Jak zapobiec zużyciu przegubów kulowych? [Film]

16 marca 2018, 10:01

Przegub kulowy łączy wahacz trójkątny ze zwrotnicą układu jezdnego samochodu. Ze względu na drgania układu i kierowanie pojazdem przegub kulowy nieustannie porusza się. W związku z tym jest narażony na zużycie.

Co powoduje korozję przegubu kulowego?

Zwrotnica posiada otwór umożliwiający montaż sworznia. Krawędzie tego otworu mogą uszkodzić górną część osłony zabezpieczającej sworznia kulistego, w rezultacie ograniczając szczelność części.

Uszkodzenie osłony zabezpieczającej może doprowadzić do przenikania wody i małych cząstek takich jak piasek, do wnętrza obudowy sworznia kulowego. Z czasem prowadzi to do korozji przegubu kulowego.

W rezultacie sworzeń szybko ulegnie uszkodzeniu i wymagana będzie jego wymiana.

Jak zabezpieczyć przeguby kulowe w autach marki Renault?

Firma MOOG dodaje specjalne plastikowe zabezpieczenie do przegubów kulowych w autach Renault. Płytka zabezpieczająca posiada wytrzymałą i gładką powierzchnię chroniącą osłonę zabezpieczającą przed uszkodzeniem, co zapewnia lepsze uszczelnienie i wydłużoną żywotność przegubu kulowego.

Plastikowa płytka z jednej strony posiada wskazówkę montażową. Zawsze należy stosować się do tej wskazówki przy montażu sworznia kulowego w zwrotnicy. Dzięki temu można mieć pewność, że płytka zabezpieczająca pozostanie na swoim miejscu.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

OlejOlej, 19 marca 2018, 14:31 1 -2

Patent bardzo dobry , tylko czy mechanicy w pogoni za szybką wymianą i wypuszczeniem samochodu będą pamiętali żeby podkładkę dołożyć ? Śmiem wątpić , a i klient nie zawsze będzie wchodził pod samochód żeby sprawdzić poprawny montaż .

Odpowiedz

peper, 23 marca 2018, 8:25 1 0

klient ma guzik do szukania pod samochodem - płaci i ma mieć dobrze zrobione, mechanik ma robić przede wszystkim dobrze a nie szybko i odpowiednio policzyć za usługę - resztę to nawet niegodziwością jest nazywać mechanikami

Odpowiedz

OlejOlej, 23 marca 2018, 15:32 2 0

Gdyby nie kombinacje mechaników nie pisał bym tak . Znam tą branżę od 16 lat i wiem co piszę . Wymieniony rozrząd bez pompy wody i napinacza , wyczyszczona obudowa filtra paliwa Po " wymianie " , Kilo smaru w starym przegubie schowanym pod nową manszetą , już nie wspomnę o nowych zestawach naprawczych w zaciskach hamulcowych. kto to sprawdzi , kasa musi się zgadzać .

Odpowiedz

Nie jesteśmy wymieniaczami, 11 kwietnia 2018, 1:54 1 0

Pracuje jako mechanik 12 lat i nigdy w nie widziałem żeby jakiś mechanik pracujący na zmianie nie wymienił pompy wody albo napinacza. Głupoty gadasz
Albo nie wiem oleju nie zmienił a napisał że zrobił. Głupi jesteś i tyle. jak ma stracić pracę za głupią pompę wody, czy olej za parę stów to gratulacje.
A na utrzymaniu mam mieszkanie i dzieci

Odpowiedz

OlejOlej, 23 marca 2018, 15:39 2 -2

U mnie miasto 40tyś 3/4 mechaników to wymieniacze . Tak im jest wygodniej . Pokaż mi mechanika który przy wymianie klocków stosuje się do całej procedury z czyszczeniem ,etc. Nawet tłumikarza z prawdziwego zdarzenia nie ma " panie tutaj nie ma co naprawiać tylko trzeba od łącznika elastycznego wymienić bo nie ma sie na czym trzymac " tylko dla tego że zerwałem ucho od wieszaka . Długo tak mogę się rozpisywać ale po co .

