Jak kierowcy wybierają warsztaty? Wyniki badania.

, 30 listopada 2017, 9:10

Co jest najważniejsze dla kierowców przy wyborze warsztatu – cena, a może szybkość wykonania naprawy? Skąd klienci czerpią informację, do którego warsztatu warto pojechać? Odpowiedzi znajdziemy w badaniu wykonanym na zlecenie firmy Mobil 1.

Badanie zostało przeprowadzone wśród 4000 kierowców z Polski, Niemiec, Francji i Włoch*. Pokazuje różnice w sposobie wyboru serwisu samochodowego. Badanie zbiegło się czasowo z otwarciem 2 000 warsztatu w Europie, działającego w ramach Mobil 1 Workshop Programu.

Badanie Mobil 1 nie potwierdza kryzysu zaufania do mechaników – 90% respondentów z Polski wie, dokąd należy udać się po fachową poradę. Około połowa kierowców z Polski wybiera warsztat samochodowy w ciągu 4 godzin, a co czwarty respondent nie poświęca na to więcej niż godziny. Ostrożniej w porównaniu do kierowców z innych krajów wydajemy pieniądze na serwis. W Niemczech 30% kierowców wybiera warsztat bez analizowania wydatków domowych i kosztów naprawy. Z kolei u nas tak zachowuje się tylko co dziesiąty kierowca.

Zaufanie to podstawa przy wyborze warsztatu w każdym kraju. Jednak Polskę wyróżnia wysoka pozycja wyboru serwisu samochodowego z polecenia. Rekomendacja rodziny lub znajomych jest ważna dla 54% respondentów z Polski, w porównaniu do 49% kierowców z Niemiec, 37% z Francji i 35% z Włoch. Co zatem decyduje o ponownej wizycie w warsztacie według uczestników badania Mobil 1? We wszystkich krajach kierowcy najczęściej wskazywali na jakość serwisu (83,5%), ale w Polsce wyższe znaczenie miał również czas naprawy (66%), który okazał się ważniejszy nawet od kosztów usługi (63%). Dla kierowców z Polski duże znaczenie ma także fakt, czy warsztat używa produktów marek premium (34% w porównaniu do 31% we Włoszech, 19% we Francji oraz 16% w Niemczech).

Podobieństwo w zachowaniu kierowców z różnych krajów widać natomiast w priorytetach towarzyszących wyjazdom rodzinnym. Bez względu na miejsce zamieszkania, najwięcej uwagi poświęcamy kontroli stanu technicznego samochodu – między innymi sprawdzamy poziom oleju i ciśnienie w oponach. Na drugim miejscu znalazło się planowanie trasy – w porównaniu z innymi krajami ta kwestia ma dla Polaków większe znaczenie. Przed wyjazdem w podróż trasę planuje 75% respondentów z Polski w porównaniu do 65% uczestników badania z Niemiec, 63% z Włoch oraz 61% z Francji.

Badanie Mobil 1 zostało przeprowadzone w ramach Mobil 1 Workshop Programu, zrzeszającego warsztaty samochodowe z całej Europy. Od 2015 roku program objął swoim zasięgiem ponad 25 krajów. Tej jesieni ExxonMobil świętuje dołączenie 2000 warsztatu do Programu i wszystko wskazuje na to, że projekt nadal będzie rozwijać się w szybkim tempie. Więcej informacji o Programie u Autoryzowanych Dystrybutorów środków smarnych ExxonMobil.

 

*Badanie 3GEM Research & Insights przeprowadzone w październiku 2017 na grupie 4000 kierowców z Polski (1000), Francji (1000), Niemiec (1000) i Włoch (1000).

Komentarze

Brak komentarzy