Niemiecki producent części samochodowych Voit Automotive ogłosił upadłość po nieudanej próbie przejęcia przez chińskiego inwestora. Decyzja ta stawia pod znakiem zapytania przyszłość zakładu w Polsce, działającego w Nowej Soli, gdzie zatrudnienie znajduje około 300 osób.
![](https://motofocus.pl/wp-content/uploads/2025/01/voit.png)
Problemy Voit Automotive i nieudane przejęcie
Voit Automotive, firma z siedzibą w St. Ingbert, od wielu lat dostarcza precyzyjne części dla czołowych producentów samochodów, takich jak Audi, BMW, Mercedes, VW, Ford i Chrysler. Mimo swojej ugruntowanej pozycji na rynku, spółka zmagała się z rosnącymi kosztami energii i spadkiem sprzedaży, które znaczenie wpłynęły na jej kondycję finansową.
Nadzieją na uratowanie firmy była próba przejęcia przez chińskiego inwestora, Chongqing Millison Technologies. Transakcja, która mogła pomóc Voit Automotive wyjść z kryzysu, zakończyła się jednak niepowodzeniem. W rezultacie, 23 stycznia firma złożyła wniosek o ogłoszenie upadłości do sądu rejonowego w Niemczech, co podały niemieckie media, w tym tygodnik “Wirtschaftswoche”.
Zakład w Polsce – kluczowa rola Nowej Soli
Od 2008 roku Voit Automotive prowadzi działalność w Polsce, gdzie w Nowej Soli znajduje się nowoczesny zakład produkcyjny specjalizujący się w odlewach ciśnieniowych z aluminium. Fabryka ta produkuje wysokiej jakości komponenty, m.in. obudowy silników elektrycznych, elementy elektroniki samochodowej i komponenty automatyki przemysłowej. Zakład w województwie lubuskim zatrudnia około 300 osób i odgrywa ważną rolę w lokalnej gospodarce.
Produkcja skierowana jest przede wszystkim do czołowych marek motoryzacyjnych, takich jak Audi, BMW, Mercedes, Volkswagen, Ford oraz Chrysler. Dodatkowo Voit Automotive współpracuje z renomowanymi producentami części, takimi jak Bosch, Continental czy ZF dostarczając im podzespoły, które trafiają do układów napędowych, skrzyń biegów i innych kluczowych układów pojazdów.
Dzięki rozbudowie w 2011 roku polska fabryka zwiększyła swoją wydajność, obsługując zarówno rynek krajowy, jak i międzynarodowy. Produkty trafiają głównie do niemieckich odbiorców z branży motoryzacyjnej, co świadczy o jej znaczeniu w łańcuchu dostaw Voit Automotive.
Co dalej z polskim zakładem?
Ogłoszenie upadłości przez Voit Automotive stawia pod znakiem zapytania przyszłość fabryki w Nowej Soli. Na chwilę obecną brak informacji o wpływie decyzji na polski zakład. Nie wiadomo, czy syndyk będzie poszukiwał potencjalnych inwestorów zainteresowanych przejęciem całości lub części działalności firmy, ani jakie kroki zostaną podjęte w celu utrzymania produkcji.
Upadłość Voit Automotive wpisuje się w szerszy trend problemów niemieckiej branży motoryzacyjnej. Rosnące koszty energii i kryzys gospodarczy negatywnie wpływają na producentów części samochodowych. Wiele firm boryka się z podobnymi wyzwaniami, co wskazuje na konieczność dostosowania się do nowych realiów rynku.
Przyszłość zakładu w Nowej Soli, podobnie jak całej firmy Voit Automotive, pozostaje niepewna. Kluczowe będą decyzje dotyczące restrukturyzacji lub znalezienia inwestorów, co mogłoby zapewnić dalsze funkcjonowanie zakładu i ochronę miejsc pracy.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 30 stycznia 2025, 11:22 0 0
Gordon też upadł .... przypadek???
Odpowiedz