Gordon dołącza do AD

, 5 grudnia 2018, 11:36

Od Nowego Roku firma Gordon SA przystąpi do Autodistribution International.

Centrum Logistyczne Gordon w Rudzie Śląskiej

Gordon zostanie 25. partnerem ADI na mocy umowy zawartej 28 listopada 2018 r. Postanowienia umowy będą w mocy od 1 stycznia 2019 r.

Tym samym AD Polska wraca na polski rynek po ponad roku niebytu, ale jako całkowicie inny podmiot – firma Gordon pod nową nazwą. Poprzedni podmiot o nazwie AD Polska zniknął z polskiego rynku w listopadzie 2017 r., przekształcając się w ELIT PL. Była to konsekwencja sprzedaży AD Polska grupie Rhiag (należącej do globalnego koncernu LKQ) przez jej dotychczasowego właściciela, czyli Grupę Autodis (francuski oddział AD).

Jacek Gordon, założyciel firmy Gordon powiedział:

– Nasza firma rozwijała się z sukcesami przez ostatnie lata, budując efektywną sieć logistyczną i solidną bazę klientów. Dzisiejszy rynek motoryzacyjny stawia przed jego uczestnikami wiele wyzwań, wierzę, że przynależność do ADI zapewni nam narzędzia, dzięki którym te wyzwania przekształcą się w szanse. Liczymy na rozwój naszego biznesu dzięki know-how posiadanemu przez ADI (oraz jej partnerów) w zakresie m.in. marketingu koncepcyjnego (AD Garage), danych technicznych czy szkoleń dla mechaników (Euro!Car), a także rozszerzenia portfolio dostawców i marek dostępnych w ofercie. Ten rozwój przyniesie korzyści naszym klientom i napędzi naszą strategię wzrostu.

Autodistribution International ma pewność, że znalazła odpowiedniego partnera na polskim rynku. Thomas Vollmar, prezes ADI, powiedział:

– Doszliśmy do wniosku, że Gordon jest dynamicznie rozwijającą się firmą, reprezentującą wysoki poziom profesjonalizmu i opartą na solidnych fundamentach, a także posiadającą ambicje wspólne z naszymi. Od 1 stycznia AD Polska i jej załoga zapewni nam dotarcie z koncepcjami AD do uczestników polskiego rynku aftermarket dla zapewnienia korzyści klientom i dostawcom.

Gordon przed zawarciem umowy z ADI był jedną z firm partnerskich Groupauto.

Firma Gordon została założona w 1991 r. Zajmuje się dystrybucją części motoryzacyjnych i wyposażenia warsztatowego, osiągając obroty roczne na poziomie ok. 200 mln Euro oraz zatrudniając obecnie ok. 1 500 osób.

Autodistribution International jest europejską grupą zajmującą się dystrybucją części samochodowych, powstałą w 1970 r. Grupa liczy 25 partnerów (wraz z Gordonem) i posiada ponad 3 000 punktów dystrybucji w 40 krajach w Europie, Afryce Północnej i Azji Środkowej.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

branżowiec, 5 grudnia 2018, 12:21 6 -9

no to kolejny biznes sprzedany w obce ręce

Odpowiedz

Czytanie nie boli, 5 grudnia 2018, 12:44 3 -8

Nikt niczego nie sprzedał !!! To tylko grupa zakupowa - czytaj ze zrozumieniem - jeśli mechanik zmienia hurtownie to znaczy że się sprzedał ?

Odpowiedz

branżowiec, 5 grudnia 2018, 14:37 11 -4

jeżeli do grupy zakupowej zaliczasz - "know-how posiadanemu przez ADI (oraz jej partnerów) w zakresie m.in. marketingu koncepcyjnego (AD Garage), danych technicznych czy szkoleń dla mechaników (Euro!Car)" jak napisał Jaceg G - to ja ci gratuluje czytania ze zrozumieniem

Odpowiedz

mr x & mr y, 5 grudnia 2018, 15:53 3 0

Kilka lat temu wbiliście do grupy zakupowej GroupAuto.Teraz ADecy

Odpowiedz

Daro, 6 grudnia 2018, 9:35 1 0

Jak nie sprzedal ?A rynek kto sprzedal?

