Raport Popularności Kolorów Samochodów na rok 2018 Axalta

, 17 stycznia 2019, 9:53

Axalta opublikowała 66.doroczny globalny raport na temat popularności kolorów samochodów (Global Automotive 2018 Color Popularity Report). Raport wyraźnie wskazuje, że w 2018 r. dominowała biel z wynikiem 38%. Drugie miejsce, z ogromną stratą, zajmuje czerń (18%), natomiast trzecie miejsce zajmują wspólnie szary i srebrny przy udziale 12-procentowym.

W niektórych obszarach czerń i szary odnotowały znaczący wzrost popularności. Czarny zyskał w Chinach (5%), Azji (3%), Korei Południowej i Afryce (oba po 2%). Szary – w Afryce (3%) i Europie (2%).

– Coraz częściej pojawiają się cieplejsze barwy oraz kolory połączone z czernią, które starają się zagrozić dominującej pozycji białego – mówi Nancy Lockhart, Axalta’s Global Colour Marketing Manager. – Choć wciąż dominują barwy neutralne, wśród konsumentów powracają do łask kolory nieco bardziej śmiałe. Poza gamą neutralną najpopularniejszy jest niebieski, który odpowiada za 7% rynku. Wzrasta też popularność pomarańczowego i brązowego.

Najważniejsze informacje dotyczące poszczególnych regionów zawarte w raporcie dotyczącym popularności kolorów:

  • Azja: Pomimo spadku o 1%, żółty/złoty to wciąż najpopularniejszy kolor w Indiach i Chinach.

  • Europa: W Europie wzrost odnotowuje szary (2%).

  • Ameryka Północna: Brązowy/beżowy wzrósł w porównaniu do roku ubiegłego o 2% – to największy wzrost tego koloru we wszystkich regionach.

  • Ameryka Południowa: Czerwień zyskała 1% i teraz ma aż 8% udziału w rynku – popularniejsza jest już tylko w Ameryce Północnej (9%).

  • RPA: Pomarańczowy zyskał w porównaniu do 2017 r., a 3,6% samochodów zostało sklasyfikowane jako kolory „inne”.

Po raz pierwszy wydany w 1953 r., raport firmy Axalta to najdłużej publikowane i najbardziej kompleksowe źródło wiedzy o trendach kolorystycznych rynku motoryzacyjnego. Informacje do raportu gromadzone i opracowywane przez ekspertów Axalta z dziedziny kolorystyki z całego świata, mają na celu zapewnienie producentom samochodów interesującej i istotnej wiedzy w zakresie preferencji kolorystycznych ich konsumentów. Znajomość obecnych trendów pozwala przewidywać preferencje klientów w nadchodzących latach.

Komentarze

Brak komentarzy!