Inter Cars szykuje duże zmiany w swoich internetowych systemach sprzedaży. W Grecji i Bułgarii testowany jest właśnie zupełnie nowy system B2B, który zastąpi m.in. IC-katalog. System wkrótce zostanie wdrożony do użycia także w pozostałych 14 krajach, w których działa dystrybutor.
System, który obecnie testowany jest pod roboczą nazwą Universal Sales Application, docelowo zastąpi używane dotąd systemy, w tym również IC Katalog. Platforma działa już w warsztatach partnerskich Inter Cars w Grecji i Bułgarii. W kolejnych 14 krajach będzie wprowadzana sukcesywnie w przeciągu najbliższego roku. Docelowo platforma zostanie udostępniona pracownikom ponad 100 tys. warsztatów w 16 krajach. Za realizację projektu odpowiada firma technologiczno-doradcza e-point SA.
Jako bazę nowej platformy e-commerce wykorzystano SAP Hybris Commerce Cloud, ze względu na jej elastyczność, skalowalność oraz stabilność. W trakcie projektu SAP Hybris Commerce został w pełni dostosowany przez e-point do potrzeb biznesowych Inter Cars (internacjonalizacja, sposób pracy w warsztacie samochodowym), otoczenia technologicznego firmy (integracja z systemami wewnętrznymi Inter Cars i zewnętrznymi) oraz wykorzystywanych w procesie sprzedaży kanałów komunikacji (m.in. call center).
Projekt trwał w sumie 17 miesięcy i został zrealizowany w metodyce Agile. Pracę rozłożono na 12 czterotygodniowych sprintów, poprzedzonych stworzeniem prototypu rozwiązania oraz fazą Foundation, służącą pełnemu zrozumieniu celów i potrzeb Inter Cars. Po stronie e-point w projekcie wziął udział 40-osobowy zespół, który tworzyli programiści, specjaliści ds. Customer Experience (CX) oraz optymalizacji procesów biznesowych.
– Inter Cars postawił sobie za cel stworzenie najbardziej intuicyjnego i przyjaznego użytkownikowi katalogu produktów na rynku. Było to ogromne wyzwanie z uwagi na liczbę produktów w ich bazie (1,7 miliona!), model danych na rynku automotive oraz potrzebę personalizacji cen. – powiedział Marek Berkan, ekspert technologiczny w e-point.
Ze względu na postawione cele eksperci CX byli integralną częścią zespołu podczas całego projektu, dostarczając koncepcje i makiety, aby w maksymalny sposób uprościć interfejs i ułatwić pracownikom warsztatów obsługę systemu – na dowolnym urządzeniu i z wykorzystaniem każdego kanału komunikacji. Osobnym wyzwaniem była integracja z systemami ERP, mechanizmem logowania SSO oraz bazami danych Inter Cars.
– Uruchomienie nowej platformy e-commerce zamyka ważny etap na drodze cyfrowej transformacji naszego biznesu. Narzędzie to realnie usprawnia działania pracowników warsztatów oraz sprzedawców w filiach Inter Cars, umożliwiając im szybkie wyszukanie właściwej części oraz uzyskanie informacji, na kiedy będzie ona dostępna. Dzięki temu wzmacniamy partnerstwa z warsztatami i możemy optymalizować proces składania zamówień. Zapewnia nam to istotną przewagę konkurencyjną, która powinna się przełożyć się na umocnienie naszej pozycji na rynku europejskim. – powiedział Maciej Oleksowicz, Prezes Zarządu w Inter Cars SA.
Według prezesa Inter Cars, nowa jednolita platforma e-commerce dodatkowo pozwoli na zoptymalizowanie kosztów sprzedaży, a także przyspieszy wprowadzanie na kolejne rynki innowacji, takich jak nowe modele sprzedaży (B2C i B2B2C).
Filmowy opis projektu w języku angielskim:
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
OperatorKluczaNasadowego, 15 marca 2018, 20:07 35 -24
"....został zrealizowany w metodyce Agile. Pracę rozłożono na 12 czterotygodniowych sprintów..." Ktoś mi to przetłumaczy? Czy to jest to miejsce w którym powinienem się zachwycać ?
