Podrabiane łożyska globalnym problemem

3 lipca 2020, 9:26

Podrabianie łożysk stanowi globalny problem. Firma NSK, jeden z głównych producentów łożysk dokłada starań do wyeliminowaniu tego zjawiska, które zagraża bezpieczeństwu użytkowników i ostatecznie sprawia, że klienci zmagają się z zawodnością i wyższymi kosztami cyklu życia produktów.

Nieustanne dążenie do pozostania konkurencyjnym i rentownym stworzyło kulturę, w której zbyt wiele firm zmuszonych jest podejmować decyzje zakupowe wyłącznie na podstawie ceny jednostkowej danego produktu, ignorując inne czynniki, takie jak całkowity koszt posiadania (TCO) i wydajność. Jednak korzystanie z tzw. okazji często wiąże się ostatecznie z dużo wyższą ceną, a wiele grup zakupowych i inżynierów nie zdaje sobie sprawy z ryzyka i niebezpieczeństw związanych z przyjęciem takiej strategii.

Końcowym rezultatem tego typu działań jest zwykle niezamierzone nabycie i dostawa podrobionych łożysk. Chociaż cena była niższa, w rzeczywistości całkowity koszt zakupu może być znacznie wyższy. Po pierwsze te niskiej jakości podrobione produkty częściej się psują, co zwiększa koszty konserwacji i przestojów. Należy również zauważyć, że koszty te praktycznie zawsze przekraczają kwotę zaoszczędzoną na początkowym zakupie.

Podrobione łożyska NSK i opakowania znalezione w nielegalnym zakładzie produkcyjnym.

Pochodzenie podrobionych produktów

Podrobione łożyska pochodzą zwykle z niekontrolowanych źródeł w krajach o niskich kosztach pracy, w których nieuczciwe zakłady używają materiałów niskiej jakości, obrabianych na starzejących się maszynach obsługiwanych przez słabo opłacanych, niewykwalifikowanych pracowników. Łożyska, które są często niewłaściwie wytwarzane i przechowywane, umieszcza się następnie w pudełkach zaprojektowanych tak, aby przypominały oryginalne opakowania producenta, co ma całkowicie ukryć nieautentyczność produktu w celu oszukania zarówno nabywców, jak i użytkowników.

Kupując podrabiane łożyska musimy liczyć się z niejednolitą jakością. Mogą one wytrzymać wystarczająco długo, aby przejść próby przedprodukcyjne, ale ich przedwczesne uszkodzenie w warunkach środowiska fabrycznego wzbudzi podejrzenia co do wydajności maszyny, systemu czy pojazdu, w którym zostały umieszczone. To może zagrozić reputacji marki lub obniżyć sprzedaż.

Wiele firm, które znajdą się w takiej sytuacji i będzie wymagać pomocy, szybko odkryje całkowity brak wsparcia i doradztwa technicznego. Zazwyczaj fałszerze nie mają lokalnych inżynierów ds. aplikacji, którzy mogą odpowiedzieć na pytania, ani nie posiadają żadnych nowoczesnych, dobrze wyposażonych centrów technologicznych, które mogłyby dostarczyć dane testowe, przeprowadzić ocenę wad produktu lub analizę uszkodzeń.

Sfałszowane opakowanie łożysk NSK.

Jakość materiału ma znaczenie

Materiały wykorzystane do produkcji fałszywych łożysk nie mogą się równać pod względem jakości oferowanej przez dostawców OEM, którzy wykorzystują dziesięciolecia doświadczenia w inżynierii materiałowej, dzięki czemu produkowane łożyska przewyższają wymagania współczesnych zastosowań przemysłowych. Jakość stali jest głównym czynnikiem wpływającym na niezawodność łożysk, przy czym nawet 20-krotna różnica w długości okresu eksploatacji (na korzyść produktu oryginalnego w stosunku do podrobionego) nie jest niczym niezwykłym.

Trwałość zmęczeniowa stopowych stali łożyskowych, takich jak 100 Cr6 (lub SUJ2 w przypadku standardów japońskich) zależy przede wszystkim od zawartości wtrąceń. W szczególności wtrącenia tlenkowe lub niemetaliczne sprzyjają powstawaniu negatywnych efektów w podpowierzchniowej strukturze bieżni łożysk. Przykładowo znany jest fakt, iż wtrącenia tlenku glinu, powstające w procesie utleniania podczas wytopu stali, mogą prowadzić do znacznego zmniejszenia trwałości zmęczeniowej łożyska. Efekt ten zachodzi, ponieważ wtrącenia tlenku glinu są relatywnie twarde i mogą się kruszyć podczas procesu przeróbki stali, takiego jak np. kucie.

