Czy klienci wracają do Twojego warsztatu? Wyniki ankiety.

, 20 maja 2020, 14:43

Powracający klienci to skarb, który doceniamy zwłaszcza teraz, w kryzysowym dla rynku czasie pandemii. Jak dużo warsztatów, właśnie na takich osobach opiera swój biznes? Czy warsztaty poświęcają dużo uwagi stałym klientom? Odpowiedzi na te pytania przynoszą wyniki naszej ankiety.

Z odpowiedzi naszych ankietowanych wynika, że znaczna część osób korzystających z niezależnych warsztatów naprawczych to powracający klienci. Niemal 70% badanych przyznało, że w ich warsztacie ta grupa stanowi ponad 50% wszystkich klientów.

Warsztaty uważają także, że to właśnie dzięki stałym klientom można najwięcej zarobić. Niemal 60% badanych uznało, że są oni najbardziej opłacalni z punktu widzenia warsztatu.

Doszliśmy zatem do wniosku, że powracający klienci są szczególnie doceniani przez warsztaty, ale czy mogą liczyć na specjalne traktowanie? W jaki sposób warsztaty zabiegają o to, by klient odwiedził warsztat ponownie, z kolejną usterką lub na następny serwis olejowy? Okazuje się, że nie ma na to jednego, uniwersalnego sposobu. Część przedstawicieli warsztatów stwierdza, że wystarczy po prostu dobrze wykonywać swoją pracę, by klient powrócił do warsztatu. Ponad 40% badanych skłania się ku jak najlepszej obsłudze klienta. Dla połowy ankietowanych ważne jest oferowanie usług dodatkowych, np. w przypadku wykrycia usterki niezgłoszonej przez klienta. Ankieta wykazała, że stosunkowo mało popularne w niezależnych warsztatach są formy pozyskania klienta poprzez udzielanie rabatów na kolejne wizyty lub stosowanie programu lojalnościowego.

W obecnych, kryzysowych czasach posiadanie stałych klientów może mieć kluczowe znaczenie dla „być albo nie być” warsztatu. Nie mniej ważne wydaje się jednak pozyskiwanie nowych klientów. Zapytaliśmy przedstawicieli warsztatów, w jaki sposób starają się zachęcać nowe osoby do skorzystania z ich usług.
Okazało się, że coraz popularniejsza wśród warsztatów jest reklama w sieci, z wykorzystaniem kanałów takich jak Facebook, Google. Co trzeci warsztat stawia na kampanię tradycyjną, wykorzystującą bannery czy szyldy. Jeden na cztery warsztaty szczególnie zabiega o pozytywne opinie na jego temat w Internecie.

Czy w czasie kryzysu Wasze warsztaty zwiększyły swoją aktywność na polu poszukiwania nowych klientów? A może staracie się aktywizować stałych klientów (np. zachęcając do wykonania długo odwlekanej naprawy). Zachęcamy do odpowiadania w komentarzach pod artykułem.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!