Odpowiedz
kafkasque, 15 marca 2018, 20:26 34 -33
To oznacza, że zrobili szybko, sprawnie i skutecznie. Operator narzędzi ręcznych niekoniecznie, ale wiele osób zajmujących się tematyką oprogramowania e-commerce w automotive czytając ten artykuł pomyśli "no nieźle Panowie". Gratulacje dla IC, E-point i SAP Hybris, to imponujący projekt.
Odpowiedz
Endrju, 15 marca 2018, 22:08 26 -21
kafkasque
No nie wiem. Jakiś czas temu pracowałem w firmie w której pojawiła sie nazwa "SAP". Wcześniej wydawało nam się że wszystkie zmiany w oprogramowaniu są zbyt drogie i czeka się zbyt długo. No i potem na wszystko czekało się 3 razy dłużej i kosztowało 10 razy więcej ....ale to tylko mała dygresja bo możliwe, że nie był to zbyt udany projekt.
Natomiast jesli chodzi o wypowiedź pana "Nasadowego" to chyba była sarkastyczna.
Mnie też niespecjalnie obchodzi jak robili tą platforme. Dla mnie dwa tematy są kluczowe: kiedy mi to dostarczą, cena i ewentualnie dodatkowe informacje techniczne.
W końcu to portal dla ludzi związanych z motoryzacją
Odpowiedz
Bobek, 15 marca 2018, 21:38 13 -20
To teraz ceny już będą całkiem z kosmosu, jak zaczną spłacać ten system :)
Odpowiedz
Życzliwy donosiciel PiS, 16 marca 2018, 0:37 2 -23
Była Nokia, było Volvo, był Land Rover, był IBM w PC, nic nie trwa wiecznie. Prędzej czypozniej sukces prowadzi domarogancji, a arogancja domkleski
Odpowiedz
kilex., 16 marca 2018, 14:34 26 0
Był i jest Mercedes, Basf, Apple itd. Pycha poprzedza upadek to się zgadza ale nie generalizujmy.
Odpowiedz
Marciniak, 16 marca 2018, 7:32 23 -27
Koszty koszty koszty.
Nie mieli katalogu? Można było znaleźć cześć, sprawdzić cenę i dostępność.
Ale ktoś z IT musiał spełnić swoje wizje. Panowie decydenci zapraszam do spotkań ze swoimi klientami my wam powiemy na co wydawać pieniądze
Odpowiedz
Kriss, 16 marca 2018, 16:46 54 -3
Gdybym na początku swojej kariery jako przedsiębiorcy zapytał klientów, czego chcą, wszyscy byliby zgodni: chcemy szybszych koni. Więc ich nie pytałem.
Henry Ford
Odpowiedz
nikt, 22 marca 2018, 8:42 0 0
Nie lubię cytatów zagorzałego nazisty jakim był Henry Ford. Nawet jeśli miał rację.
Odpowiedz
Zibi, 20 marca 2018, 9:29 9 -1
Większość współczesnych firm działa niczym komórka nowotworowa i wciąż myśli głównie o rozwoju- koniec jest łatwy do przewidzenia. Tymczasem zdrową gospodarkę tworzy mnogość małych firm rodzinnych i duży udział klasy średniej. Niestety potężne grupy kapitałowe tworzą nowe kołchozy, gdzie ludzie są zaprzegani za coraz gorsze stawki i w coraz wiekszym stresie. Kiedys było normalnie, nawet w motoryzacji....Było rodzinnie, imieniny, urodziny, wigilie w pracy, jajeczko, ludzie życzliwi. Pamietam gdy kiedyś byl czas normalnie z kimś porozmawiać, odebrać telefon od zony czy znajomego. Teraz jedyne z czym mi sie kojarzy to z komedią gdy Chaplin kręcił śruby w fabryce :)
Odpowiedz
Woow, 20 marca 2018, 15:44 2 0
Święta prawda.
Odpowiedz
Nick, 21 marca 2018, 11:36 1 0
Komuno wróć! Te czasy jak się pracowało w Polmozbycie, ta władza, ten prestiż... Kiedyś to było...
Odpowiedz
Bolo, 21 marca 2018, 16:29 0 0
Właśnie korporacje według zamysłu finansjery z za oceanu miały być PGRami z ludzką twarzą. Nikt tylko nie uprzedził że ta twarz ma rogi :)))
Odpowiedz
nikt, 22 marca 2018, 8:44 0 0
Nie chciałby żeby wróciła komuna, ale masz rację. Ten dziki pęd do niczego dobrego nie prowadzi.
Pozdrawiam
Odpowiedz