Podrobione łożyska NSK po wyjęciu z opakowania.

Podczas wykruszenia, wtrącenia kurczą się i osłabiają mikrostrukturę łożyska. W ramach partnerstwa z wiodącym producentem stali firma NSK opracowała materiały, takie jak stal Z, stal EP oraz BNEQARTET w celu zapobiegania tego typu negatywnym efektom. Niektóre z tych materiałów są produkowane z wykorzystaniem specjalnego procesu wytopu, który zmniejsza zawartość wtrąceń niemetalicznych i zwiększa trwałość zmęczeniową.

W przypadku fałszywek obróbka cieplna stanowi kolejny proces, który albo w ogóle nie został zastosowany, albo zrealizowano go niewłaściwie, co pogarsza specyficzne właściwości stali i w konsekwencji jakość łożysk. Materiały, takie jak stal SHX NSK, są poddawane specjalnej obróbce cieplnej, dzięki czemu jest ona szczególnie odporna na zużycie w wysokich temperaturach pracy. Łożyska tego typu są wymagane nie tylko tam, gdzie duże ilości ciepła stanowią nieodłączną część procesu, ale także w aplikacjach obróbki maszynowej i obrabiarkach, w przypadku których duże prędkości wrzecion generują wysokie temperatury komponentów napędowych. Podczas prac rozwojowych charakterystyka stali SHX została potwierdzona poprzez wszechstronne testy odporności na zużycie oraz testy trwałości zmęczeniowej powierzchni. Fałszerze nie oferują tego typu badań rozwojowych ani analiz.

Zbliżenie podrobionego łożyska.

Walka trwa

Chociaż firma NSK nadal intensywnie prowadzi działania mające na celu identyfikację i ściganie fałszerzy, konkluzja jest jasna: nabywając produkty NSK, klienci powinni zachować należytą ostrożność i kupować je tylko z zaufanych źródeł, takich jak autoryzowani dystrybutorzy NSK.

Dodatkowe informacje na temat rynku podrabianych łożysk można znaleźć na stronie www.stopfakebearings.com

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Andy, 9 lipca 2020, 8:51 0 0

Czym różni się opakownie?

Odpowiedz

Anonim, 9 lipca 2020, 16:27 1 0

Zawartością :D

Odpowiedz

zdecydowanie, 10 lipca 2020, 10:27 0 0

zdecydowanie :D

Odpowiedz

jacek, 25 grudnia 2020, 23:07 2 -4

Nsk to najgorsze łożyska a te artykuły o niby podróbkach to jedna wielka ściema. Łożyska baryłkowe rozpadają się po 2 miesiącach. Te łożyska to chińska tandeta s ogłaszanego przez NSK przetargu i pakowane w ich opakowania NSK to pewna awaria i katastrofa. Dział reklamacji to fikcja bo jak można reklamować u chińczyka

Odpowiedz

jacek, 28 grudnia 2020, 18:34 1 -3

Łożyska dla NSK SKF FAG INA KOYO NTN LUK TIMKEN produkowane są przez chińską firmę FSK bearing Wuxi. Mam od nich kilka łożysk i nie narzekam. Łożyska o wiele tańsze gdyż zakup od producenta nie powoduje konieczności wykarmienia mord przedstawicieli i zakupu im samochodów którymi jeżdżą i naciągają ludzi NIE DAJCIE SIĘ TYM KONCERNOM DYMAĆ KUPUJCIE OD FAKTYCZNEGO PRODUCENTA ZA NORMAJNĄ CENĘ FSK BEARING WUXI MAJĄ SWOJĄ STRONĘ WWW

Odpowiedz

Laik, 4 stycznia 2021, 18:48 0 0

Czy teza przedstawiona przez Pana w pierwszym zdaniu ma jakieś podstawy i uzasadnienie? Na czym jest oparta?

Odpowiedz

jacek, 14 stycznia 2021, 7:12 1 0

Człowiek w fsk jest traktowany normalnie i nikt nie straszy prawnikami. FSK to kultura szybki kontakt a przy zakupach próbki gratis.

Odpowiedz

Laik, 14 stycznia 2021, 15:22 1 0

Czy teza "Łożyska dla NSK SKF FAG INA KOYO NTN LUK TIMKEN produkowane są przez chińską firmę FSK bearing Wuxi" ma jakieś podstawy i uzasadnienie? Na czym jest oparta?

Odpowiedz

Janek, 15 stycznia 2021, 9:23 3 -1

Rok się jeszcze nie zaczął i mamy pewniaka na "BZDURĘ ROKU".

