą doświadczonych ludzi i generują sobie dodatkowe koszta szkołąc nową kadrę. Sami mechanicy ci grający nie uczciwie nie zdają sobie sprawy z faktu iż w obecnym zinformatyzowanym świecie skarbowym jak i zarówno tym motoryzacyjnym będą musieli pożegnać się z dotychczasowymi praktykami i pewnie wtedy będą zmuszeni podjąć pracę u swoich uczciwych konkurentów. Tylko dlaczego przez takie praktyki mają tracić inni uczestnicy automotive, często dobrzy specjaliści. Dlaczego większość etatów u dystrybutorów to samozatrudnienie, dlaczego musimy być gorsi od kolegów z innych branż ? Motofocus, Panie Alfredzie jeśli jest Pan gotowy do dyskusji na ten temat proszę o odpowiedź w komentarzu wtedy podam swój adres email.

Odpowiedz

Chris, 15 stycznia 2021, 10:46 1 -1

Bardzo dobry wpis w samo sedno !

Odpowiedz

Anonim, 15 stycznia 2021, 12:29 1 0

W oddziałach AP kierowcy i PH napisali by na ten temat książkę

Odpowiedz

Redakcja, 15 stycznia 2021, 15:44 0 0

Szanowny Panie, dziękujemy za wyczerpujący komentarz i sugerujemy kontakt bezpośrednio na adres: biuro@sdcm.pl

Odpowiedz

anioł, 21 stycznia 2021, 13:34 2 0

Krajowy Telefon Interwencyjny KAS
Całodobowy bezpłatny telefon interwencyjny: 800 060 000 anonimowo szarą strefę tu można zgłaszać. Jakby ktoś potrzebował:) Bo czego przez szarą strefę mam słabo zarabiać, skoro mam wszystko zgłoszone, a mają mi robić ko pióra

Odpowiedz

damos, 24 stycznia 2021, 10:32 0 0

Problemem nie jest fakt samej kontroli (dzialam w roznych branzach ale glownie motoryzacja). Dzisiejsza kontrola moze odbyc sie bez wizyty urzednika (mamy JPK, kasy on line i sporo innych narzedzi). Problemy dwa: malo czytelne i czesto zmieniane prawo oraz kontrole podmiotow "zarejestrowanych" (majacych NIP/REGON). Ja mam kontrole co roku (to mnie system wyplul bo sprzedaz TAX FREE, to akcja paragonowa, to profilaktycznie). Na moje pytanie do Pani kontrolujacej , jaka to akcja?, odpowiedz: kontrol warsztatow, pytanie: a te niezarejestrowane tez? , no nie bo Pani wydrukowala sobie wpisy i leci po adresach firm zarejestrowanych ktore maja wpis 45.20.Z......
Z drugiej strony rosnace koszty prowadzenia dzialalnosci albo wymusza podniesienie cen uslug albo przejscie na szara strefe
p.s.
prosze przestanmy plakac ze hurtownie sprzedaja na paragon , ze w internecie itd.... Sprzedaz detal / hurt zatarla sie juz dawno i nie ma co narzekac. Hurtownie wchłaniają, mielą i wypluwają (głównie ludzi) , a jeśli trend produkcji i serwisowania aut będzie nadal taki jak jest to wiekszość sklepów przestanie istnieć , hurtownie przekształcą sie w mniejsze (kilka mega dużych magazynów a nie kilkadziesziąt małych), część "padnie" w taki sposób żeby właściciel/zarząd wyprowadził swoje. Zostanie warsztat i producent i to tutaj trzeba ogarnac nowy bezposredni kanal dystrybucji.... ale to jeszcze chwile

Odpowiedz