Fuzja koncernów Fiat Chrysler i PSA potwierdzona

, 18 grudnia 2019, 11:16

Połączenie włosko-amerykańskiego koncernu Fiat Chrysler Automobiles z francuskim PSA wkrótce stanie się faktem. Zarządy obu firm podpisały wiążące porozumienie. Wartość fuzji szacowana jest na 50 mld dolarów.

Obecnie oba koncerny sprzedają ok. 9 mln pojazdów rocznie na całym świecie. Po połączeniu utworzą czwartą na rynku globalnym siłę na rynku produkcji samochodów. Większe będą tylko grupa Volkswagena, Toyota oraz alians Nissan-Renault-Mitsubishi. Celem fuzji jest jednak nie tylko zwiększenie rozmiarów działalności, lecz przede wszystkim optymalizacja kosztów produkcji samochodów, która ma pozwolić na inwestycje w sektorze nowych rozwiązań technologicznych. Chodzi tu głównie o spełnianie nowych norm emisji spalin oraz elektromobilność. Według zapowiedzi, redukcja kosztów ma być uzyskiwana nie poprzez zamykanie istniejących montowni samochodów, ale dzięki możliwości oferowania tych samych rozwiązań technicznych w wielu modelach pojazdów. Zachowanie bytu przez fabryki nie musi jednak oznaczać braku zwolnień wśród pracowników.

Obie strony mariażu będą mieć po 50% udziałów w nowo utworzonym podmiocie, który zostanie zarejestrowany w Holandii. Mimo równego podziału własności przypuszczać trzeba, że stroną dominującą porozumienia jest francuskie PSA, którego dyrektor generalny, Carlos Tavares, zasiądzie na stanowisku prezesa nowej organizacji. Fiat-Chrysler od dłuższego czasu poszukiwał inwestora w związku z dużymi zaległościami koncernu w zakresie przygotowań do wyzwań tzw. nowej ery mobilności.

Pod skrzydłami nowo utworzonego koncernu znajdą się takie marki samochodów jak: Peugeot, Citroen, DS, Opel, Fiat, Chrysler, Jeep, Lancia czy Alfa Romeo. Wkrótce dowiemy się, czy wszystkie marki pozostaną na światowych rynkach.

Dowiedz się więcej

Fiat sfinalizował sprzedaż Magneti Marelli
Fiat sfinalizował sprzedaż Magneti Marelli

Koncern Fiat Chrysler Automobiles poinformował o sfinalizowaniu transakcji sprzedaży firmy Magneti Marelli. Nowym nabywcą znanego producenta części samochodowych oraz wyposażenia warsztatowego jest koncern Calsonic Kansei, jeden z wiodących japońskich dostawców części samochodowych.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Buli, 20 grudnia 2019, 22:36 0 0

Masakra, zabojady robia slabe auta, po mariazu z nissanem jakosc drastycznie spadla a teraz chca pograzyc fca.

Odpowiedz

MAXI, 24 grudnia 2019, 13:05 0 0

Tak trzymać! - podoba mi się, "Proletariusze wszystkich krajów łączcie się!" - czyli spełnia się proroctwo, - Na rynku samochodowym zostaną tylko marki Niemieckie i Fiat - bo ktoś musi produkować dziadostwo, do tego dołączyło PSA

Odpowiedz