Producent środków smarnych Elf wprowadzi 8 nowych olejów silnikowych. Każdy z nich został zaprojektowany z myślą o konkretnej marce silników samochodowych i ma odpowiednie homologacje poszczególnych producentów.
Francuski producent środków smarnych, kojarzony przez wiele lat z markami francuskimi, od dłuższego czasu skupia uwagę użytkowników samochodów niemieckich, brytyjskich i koreańskich. Na początku tego roku do sprzedaży trafi 8 nowych olejów z homologacjami BMW, Forda, GM, Hyundaia, Kia, Opla i Volkswagena. Nowością w gamie będzie także nowy olej do diesli koncernu PSA.
Olej silnikowy 0W-20
W wymagającej klasie 0W-20 pojawią się dwa nowe oleje. Pierwszy to Evolution FULL-TECH APX 0W-20 (ACEA C5, API SN – RC, ILSAC GF-5) dedykowany do najnowszych benzynowych silników BMW, Jaguar, Land Rover (STJLR.03.5004). Druga nowość w klasie 0W-20 to Evolution FULL-TECH VSX 0W-20 (ACEA C5) – polecany do najnowszych silników benzynowych i wysokoprężnych grupy VW (homologacja VW 508.00 / 509.00) i Porsche (C20).
Olej silnikowy 0W-30
Kolejna nowość, to Evolution FULL TECH FDX 0W-30 (ACEA C2). To olej dopasowany do wybranych silników wysokoprężnych Forda – ma homologację Ford: WSS-M2C950-A oraz Jaguara i Land Rovera (STJLR.03.5007).
Olej silnikowy 5W-20
- Jeszcze jedna pozycja do silników Forda, Jaguara i Land Rovera. Doskonale nadaje się do jednostek Eco-Boost. To Elf Evolution FULL TECH FEX 5W-20 (ACEA C5, API SN/CF) z homologacją Ford: WSS-M2C-948-B, Jaguar Land Rover: STJLR.03.5004.
Olej silnikowy 5W-30
- Evolution Full-Tech DTX 5W-30 (ACEA C2 & C3, API SN/CF) zainteresuje zapewne posiadaczy samochodów różnych marek, ponieważ ma szereg homologacji do stosowania w najnowszych sinikach Mercedes Benz (229.52), Opel/Vauxhall (OV0401547), General Motors (Dexos 2TM – poziom).
- Evolution Full-Tech C2 5W-30 (ACEA C2) został dla odmiany opracowany z myślą o silnikach benzynowych i wysokoprężnych EURO V koncernu PSA (PSA B71 2290) I Toyoty (spełnia wymagania).
- Ostatnia nowość 5W-30 to Elf Evolution 900 USX 5W-30 (API SP, ILSAC GF-6A) – szczególnie zalecany do benzynowych silników turbo z wtryskiem bezpośrednim marki General Motors (Dexos 1TM Gen2) oraz wybranych jednostek Forda (WSS-M2C961-A1).
Olej silnikowy 5W-40
- Listę styczniowych nowości zamyka Evolution Full-Tech LSX 5W-40 (ACEA C3, API SN/CF). Poza szeregiem dopuszczeń, produkt ma homologację VW 505.01 do stosowania w silnikach VW z pompowtryskiwaczami. To najpopularniejsze diesle na naszym rynku wtórnym. Inne homologacje: Porsche (A40), Mercedes Benz (229.1), Ford (WSS-M2C 917-A-poziom), Fiat (9.55535-S2-poziom), General Motors (Dexos 2TM – poziom).
Komentarze