Z tego co mi wiadomo, fabryki łożysk są w Polsce, a ich właścicielami są ww. NSK, TIMKEN i SKF. Rozumiem, że w tych fabrykach produkowane są wirtualne łożyska, a produkcję ściągają z FSK BEARING WUXI założoną w 2005 roku i to ta firma zaspokaja potrzeby światowego rynku. Brawo.

Odpowiedz

Janusz, 14 stycznia 2021, 16:34 1 0

Jacek podeślij stronę tego producenta. Można zamwiac u nich ? Czy gdzieś ktoś ma te łożyska FSK ?

Odpowiedz

jacek, 14 stycznia 2021, 17:30 1 -1

Strona fsk www.tapered-rollerbering.com Na ich stronie wchodzimy w zakładkę wycieczka po fabryce i widzimy linie produkcyjne a potem OEM/ODM i fotki firm dla kogo robią łożyska. Ja obecnie u nich zamówiłem sobie łożyska i czekam na przesyłkę Jeśli chodzi o kontakt to bardzo miła obsługa a nie chamstwo i zbywanie człowieka jak w polskich molochach gdzie liczy się kasa a nie człowiek. Wpisując w wyszukiwarce fsk bering i klikając grafika pojawia się multum fotek jakie łożyska mają w ofercie,na allegro też są. Polska firma początkowo mi zaoferowała łożysko gratis lecz jak się dowiedzieli że mam kontakt z faktycznym producentem to się wycofali bo wiedzą że jak mam kontakt z FSK to mam to samo co niby te światowe koncerny Polecam fsk bo obsługa jest bardzo miła i nikt nikogo nie straszy prawnikami tak jak to robią warszawskie molochy Niewiele brakowało a bym uwierzył w to co mi w polsce mówiono , że łożyska z ich sieci są lepsze ale jak się wycofali ze złożonej obietnicy to znaczy że coś ich boli. W windach przyściennych dla osób niepełnosprawnych łożyska montowane przez producenta działają po 5-6 lat a te akcesoryjne tych niby liderów wymieniam co 2 m-ce i to nie tylko ja właściciele śrubówek o tym dobrze wiedzą

Odpowiedz

Ocknij się, 15 września 2022, 3:27 0 0

Mylisz się, Zauważ że tam są zdjęcia dowolnych marek łożysk które Chińczyki mogą podrobić. Jak przyjrzysz się zdjęciom to mają sprytnie zamazane pojedyncze literki w nawach handlowych żeby nie można było zarzucić im podszywania się. Po prostu jesteś głupi i łatwowierny. Gdyby wszystkie łożyska firm Fag, SKF, Koyo, NSK, Timken pochodziły z jednej fabryki to fizycznie i wizualnie niczym by się od siebie nie różniły. A każdy kto miał te łożyska w rękach wie że różnice są. Twoi chińczycy z FSK BEARING WUXI to podrabiacze łożysk na zamówienie mogą ci wyprodukować dowolne łożysko w dowolnym kartoniku.

Odpowiedz

Janusz, 15 stycznia 2021, 8:35 1 0

Ok, spoko - a czy wysyłka tych łożysk jest bezpośrednio z Chin ? bo widzę że to chińska firma - ciekawe jest to co piszesz - a drogie takie łożyska ? co znaczy gratis - kupujesz pewnie bardzo dużo łożysk i dlatego chcieli Ci pewnie dać gratisy ? nie znam branży łożyskowej - ale czy taka firma dałaby radę produkować dla całego świata ?

Odpowiedz

jacek, 15 stycznia 2021, 19:35 1 0

Ja rocznie zużywam ok 10 łożysk i jak powiedziałem przy zamówieniu że jednej marki mi się łożyska sypią to mi zaproponowano że do 4 szt. dodadzą mi jedno robione dla innego odbiorcy a co do nsk to niby zakład łożysk mają w Kielcach a do ZELMERA I BSH dostarczali łożyska z indonezji -czy to nie jest dziwne

Odpowiedz

Tetrus, 15 stycznia 2021, 20:28 1 0

Witam wszystkich trafiłem tu przypadkiem podczas poszukiwań dobrego łożyska szwedzkiej platformy dla ON. Problem polega na tym że po pierwszym serwisie reduktora walcowego pojawia się notoryczny problem z łożyskami i co kilka tygodni problem wraca jak bumerang. Jacku z jakiego regionu jesteś bo ja z okolic Przemyśla, czy masz kontakt z AR lub CKIR to bym z tobą nawiązał kontakt. Ostatnio kupowałem łożyska w agromie na Jasińskiego lecz to taki sam gównolit lub konstrukcja zbyt skomplikowana dla polskiego machera. Przenieśmy tą rozmowę na forum AR co ty na to bo tu tylko o samochodach się gada ok.