Odpowiedz

Andrzej, 7 grudnia 2018, 18:11 4 0

"Od Nowego Roku firma Gordon SA będzie należeć do spółki Autodistribution International."
To chyba jednak sprzedał

Odpowiedz

diaxx, 5 grudnia 2018, 15:19 28 -1

Swoją drogą chyba dobry ruch dla p. Gordona. Sam nie mógłby chyba zrobić dużo więcej. Doszedł do muru i nie miał trampoliny żeby go przeskoczyć. Chyba tylko firma z Chorzowa (nie można napisać jaka bo komentarz będzie usunięty) nie widzi że traci oddech i coraz bardziej zostaje w tyle. AP wykorzystał środki z giełdy, I-C rozwija rynki zagraniczne a wspomniana wyżej firma oddaje rynek swoich Partnerów kolegom z Krakowa. U mnie z 50% dostawcy spadli poniżej 20. Nikt nawet nie zareagował.

Odpowiedz

Ron12, 5 grudnia 2018, 21:24 4 -7

Widać że więcej na paliwo by wydali na dojazd niż zarabiają na Tobie.

Odpowiedz

diaxx, 6 grudnia 2018, 20:03 3 -1

jednemu się opłaca innemu nie. robisz 80 tys u jednego jesteś VIP a drugi nawet na cebie nie popatrzy

Odpowiedz

auto moto shop, 8 grudnia 2018, 22:20 13 -3

masz racje. Marian mocno przejmuje klientow firmy z Chorzowa ale to ze wzgledu na ciekawa cenowo oferte. Ma calego SKV czy Empexa a w chorzowie bieda

Odpowiedz

Moto-Art, 20 grudnia 2018, 7:20 5 0

to fakt u Mariana jest prawie caly SKV co jest sporym plusem

Odpowiedz

auto max, 1 stycznia 2019, 13:20 2 0

na bydgoszczy rodon ostatnio trabi ze ma juz calego SKV wiec nie ma potrzeby by sie gordon w niego pchal

Odpowiedz

Dobre, 5 grudnia 2018, 18:44 10 -1

Ile zatrudnia osób ? 1500 Ha ha ha malo z krzesła nie spadłem może i zatrudniają ale kierownicy na działalnościach

Odpowiedz

pablo, 5 grudnia 2018, 20:41 2 -6

A co Cię to tak dziwi … policz sobie to zobaczysz

Odpowiedz

Branzowy, 5 grudnia 2018, 23:33 10 0

To że Gordon sam to nawet kierowników w oddziałach nie zatrudnia tylko wszyscy na umowach działalności lecą a następnie na swoje konto zatrudniają dlatego śmiechu warte te 1500 osób

Odpowiedz

mr x & mr y, 6 grudnia 2018, 9:45 6 0

Spadłem z krzesła 1500 pracowników. Kierownicy na własnych działalnościach oni zatrudniają pracowników (sprzedawców, magazynierów i kierowców) PH również są na własnych działalnościach, ot i taka prawda.

Odpowiedz

Anonim, 5 grudnia 2018, 22:58 13 0

Patrząc na wyniki długoletniej obecności ADI na polskim rynku to faktycznie ambicje firmy Gordon są chyba takie jak obecna pozycja, skończą jak wszystkie projekty ADI

Odpowiedz

Sana Claus, 6 grudnia 2018, 9:10 8 -1

Firma Gordon osiąga obroty roczne na poziomie 200 mln euro ??? Że co ?

Odpowiedz

pp12, 6 grudnia 2018, 20:36 3 -1

A elit co zrobił również kierownicy są na swojej działalności i ludzi zatrudniają

Odpowiedz

Znawca, 7 grudnia 2018, 19:25 1 0

A niby gdzie sa na tej działalności ?? Chyba w Elit PL.

Odpowiedz

ciekawski, 7 grudnia 2018, 14:42 1 0

I w ten sposób GAU Polska będzie szukać na szybko nowego odbiorcy na rynku Polskim...
Kto nam jeszcze pozostał?!

