Zarezerwuj swój czas na najważniejszy Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego

5 września 2018, 13:44

Na początku listopada w Warszawie spotkają się przedstawiciele najważniejszych organizacji i firm związanych z branżą motoryzacyjną, a także branżowi eksperci, politycy oraz środowiska naukowe i akademickie. Kolejna, XIII już edycja Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego, organizowanego z inicjatywy SDCM, zapowiada się jeszcze ciekawiej i z pewnością zaskoczy różnorodnością poruszanych zagadnień.

Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego już wkrótce

Organizatorzy wydarzenia pozostali przy formule dwudniowej, która sprawdziła się w ubiegłym roku. W dniach 7-8 listopada, w hotelu Sound Garden w Warszawie, odbędą się prezentacje, podsumowania oraz dyskusje dotyczące tematów najważniejszych dla przemysłu i rynku motoryzacyjnego.

Tradycyjnie przedstawione zostaną dane na temat aktualnej sytuacji dotyczącej przemysłu, handlu i usług w motoryzacji. Odbędą się także interaktywne sondaże oraz zostaną poczynione prognozy co do rozwoju całej branży w najbliższym czasie. Nie zabraknie tematów dotyczących tzw. megatrendów, czyli kwestii, które będą miały istotny wpływ na producentów, dystrybutorów i warsztaty motoryzacyjne.

Do przygotowania oraz udziału w Kongresie włączyły się instytucje i organizacje związane z branżą. Poza głównym organizatorem czyli SDCM, będą to m.in. międzynarodowe organizacje branżowe: CLEPA* – reprezentująca interesy producentów części, FIGIEFA** – zajmująca się obroną interesów dystrybutorów, czy też APRA, która działa w tematach gospodarki o obiegu zamkniętym.

Swój wkład wniosą również organizacje takie jak PAIH, PIMOT, PZPM, STM, a nawet Strefy Ekonomiczne i firmy badawcze jak np. Frost &Sullivan. Nie zabraknie oczywiście przedstawicieli władz państwowych. Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii przygotowuje własną sesję, która będzie poświęcona najważniejszym sprawom dla przemysłu motoryzacyjnego. Zaplanowano również specjalną debatę interaktywną prowadzoną przez ambasadorów polskich producentów części motoryzacyjnych.

Jak podkreśla Alfred Franke, Prezes SDCM, tym razem jeszcze silniejszy akcent położono na bezpośrednie dyskusje oraz obrady z udziałem przedstawicieli branży. Odbędą się nie tylko spotkania B2B, ale także jako nowość, sesje zamknięte z ograniczoną liczbą miejsc. Zaproszenie na nie dostaną wyłącznie liderzy reprezentujący przemysł, handel i usługi w motoryzacji, jak również reprezentanci środowisk okołobranżowych. Do udziału w zamkniętych sesjach każdy z liderów będzie mógł zaprosić tylko jednego obserwatora. Będą to więc bez wątpienia niezwykle gorące debaty, oczywiście prowadzone w poszukiwaniu kompromisu, ale w formule off the record.

W przerwach pomiędzy panelami będzie można spędzić czas na stoiskach, dotyczących przyszłościowych projektów związanych z branżą. Przygotowane zostaną wystawy dotyczące Przemysłu 4.0 oraz motoryzacyjnych start-upów. Pierwszy dzień Kongresu zwieńczy uroczysta Gala, której gośćmi będą reprezentanci zarządów firm sektora części motoryzacyjnych (podczas której zostanie rozstrzygnięty konkurs na najciekawszy start-up roku 2018).

Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego to jedyne miejsce w Polsce, w którym spotyka się tak szeroka reprezentacja branży. W poprzedniej edycji tego Kongresu udział wzięło blisko 800 osób, a na ten rok organizatorzy zapowiadają jeszcze większą frekwencję. Szczegółowy program wydarzenia będziemy przedstawiać w kolejnych tygodniach.

*  CLEPA monitoruje, opiniuje i zabiega o właściwe regulacje ważne dla producentów części OE jak również IAM, a są to np.:

  • przepisy wykonawcze do rozporządzenia dotyczącego homologacji części i komponentów;
  • ograniczanie emisji CO2 lecz przy zachowaniu neutralności technologicznej;
  • promowanie naturalnego rozwoju elektromobilności, a nie skoku na głęboką wodę;
  • kwestia brexit’u i jego wpływu na międzynarodową kooperację w branży;
  • dyrektywa 85/374 o odpowiedzialności za produkty wadliwe.

**  FIGIEFA zabiega o właściwe regulacje na rzecz dystrybutorów i producentów IAM, a wśród nich są np.:

  • dostęp do systemów telematycznych pojazdów dla niezależnych operatorów;
  • dostęp do informacji RMI oraz danych umożliwiających identyfikacji części;
  • cyfryzacja w motoryzacji;
  • kwestie związane z Stacjami Kontroli Pojazdów.

 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Producent, 6 września 2018, 9:50 0 0

Pierwszy raz na konferencji SDCM byłem chyba w 2010 ub 2009 roku. Niesamowicie rozwinęło się to od tamtej pory.

Odpowiedz

Rynek, 6 września 2018, 10:02 0 0

Tak jak i cały rynek :) porównaj sobie jakie przychody wtedy mieli dystrybutorzy, a jakie maja teraz. Sam Inter Cars w 2009 miał 2 miliardy zł obrotu, a w 2017 już prawie 7 miliardów. A inni ostatnio rosną jeszcze szybciej.

Odpowiedz

prorok, 6 września 2018, 10:13 0 0

ciekawe w jakich nastrojach będziemy na konferencji sdcm za kolejnych kilka lat ,powiedzmy w 2025 :-) czy będziemy wspominali dobre czasy jak to było jak nie było telematyki i samochodów elektrycznych... ;-) jak to kiedyś się jeździło samochodami ,a teraz to same autonomicznie przyjeżdżają do warsztatu (autoryzowanego) .

Odpowiedz

do proroka, 6 września 2018, 10:28 1 0

teraz się śmiejesz, ale to różnie może być.
samochody dzisiaj to smartfony na kołach. wyobraź sobie, że w samochodzie będzie market z aplikacjami do pobrania (już są takie) i że możesz pobrać tylko te aplikacje , które zaakceptował producent samochodu. i np. takie ASO będzie miało fajną apkę serwisową, a warsztat niezależny już nie..

Odpowiedz