Ponad 200 milionów sztuk elektrycznego hamulca postojowego od ZF

24 maja 2022, 11:21

ZF jako pierwsze przedsiębiorstwo na świecie wyprodukowało 200 milionów jednostek EPB. Ponad 20 lat temu firma ZF wynalazła zacisk hamulcowy wyposażony w elektryczny człon uruchamiający („Motor-on-Caliper”) i zastosowała go w hamulcach EPB. Obecnie produkowana jest szósta generacja elektrycznych hamulców postojowych, które oddają ideę inteligentnych systemów mechanicznych.

Firma ZF jako pierwsza wyprodukowała także ponad 500 milionów jednostek zintegrowanych hamulców postojowych (ang. integrated park brake, IPB).  IPB zawiera w pełni zintegrowany mechanizm hamulca postojowego w tylnym zacisku i umożliwia zastosowanie EPB.

Użycie hamulca EPB obniża wagę układu hamulcowego oraz zwiększa oszczędność paliwa. To pierwszy przypadek elektryfikacji systemów mechanicznych umożliwiający integrację i zastosowanie zaawansowanych funkcji w połączeniu z innymi układami pojazdu. To także pierwszy ważny krok w kierunku elektryfikacji układów hamulcowych. Technologia pomaga także zwiększyć bezpieczeństwo kierowcy poprzez zastosowanie układu ABS oraz komfort i wygodę użytkownika, gdyż aktywacja układu hamulcowego odbywa się za pomocą przycisku.

Poza zapewnieniem hamowania postojowego, EPB jest w pełni zintegrowaną częścią układu hamulcowego. Zapewnia funkcje takie jak dynamiczne hamowanie czy czujnik zużycia klocków hamulcowych oraz oferuje mniejszą awaryjność przypisywaną zwykle układom mechanicznym.

– Doceniamy wysiłki inżynierów, projektantów i pracowników zaangażowanych w produkcję technologii EPB w lokalizacjach na całym świecie: w Europie, obu Amerykach i Azji. EPB jest świadectwem nieustannego dążenia do innowacji. Obecnie ta technologia wykorzystywana jest w wielu najpopularniejszych na świecie pojazdach: zarówno w samochodach małych, furgonetkach, jak i SUV-ach. – stwierdził Manfred Meyer, starszy wiceprezes ds. Active Safety w ZF.

Firma ZF oferuje szereg rozwiązań hamulców postojowych, od hamulców zintegrowanych po pełne układy hamulców EPB, włączając standardowe hamulce EPB i niewymagające oddzielnego ECU ze względu na integrację z elektronicznym układem stabilizacji toru jazdy oraz EPB instalowane na osi przedniej dla mniejszych pojazdów.

– Wraz z rozwojem w kierunku bardziej zaawansowanych rozwiązań bezpieczeństwa, pojazdów autonomicznych i elektrycznych, układy hamulcowe zajmują coraz ważniejsza rolę w spełnianiu wymogów wynikających z przepisów, umożliwianiu realizacji nowych funkcji oraz odzyskiwaniu energii z hamowania. Wymaga to wyższego poziomu integracji z innymi układami oraz większego stopnia kontroli nad pojazdem. Dlatego systemy, takie jak elektryczny hamulec postojowy i zintegrowany układ hamulcowy firmy ZF będą stosowane w większej liczbie rozwiązań – podsumował Meyer.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!