Odpowiedz

Nie jesteśmy wymieniaczami, 11 kwietnia 2018, 1:48 0 0

Jaka jest procedura czyszczenia przy wymianie klocków ?? Widzie że gadasz głupoty i wymagasz czynności które nie są związane z wymianą klocków.
A więc, czyszczenie szczotką z pyłu z klocków (nie z korozji ) zacisku.
oszczczenie i wyrównanie (jest pilnik specjalny do jarzma inaczej wygląda niż zwykły pilnik ) plus szczotka
Użycie smaru ceramicznego tam gdzie pracuje klocek w jarzmie.
Tarcza usunięcie luźnej korozji. Pilnik, młoteczek. Koszt z paragonem 70zł ale jak jedziesz tam gdzie płacisz 30zł to nie wymagaj cudów
A z tymi wymieniaczami to chyba już się pomyliłeś, jak ma naprawić np czujnik temp,położenia wałka albo około rozrządu zmiennych faz, zawór sterującym ciśnieniem oleju jak ma naprawić elektroniczny zwór egr. (mogę wyczyścić ale rzadko pomaga w nowych autach ) pompę wody z elektroniczną przesłoną naprawię, łożysko koła ?? łożysko amorka jak jest plastikowo metalowe. Silnik wycieraczek ?? będę przewijał ?? Koło dwumasowe sprzęgło w 150-200 konnym diselku a może mam rozebrać i naprawić wysprzęglik ?? Albo naprawić agregat abs ?? Trochę dziwne ta historia z tłumikiem, Widzię żę olejolej się zna na spawaniu i naprawie a nie jest mechanikiem/. Nie jestem zawodowym spawaczem, ale co kojarzę z książki z lekcji i doświadczenia że słabo się spawa coś do rdzy, zawszę jest informacja element który spawasz ma być czysty z rdzy i fab smarów zabrudzeń. Taka samo twoją opowieść do tłumika można porównać do opon. Panie kierowco; ale opony do wymiany bo mają 8-10 lat. Panie co pan gada: ale mają dużo bieżnika, zdrowe są.

Odpowiedz

TEDI, 29 marca 2018, 14:06 3 0

OlejOlej - A pokaż mi klienta który chce żeby naprawa została wykonana dobrze z zastosowaniem dobrych części i oczywiście za to dobrze zapłaci, ilu tak naprawdę dba o swój samochód i swoje bezpieczeństwo?, owszem trzeba przyznać ze coś się zmienia na dobre, jednak żeby wytępić te najgorsze nawyki, potrzeba będzie wieków
W Polsce po wieloletnim "Praniu Mózgów" że najważniejsza jest konkurencja, że wszystko najtańsze jest najlepsze i musi być najtaniej, co tam procedury, instrukcje, narzędzia i.t.p., że część która się jeszcze całkowicie nie rozleciała jest dobra (np. tłumik) i jej wymiana jest odbierana jako naciąganie na koszty, i wiele wiele innych powodów doprowadziło do wychowania 3/4 nawet nie "wymieniaczy", ale "Naprawiaczy partaczy" którzy po prostu spełniają potrzeby Polskiego klienta, który oczywiście zna się na wszystkim najlepiej, bo pobiera nauki na różnych forach, sam by sobie wszystko zrobił najlepiej i najtaniej, tylko niema narzędzi i kanału.
W imię czego ja mam się męczyć ze spawaniem twojego "nowego zgniłego" tłumika, wdychać trujące gazy przy spawaniu i ryzykować reklamację że jeżeli w jakimś czasie coś pęknie, czy to w tym samym, czy tez w innym miejscu, będę musiał słuchać twoich kłótni na temat gwarancji. W imię czego ja mam tracić czas i moje pieniądze ratując na siłę jakąś część żeby zaoszczędzić twoje, nie mając żadnej pewności że po naprawie będzie długo sprawna, dodatkowo narażać się na problemy gwarancyjne, bo przecież zapłaciłeś za naprawę.
Kupuj jeden z drugim taki samochód żeby cię było stać na jego utrzymanie, a szukaj starych części na złomowiskach i nie obwiniaj potem wszystkich, że nie chcą ci za darmo kleić twojego klamota bo jest drogo i cię nie stać.
Chcesz mieć samochód naprawiony bardzo dobrze, zapraszam do nas, tylko potem nie rób cyrku przy płaceniu i nie wmawiaj mi że coś zrobiłem niepotrzebnie żeby cię naciągnąć
Można by tak pisać godzinami, ale po co , człowiekowi inteligentnemu nie trzeba tego tłumaczyć, natomiast prostak i tak tego nie zrozumie.

Odpowiedz

Fanfan, 29 marca 2018, 20:26 0 0

TEDI co racja, to racja. Żeby coś dobrze było zrobione, to trzeba użyć dobrej jakości części zamiennych, i trochę czasu na to poświęcić. Niestety, a to ma swoją cenne.

Odpowiedz