Odpowiedz

maksym, 7 grudnia 2018, 16:20 2 0

Motogama?
Polcar?
Auto-części Nowa Wieś za rzeką?

Odpowiedz

Jorgos, 7 grudnia 2018, 22:09 3 0

Motogama już w Nexus'ie

Odpowiedz

michu, 10 grudnia 2018, 22:34 2 0

Część wpisów zostało usuniętych. Zgadza się ???

Odpowiedz

PABLO, 11 grudnia 2018, 8:45 1 -2

PRAWIE POŁOWA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! SZOK PIS DZIAŁA HA HA

Odpowiedz

branżowiec, 11 grudnia 2018, 10:08 2 -1

Pablo to nie pis. Za dużo goryczy chłopaki wylali na firmę i na pseudokierowniczków rzucając inicjałami. Kto z gordonu ten wie o kogo chodziło. Cenzura.

Odpowiedz

Pablo, 11 grudnia 2018, 18:16 1 0

Wiem bo był taki żart sytuacyjny ...

Odpowiedz

BYŁY PRACOWNIK GORDON, 11 grudnia 2018, 11:57 5 -1

TO BYŁA BARDZO DOBRA FIRMA ALE BYŁA !!!

Odpowiedz

były, 11 grudnia 2018, 12:08 4 0

Dobrze napisane. Była.

Odpowiedz

BYŁY PRACOWNIK GORDON, 11 grudnia 2018, 12:00 5 0

MOŻE AD ZMIENI WIZERUNEK FIRMY

Odpowiedz

Nick, 19 grudnia 2018, 16:42 0 0

nie miej złudzeń...

Odpowiedz

BYŁY PRACOWNIK GORDON, 11 grudnia 2018, 12:02 5 0

MNIEJ KIEROWNIKÓW BĘDZIE LEPIEJ JAK W KAŻDEJ FIRMIE

Odpowiedz

Krzysztof, 11 grudnia 2018, 12:29 11 0

Przynależność do grupy coś tam daje,ale problem polega na tym,że na rynku jest coraz ciaśniej,wszyscy mają ten sam towar,każdy może zrobić cenę i efekt jest taki że dystrybutorzy coraz mniej zarabiają,przy coraz większych kosztach dystrybucji,a dostawcy zacierają ręce.Marża na liniach "premium" jest śmieciowa,jeśli dystrybutor nie ma linii własnych na których może generować marżę na poziomie 30-35 % to niestety idzie do "piachu". Do tego dochodzi sytuacja gdy w małym 25 tysięcznym mieście są cztery lub pięć hurtowni to wycinanie się cenami jest na porządku dziennym.

Odpowiedz

Mario, 13 grudnia 2018, 6:32 1 0

Ja jako premium na warsztacie mam oczywiście TRW i na całkiem dobrej marzy sprzedaje a kupuje coraz taniej bo już u każdego jest

Odpowiedz

BYŁY PRACOWNIK GORDON, 11 grudnia 2018, 13:04 2 0

TO JEST PRAWDA

Odpowiedz

Anonim, 11 grudnia 2018, 21:29 3 0

jak można doprowadzić firmę do takiego stanu żal patrzeć jak to wszystko idzie na dno i nie jest to wina ani zarządu ani Prezesa tu akurat jest wszystko jak należy. Czyja to jest wina wszyscy wiedzą, komentarze znikają dlaczego?

Odpowiedz

nick, 11 grudnia 2018, 22:44 5 -1

Bo są zbyt niewygodne dla niektórych dyr.

Odpowiedz

Redakcja, 12 grudnia 2018, 12:16 0 -4

Szanowni Państwo,
Prosimy uprzejmie o zapoznawanie się z regulaminem przed wpisywaniem komentarzy: https://motofocus.pl/regulamin-komentarzy
Komentarze niezgodne z naszym regulaminem są usuwane na bieżąco przez moderatora strony.

Odpowiedz

......., 12 grudnia 2018, 12:46 4 -3

dajcie spokój.

Odpowiedz

Pinki, 13 marca 2019, 2:58 0 0

Brawo, taka polityka to strzał w 19, bogate zaplecze i kasę otrzyma Gordon lecz poqoli

Odpowiedz