Odpowiedz

Janusz, 15 stycznia 2021, 20:58 1 0

Dla mnie nie dziwne. Fabryka lodów z Mielca zielona budka produkuje lody - ma kilka rodzajów których nawet nie sprzedaje w Polsce- więc to ze fabryka kielcka produkuje lozyska i nie sprzedaje w Polsce nie znaczy ze coś jest nie tak!. Poszukałem trochę o tym co pisałeś w sensie o tym FSK i wytłumacz mi dlaczego na zdjęciach sa zamazane loga producentów? Jeżeli ktoś mógłby to sprzedawać to nie musialby tego ukrywać czy zamazywać.

Odpowiedz

jacek, 16 stycznia 2021, 11:05 1 -1

Czy łożyska z allegro od RKFberings są dobre i można zamawiać czy też nie?

Odpowiedz

Zenek, 16 stycznia 2021, 14:56 0 0

Najlepsze. Bierz w ciemno !! Podobno dają za darmo próbki- tylko musisz napisać że chcesz.

Odpowiedz

Anonim, 28 stycznia 2021, 15:28 1 -2

Mając awarię maszyny kupiłem u nie autoryzowanego dostawcy /ponieważ autoryzowany dostawca nie miał na stanie i kazał czekać kilka miesięcy/markowe łożyska baryłkowe 22340 do maszyn wibracyjnych po zamontowaniu pracowały około 8 godzin i uległy uszkodzeniu sprzedający nie przyjął reklamacji okazało się po opinii ekspertów że łożyska są podrobione , zawiadomiłem o tym czynie prokuraturę sprawa w prokuraturze trwała 2 lata opinie biegłych, potwierdziły podróbki prokuratura umorzyła sprawę, nikogo nie uznano za winnego, dlaczego? przecież po fakturach zakupu można było ustalić sprawcę.
Piotrek

Odpowiedz

Michał, 29 stycznia 2021, 19:30 2 0

I ja też się pod tym mogę podpisać podróbek jest wiele ale właściciele marek nic z tym nie robią dając przyzwolenie na fałszowanie szkoda tylko że ludzie pokrzywdzeni przez los na tym cierpią .Kupić dobrą baryłkę to jak wygrać w lotto może drobna modyfikacja maszyny i zastąpić zwykłą kulką
Michał

Odpowiedz

Anonim, 23 sierpnia 2021, 20:45 0 0

jak można się z tobą z kontaktować ( w sprawie biegłych )

Odpowiedz

Catherine, 26 lutego 2021, 6:41 0 -1

Hello

Buy all styles of Ray-Ban Sunglasses only 19.99 dollars. If interested, please visit our site: framesoutlet.online

All the best,

motofocus.pl

Odpowiedz

Lula, 22 czerwca 2021, 23:42 0 -1

Color-changing swimshorts

Dive into the ocean and your swimshorts suddenly change color! These swimshorts ara AMAZING!

Hurry! 50% Off Worldwide For Limited Time Only!

Get it here: coolshorts.online

Best Wishes,

Lula
Podrabiane łożyska globalnym problemem - MotoFocus.pl

Odpowiedz

Marcos, 5 lutego 2022, 9:24 1 0

Najlepsze łożyska to NACHI KOYO . Wytrzymują bardzo duże prędkości i obciążenia .

Odpowiedz

Baca, 1 marca 2024, 10:34 0 0

Hej. Odgrzeję kotleta ;)
Rzeczywiście potwierdzam jakość Koyo bardzo dobra ale...
Znajomy pracował kilka miesięcy w Czechach w fabryce łożysk, mówił że tam produkują łożyska dla najdroższych producentów marek min. wymienionego powyżej Koyo.
Tylko że to Koyo jest dużo droższe niż czeskie łożysko :) a jakość taka sama... więc płacimy więcej za oznaczenie "japońskiego producenta"
Kilka razy przejechałem się na łożyskach wątpliwego pochodzenia i teraz jak kupuję łożyska to tylko u dużych sprzedawców łożysk i kieruję się prostą zasadą:
Jeżeli na pudełku jest napisane "wyprodukowane w" np:
Made in Czech Republic - ZKL
Made in Germany - FAG
Made in Poland - PBF
Made in Malaysia - SKF nawet tam produkuje
wtedy mamy pewność że łożysk jest produkowane w danym kraju.
Jeżeli na pudełku jest tylko napis z danym krajem np.
Germany
Poland
Slovakia
Japan
to znaczy że produkcja jest nie wiadomo gdzie a łożysko jest zmontowane w danym kraju lub firma ma tam siedzibę...
a co do jakości takiego montażu, to wnioski możecie sami wyciągnąć...
Pzdro.

Odpowiedz